2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Break V6 automaat, lijstje
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 29 januari 2012 10:09 PM
  [ # 16 ]

Natuurlijk is 1200 euro voor een uitlaat voor een auto met een waarde van één hele rug belachelijk. ECHTER: ik ben van mening dat die 1200 als prijs an sich niet verkeerd is. Het spul deugd namelijk wél.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 29 januari 2012 10:23 PM
  [ # 17 ]

Daar zijn we het helemaal over eens.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 29 januari 2012 10:24 PM
  [ # 18 ]

Hier een paar foto’s van een Walker middendemper en een originele voor mijn V6. Het kwaliteitsverschil zie je en voel je. Daarnaast daalde het verbruik toen ik de walker eronderuit sloop en verving door de PSA-demper met 10%. Structureel. Niet dat je daarmee snel het prijsverschil terug verdient, maar toch.
Vooruit, even snel, €800 terugverdienen voor €0,015 per km = 53000km.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Jeroen28
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 15-11-2004

- Xsara Break
Gepost: 30 januari 2012 11:07 PM
  [ # 19 ]

Gefeliciteerd met die bak Jan Smile gewoon ff op zijn zijkant leggen gulp dat is ff handig… zo te horen gaat het helemaal goed komen met je nieuwe slee

xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 31 januari 2012 01:39 PM
  [ # 20 ]

De gelijkhebbers t.a.v. de originele Citroen uitlaat krijgen nu al gelijk: Het Bosal spaghetti deel lekt tussen het vorktstuk, fonkelnagelnieuw.
Kwam boven bij de APK, we smeren het voorlopig even dicht. Als ik er weer eens onder moet zijn las ik het wel dicht.
Ik krijg een creditnota.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 31 januari 2012 01:48 PM
  [ # 21 ]

whistle

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 januari 2012 02:54 PM
  [ # 22 ]

Neem maar een Johnny Walker en geen Walker , Johnny!!!
Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 31 januari 2012 10:23 PM
  [ # 23 ]

Vandaag weer een jaar APK gescoord. Alle lampjes doen het weer, bleek gewoon een zekering.

Geheel cadeau kreeg ik een mooi bericht op de lichtkrant: “NORMALE VERING” en even later donker, zoals het hoort.
Dat is best heftig, want toen ik hem bracht stond daar nog hardnekkig “PORTIER R.A. OPEN”, terwijl die deur gewoon dicht was. Waarschijnlijk is de hydractiefcomputer nu ook uit te lezen. Benieuwd welke tijdelijke storing ik daar zal zien.

Daarmee is het lijstje al aardig ingekort. Nog een nieuwe sleutel laten maken. En de airbag staat nog in storing. En de stoelen worden nog niet warm, juist nu….
In plaats van een vakje zit er een afdekplaat onder de radio (ik had er toch nog ergens één?).
De gasveren van de motorkap zijn wijlen, gelukkig had ik er nog een. Brezan kan ze niet leveren. Wie weet een adresje?

Touwens: Met al dat stekkergedoe ben ik een beetje door die clipjes heen die de stekkers borgen. Niet het indruksoort, die raak je niet kwijt, maar het soort dat op de ABS stekkers zit. Verdwijnen bij mij steevast in de vette wildernis. Waar haal je die?

Het schuifdak zal nog wel lekken, maar zolang het vriest is dat geen probleem.
De achterruitenwisser leidt een eigen leven en het slot van de achterklep ook. Er zal dus wel draadbreuk zitten in de draadbundel van de achterklep. Wachten op zachter weer, eerst schaatsen.

En als het beter weer is ga ik de Becker (radio, MP3, bluetooth handsfree, navigatie in één) inbouwen, altijd weer een beste klus.

Tot over twee jaar, als ik het Walker dempertje verruil voor (wie weet) een echte.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 04 februari 2012 02:02 PM
  [ # 24 ]

Goeie oplossing een uitlaat van EPS. Heb er zelf ook een, zijn nagenoeg dezelfde prijs als een origineel, maar dan van RVS, dus gaat veel langer mee. Je kunt uit vele geluiden en eindstukken kiezen. Ik heb gekozen voor 2 dubbele eindpijpen, geen einddempers, maar wel een dwarsdemper. Einddempers pastte niet ivm reserve-wiel.
Ik betaalde iets van € 1600, dus als je een enkele uitlaat kiest, zal het zeker onder de € 1500 uitkomen.

Wie heeft ervaring met RVS voor XM?
Ik betaal liever € 1600 voor een serieus RVS systeem dan voor een originele ijzeren pijp.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
kees05
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Gepost: 04 februari 2012 05:31 PM
  [ # 25 ]

@JanSR: doe hier je voordeel mee, m.b.t. je stoel verwarming.
http://blog.bxig.net/a63-reparaturanleitung-sitzheizung-citro-n-xm.html

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 04 februari 2012 10:47 PM
  [ # 26 ]

Dus met een airbag storing kom je toch door de apk in Nederland?
Waarschijnlijk die ring in je stuur (rotatie switch)
Wel onder de indruk van al dat werk in die koude Smile

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 05 februari 2012 12:49 AM
  [ # 27 ]

Ja, een apk en een airboag storing gaan volgens mij niet samen dus ik verbaas me er ook over.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 februari 2012 12:52 AM
  [ # 28 ]

Het apk handboek is vrij duidelijk:

Airbags en gordelspanners moeten aanwezig zijn, als ze van
fabriekswege zijn gemonteerd. Ook moet het controlelampje
goed werken. Als duidelijk is dat een airbag verwijderd is op
de plaats waar in de auto ‘AIRBAG’ staat vermeld of als het
controlelampje blijft branden of niet werkt, moet hiervan
melding worden gemaakt. Er moet dan op het
APK-keuringsrapport een reparatieadvies worden gegeven.
Het voertuig wordt dus hierop niet afgekeurd

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 05 februari 2012 12:58 AM
  [ # 29 ]

Ik ken al de Nederlandse regels niet meer, maar het verbaast me (een heeeel klein beetje maar) dat die eisen inmiddels niet gewoon Europees hetzelfde zijn…In elk geval is het, in het toch redelijk achterlijke Ierland, gewoon keihard afkeur.  Neutral  Da’s goed voor de verkoop van nieuwe modelletjes denk ik:)

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 05 februari 2012 11:26 AM
  [ # 30 ]

Helaas kent niet iedereen de regels.
Ik zegen mij al twintig jaar met de klandizie bij een merkloos service station waar de baas (net als Waterman) de regels zeer precies kent en die, waar ook maar enigszins mogelijk, in het voordeel van de klant uitlegt.
Een helaas grote uitzondering in de BOVAG-wereld, waar de slager zijn eigen vlees keurt. Geef mij het Franse systeem maar.
Al eerder voerden wij een heftige discussie over nut en noodzaak van de APK.
Alle verkeersongelukken vinden hun oorzaak in een bestuurdersfout. DUS doen we niets aan bestuurders, maar richten wij ons op het voertuig, voor de zo noodzakelijke schijnveiligheid. De Bovag schijnheiligheid zorgde er voor dat regering en parlement de uitvoering in hun handen legde zodat we bij iedere APK beurt worden uitgeschud, als we niet erg op onze tellen passen.
Geef mij het Franse, volledig onafhankelijke systeem maar.

Maar goed: Waarom doet die airbag het niet? Simpelweg vanwege een rottige stekkerverbinding, niet gek bij een lekkend schuifdak. Ik weet nog niet welk stekkertje. Hoogstwaarschijnlijk ergens bij de stoelen, of in de middenconsole, want de stoelverwarming doet ook niets. Deze auto zit nog geheel in zijn originele blik, dus is er nog nooit een airbagonderdeel geklapt. Eerst die vermaledijde Lexia aan de gang krijgen. Dat zal dit weekend wel lukken.

Als je naar merkgarage Mandarijn, Sinaasappel of Grapefruit gaat zit je vrijwel zeker aan één of meer nieuwe Airbag componenten vast voor een paar honderd Euro.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook