6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Noorwegen, Sambalbij
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 26 juni 2015 10:36 AM
  [ # 76 ]

gisteren even gauw de handrem gesteld.
Bij een trommelbak niet zon heel groot probleem maar dankzij mijn modificatie die ik eerder aangebracht heb echt een fluitje van een cent.
Deze modificatie, een paar gaatjes boren in het stangetje van de handrem , kan ik iedereen met een schijvenbak zowiezo aanraden.
pennetje loshalen en 1 of meerdere gaatjes verzetten en klaar is kees.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 24 augustus 2015 11:49 AM
  [ # 77 ]

Sambal wordt op het moment iedere dag gebruikt. Xantia en forester staan stil. Het mooie weer houdt maar aan en het dak is al 2 weken niet dicht geweest!

lekker genieten :

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 08 september 2015 11:28 AM
  [ # 78 ]

vorige week constateerde ik een klonk in het vooronder dus maar eens geprobeerd het te lokaliseren.
Bleek het axiale speling op de fusee te zijn, oftewel er ontbreekt eigenlijk een opvulring tussen draagarm en fuseehuis,  niets ernstigs maar een beetje irritant op klinkerwegen. En daar hebben we er hier wel een paar van.
Bij de controle bemerkte ik ook wat speling op de stuurstangen op de vooras. Onder het mom alle beetjes helpen dus de spoorstangen maar gedemonteerd en de vierkante blokjes in de vooras een kwartslag gedraaid. Kunnen ze mooi weer 20 jaar mee. Die dingen slijten toch alleen aan de onder en bovenkant.
Altijd een lastig klusje om de spoorstangen te verwijdenren met hamer en een goede vork/beitel maar na een poosje hameren kome ze wel los.
Het rubber was al gaar en overleefde het gevecht niet dus zelf maar even een nieuw rubber gemaakt.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 11 september 2015 10:32 AM
  [ # 79 ]

toch is er niets veranderd aan de klonk in het vooronder.
Dus vanochtend nog maar eens alles nagelopen en toen vond ik de eigenlijke oorzaak: de ophanging van de schokbreker RV.

professorisch aan 1 kant aan het chassis vast gelast en het beweegt dus. Volgens mij hoort dit ophangpunt ook aan de veerpotophanging vastgelast te zitten. Nu kan ik het met de hand een paar mm op en neer bewegen en dat geeft een mooie klonk.
Dat mn auto samengesteld is uit diverse delen wist ik al, ik heb bijv ami-draagarmen voor. Maar blijkbaar is dit chassis nog van het type Frotteurs en batteurs , dus zonder schokbrekerophanging.
Bij het plaatsen van de ami draagarmen heeft de vorige eigenaar er dus ophangpunten voor schokbrekers op een lullige manier aan vastgelast.

afijn ik zal de boel wel even goed vastlassen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25351
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 september 2015 10:37 AM
  [ # 80 ]

Over welke vierkanjes in de voor as heb je het, Gert-jan?

Mijn ami klonkt ook..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 11 september 2015 10:48 AM
  [ # 81 ]

kijk naar de foto van de vooras hierboven.
Na verwijderen van de stuurstangen en het rubber vindt je deze vierkante blokjes in de vooras. Ze hebben een rond gat in het midden en zitten dus over de stuurstangbouten die uit de as steken. je kunt ze er zo uitnemen.
Bij het sturen slijten deze blokjes aan de onder en bovenkant omdat ze heen en weer bewegen in de as. De zijkanten slijten niet en dus kun je ze een kart slag draaien als ze versleten zijn.

je hebt wel een goede vork-koevoet ( met liefst ca 1,5 cm opening tussen de tanden ) nodig om de stuurstangen van de konische bouten af te krijgen. kwestie van flink hameren.

Speling daar merk je echter wel aan je stuur, dus als je aan je stuur niets voelt zit het niet daar.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 11 september 2015 03:27 PM
  [ # 82 ]

in mn pauze ff gelast en weg is de kloenk..

Andere kant moet ook als zit daar (vooralsnog) geen speling op. Maar daar zit de benzineleiding dus ff wat meer werk voordat ik daar kan lassen. Doen we een andere keer wel.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25351
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 september 2015 03:29 PM
  [ # 83 ]

Ik snap het. Ik ge het onderzoeken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 849
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 19 september 2015 09:41 PM
  [ # 84 ]

ik heb wel eens beide bouten van de stuurstangen verbonden met ijzer plaatje.
maar rubber is ook optie.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 20 september 2015 10:45 PM
  [ # 85 ]

Rubber hoort achterde stuurstangen op de as,  als afdichting tegen vuil. Het rubber sneuvelt meestal bij demontage.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 09 oktober 2015 03:57 PM
  [ # 86 ]

Sambal wordt de laatste tijd veel gebruikt om reklame te maken voor de keukenzaak die ik samen met een vriend aan het opzetten ben:


niet in het monst natuurlijk omdat de kleurstelling juist is maar ook omdat een 2CV hier veel ,uitsluitend positieve aandacht krijgt.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 06 november 2015 10:25 AM
  [ # 87 ]

al een poosje,tussen de bedrijven door , heel af en toe bezig met een andere voordeur voor Sambal.
zat wat laswerk aan de onderkant en bij de spiegel maar dat is klaar nu.

mooi jaren 70 deurtje dus pas mooi bij Sambal (1973)

ook het plamuren is klaar.
wil eigenlijk ook een andere achter deur dus denk dat ik die ook maar ga voorbereiden , kan ik ze beide gelijk in de kleur zetten.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 23 februari 2016 02:53 PM
  [ # 88 ]

De deur is inmiddels geel. Omdat het zo koud is in de garage de deur maar meegenomen naar kantoor om te verven.
Nu nog de onderkant zwart maken en rubber en ruiten monteren en dan kan hij erin.
Achterdeur komt volgende winter wel.

achteraf had het minder werk geweest on de rotte hoek uit de oude deur te slijpen en er een nieuw stuk in te lassen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 30 mei 2016 08:30 PM
  [ # 89 ]

wat zijn 2CVs toch jaloerse autos….
 
Koop ik een leuke 2CV4 erbij om op te knappen heeft Sambal plotseling weer remproblemen. Rechtsvoor blokkeerd vrijwel direct en de rest krijg ik zelfs op gravel niet meer geblokkeerd. Dus alsof alle kracht naar rechtsvoor gaat.
Het hele remsysteem is opnieuw opgebouwd met alle delen nieuw behalve de handremkabel rechtsvoor. zou die dan…....  We gaan maar eens kijken morgen. De trommel vandaag al ff gedemonteerd maar zie niet direct een oorzaak.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 01 juni 2016 05:54 PM
  [ # 90 ]

De boel was toch een beetje vettig en het komt niet van de remcylinder maar het zweet een beetje bij de aandrijfas. Afijn na schoonmaken met remmenreiniger remt Sambal weer super.
Ik kijk wel hoelang het ok blijft.

Tevens in mn pauze begonnen met Sambal een beurtje te geven, is alweer 2 jaar en 10.000 km geleden.
Maar het zat wat tegen. Het schroefdraad voor het boutje van de contactpuntjes in het onstekingshuis is dol. Daar kwam ik natuurlijk pas achter nadat ik hem met nieuwe puntjes monteerde en probeerde af te stellen. Gelukkig heb ik nog een paar blokken staan dus een andere huis was snel gevonden.

Morgen maar weer verder.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook