4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Break V6 automaat, lijstje
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 23 februari 2012 10:32 AM
  [ # 46 ]

Ik denk dat je 0,05 per zijde bedoelt, maar verder duidelijk!
Ik heb de buitenzijdes van de stekker en het schuifmechnisme ingesmeerd met wat siliconenspray.
Dit gaf bij mij al veel verbetering hoewel het nog wel wat beter zou kunnen. Ik ga jouw modificatie ook eens proberen.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 23 februari 2012 10:53 AM
  [ # 47 ]

Ik ben tot een halve mm gegaan. Lekker soepel.
Je kan het in stapjes doen tot het lekker aanvoelt.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 23 februari 2012 11:15 AM
  [ # 48 ]
JanSr schreef:
gompy58 schreef:

onderdeel prijzen vind je in sc vrij eenvoudig.

zoek eerst het onderdeel op in het plaatje. klik vervolgens op de omschrijving in de kolom ernaast.
Ga dan met je muis naar het mandje dat je ergens boven ziet staan en voila, je komt op je bestellijst met de prijzen.

Wat je sleutels betreft; in principe krijg je obv de vin code de correct geslepen sleutelbaard. Asl dat verkeerd gaat heeft de wagen wellicht al een keer een sloten swap gehad…

enige optie die je dan eigenlijk hebt is de hele sloten handel kopen van een sloper met sleutels. Ik heb nu twee complete setjes op de plank liggen op die manier.


Waarom ben je daarvoor bij een Duitse dealer terecht gekomen ?

Die auto is twee jaar geleden uit Duitsland geïmporteerd. VIN nummers blijken aan landen te zijn gekoppeld.
Ik had geen enkele aanwijzing dat er ooit sloten gewisseld waren, meestal beperkt men zich tot één slot en loopt dan maar met meer sleutels rond.
Ik zou nu natuurlijk de sloten mijn VIN nummer kunnen bestellen, maar dat wordt een dure grap.
Wat zou kunnen helpen is dus een setje sloten waarvan het VIN nummer bekend is of waar een complete ste sleutels bij zit.

Dat laatste volg ik niet helemaal. Je kunt wel sleutels op vin nummer bestellen, maar zover ik weet, geen sloten op vin basis.

Overigens maakt het geen bal uit of de auto geïmporteerd is of niet. Ik heb voor mijn witte ook een sleutel bij laten maken op basis van het vin nummer. Die baard werkt prima hoor. Als jij een officiele dealer vraagt om obv dat nummer een sleutel te bestellen krijg je gewoon de juiste. Het zal een sleutel zijn die past op de sloten waarmee de wagen destijds de fabriek heeft verlaten.

Wat zou je met een compleet setje willen doen dan ? Ik heb een compleet set liggen. sleutels, sloten, ontvangers etc en vin nummer van de donor.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 23 februari 2012 11:57 AM
  [ # 49 ]

Waarom geen onbewerkte sleutels bestellen?  In ieder geval de inzetsleutels voor de klapsleutel kan je bij de dealer bestellen. Voor niet klapsleutels zie ik ze niet zo in scc staan, maar dat zegt in dit geval niet zoveel, want de hele sleutel-business hebben ze uitbesteed. Anders verder snuffelen op internet, kan me niet voorstellen dat onbewerkte XM-sleutels niet bestaan.

Voor het zien van prijzen in scc een kleine aanvulling: je moet dubbelklikken op de omschrijving/artikelnummer. Vervolgens naar Bestellen, Onderdelen Bestellen, en op het mandje klikken. Volgens mij zijn het trouwens vaste prijzen, geen adviesprijzen. Hoger dan wat daar staat mogen dealers in ieder geval niet vragen.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 23 februari 2012 12:17 PM
  [ # 50 ]
gompy58 schreef:

Overigens maakt het geen bal uit of de auto geïmporteerd is of niet. Ik heb voor mijn witte ook een sleutel bij laten maken op basis van het vin nummer.

De NL dealer beweerde bij hoog en bij laag dat het VIN nummer niet bekend was. De Duitse dealer wel.
Ik heb nu een verkeerd setje sleutels op basis van mijn VIN nummer uit Dld. € 60 naar de gloria, maar dat overleef ik wel.

Geef maar een suggestie, ik weet het niet meer. Een gewone sleutelboer krijgt die twee extra baarden niet uit zijn apparaat.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 februari 2012 12:24 PM
  [ # 51 ]

Jan.. Fa. Ootjes op de stadiokade in amsterdam kan je waarschijnlijk wél helpen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 23 februari 2012 02:14 PM
  [ # 52 ]
JanSr schreef:

Een gewone sleutelboer krijgt die twee extra baarden niet uit zijn apparaat.

Owh? Ik moet de eerste sleutelboer nog tegenkomen die niet met die simpele Citroënsleutels uit de voeten kan. Ford-sleutels zijn voor de eerste de beste hakkenbar ook geen probleem.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 23 februari 2012 08:21 PM
  [ # 53 ]
wimb schreef:
JanSr schreef:

Een gewone sleutelboer krijgt die twee extra baarden niet uit zijn apparaat.

Owh? Ik moet de eerste sleutelboer nog tegenkomen die niet met die simpele Citroënsleutels uit de voeten kan. Ford-sleutels zijn voor de eerste de beste hakkenbar ook geen probleem.

Nou….....Misschien heb ik dan pech gehad maar ik denk het toch niet.

Ik ben tot drie keer toe naar specialisten geweest die garanderen dat ze het kunnen anders geld terug. (dus geen schoenmakers met alle respect)

Geen enkele specialist kreeg het voor elkaar maar daarbij vermeld dat de deuren met enige moeite wel open gingen, en het contactslot niet werkte. Die nieuwe sleutels (ik heb er nog een) lijken wel iets anders dan het origineel en daar scheen het aan te liggen?
De laatste specialist (chubb in Dordrecht) wist het al van te voren te vermelden: hij wilde het wel proberen maar zei dat dat niet ging lukken. Hij had dus ook gelijk, ik heb dus nu die sleutel gratis waar ik evt. de portieren mee kan openen.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 26 februari 2012 12:30 AM
  [ # 54 ]

heb je een ander dealer geprobeerd? Mijn ori franse xm kon hier bij de nl dealer zonder een centje pijn sleutels krijgen. Dat wil zeggen de baard. De zender, dat ging niet maar dat was puur omdat het nfp was.

Zou je probleem kunnen zijn dat de meeste dealers hier voor sleutels niet naar troen gaan maar naar zo’n landelijke sleutel specialist? Dat wilde die van mij ook doen. Toen ik aangaf dat hij dat ding bij troen moest regelen werd het wel duurder, maar het werkte wel.

Overigens, 60 euro voor alleen een baard is erg aan de prijs. En die troen dealer waar je bent geweest in nderland, vreemd dat hij geen nummer in zijn systeem kon vinden.

Kun je in cs wel je nummer in tikken en krijg je dan de juiste xm config? Zo ja, dan moet hij dat zeer zeker kunnen.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 14 juni 2012 05:44 PM
  [ # 55 ]

Het lijstje wordt weer korter.
Gisteren de Cruise control weer aan de gang gekregen, vandaag de melding dat de rechterachterdeur openstaat.
Het bleek in het slot te zitten.

Er zitten twee stekkers aan, elk met twee pootjes. de grote geeft de melding door dat de deur open is.
Die contacten deden het niet.
Geruild met een slot uit een andere deur en Bingo!

Nou nog de pixels op het display.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 18 juni 2012 02:42 PM
  [ # 56 ]

Eindelijk een RVS uitlaat.
Het akelige geluid van het Walker systeem irriteerde en ook de dikke klodder GunGum in het vorkstuk bij de spaghetti pijp.

http://www.crooketuning.nl/ in Bunschoten verzorgde in recordtijd (kleine dag) een nieuw systeem vanaf de middendemper tot het eind. Ik had nog twee goede originele middendempers. Kosten € 750,-. Als je vanaf de kat helemaal RVS wilt komt daar nog wat bij maar je blijft leuk onder de originele nieuwprijs.

Stationnair heb ik nog een lichte brom, maar rijdend is het stil. Echt stil.

Nog geen tijd gehad voor foto’s, dat komt nog wel.

Dus te koop: een vrijwel nieuw Walker systeem vanaf de kat. Voor weinig, voor wie “even” door de APK wil.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 13 oktober 2012 01:53 PM
  [ # 57 ]

Op 325k km nokte de verwarmingsventilator ermee, keurig binnen de marges de koolborstels op. Ik heb intussen nieuwe koolborstels, maar ook nog een werkende blower. De oude van nieuwe koolborstels voorzien is een mooi winterklusje.

Groot kwartiertje later weer een heerlijk klimaat.

En verder, ondanks een goed schoongemaakte stuurhoeksensor toch weer een stuurhoekfout.
Dankzij Hydractief II merk je daar verder niets van.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 17 oktober 2012 12:27 AM
  [ # 58 ]

Stuurhoeksensor blijft inderdaad een dramading. Ook al twee keer schoongemaakt, maar vroeg of laat komt de fout terug. Ik begin me steeds weer af te vragen of het echt een fout is die veroorzaakt wordt door vuil, of dat er ook een andere oorzaak kan zijn. Effect op vering is inderdaad zeer beperkt. In theorie zou de XM nu wat meer moeten gaan overhellen in een bocht.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 10 december 2013 08:48 PM
  [ # 59 ]

Weer even een update.
De stuurhoeksensorfout heb ik nu definitief bijgezet in het hokje softwarefout, want mijn C6 heeft het ook. Resetten, korte of lange tijd geen probleem en dan weer: stuurhoekfout. Lekker laten zitten.

Al een tijd had ik last van een less than perfect Diravi. Stilstaand en langzaamrijden te zwaar sturen en op kruissnelheid te licht.
Dagje mee bezig geweest. Omdat ik een compleet Diravi systeem op voorraad heb kon ik enigszins systematisch zoeken en testen.
Uiteindelijk bleek het het hydraulische deel van de centrifugaalregelaar te zijn, dat alu blokje onder de bol naast de LHM tank.
Na een pechgeval (zeg maar slordigheid) met het rubbertje in de HD aansluiting daarvan, lag er dus twee liter LHM onder de auto, maar nu stuurt het weer als uit de showroom.

Wat ik er aan overhield is een rotgeluid dat op- en neergaat met de snelheid. Waarschijnlijk één van die snelheidsmeterkabels vanaf de splitter aan de bak. Eén gaat naar die centrifugaalregelaar, de andere naar de tachogenerator, daar vlakbij. Gaan we nog uitzoeken.

Verder een dagje gewerkt aan de kabelbundel naar de achterklep rechtsachter. Pakweg 17 draadjes, waar vrijwel alle dunne van kapot bleken te zijn, de dikke niet. Gek, ik zou precies andersom verwacht hebben. De isolatie op verscheidene plekken door, hier en daar losse adertjes, die dan soms-wel-soms-niet contact maken met andere. Alles gesoldeerd en met krimpkous weer op orde gebracht.
De verschijnselen: Deursluitsysteem deed niet mee met de zapper. Geen nummerplaatverlichting of juist wel, maar dan als de auto afgesloten stil staat.
Achterruitenwisser bleef haperen, maar dat is de linkerdraadbundel met maar drie draadjes die nog goed zijn. Dat is dus het start-stopcontact in dat tandwielkastje. Ik geloof dat ik er nog een heb.
Het sluitsysteem doet ook nog niet mee, dus vervangen.
Het rechterrichtingaanwijzerlampje voorin lag naast de reflector

Verder nog een lange lijst:
-De kachel blijft te koud. Het is niet de luchtklep met zijn tandwielkastje boven het gaspedaal. Al tijden hoor ik het geluid van luchtbellen in de kachel. Ik denk aan rotzooi in het kachelelement zelf.
-De stekker op het spoeltje van de achterste hydractiefklep moet nog een vaselinebeurt hebben. geeft nu storingen
-Regelmatig alarm koelwaterniveau, terwijl er nog genoeg in zit. Sensor dus vervangen.
-De verlichting in het klimaatregelpaneel doet niets.
-Het boordcomuterpaneeltje is rechts donker.
In het dashboard moeten kennelijk ook wat lampjes vernieuwd worden.
-De rechterbuitenspiegel reageert raar op de achteruit-indexstand.
-De linkerrugleunig van de deelbare achterbank lijkt linksonder los te zitten.
-In de linkervoordeur zit een rammeltje.
-Het matrixdisplay vertoont zijn eerste strepen.

en zo blijven we bezig

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 10 december 2013 09:02 PM
  [ # 60 ]

Lange en indrukwekkende lijst Sad iiiieeeks het is ook altijd wat met die XM’s. Maar dan heb je ook wat!

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook