3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
startmotor klaar, nu waterlek ...
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 13 februari 2012 01:58 PM
  [ # 31 ]
bogaard77 schreef:

soldeer te veel weerstand? Huh?

Ik bedoelde meer contactweerstand over ‘koper/soldeer/koper’ dan over ‘koper/koper’.

Off topc: Niet om dezelfde reden, maar in de installatietechniek mag je ook niet soepel draad dmv vertinnen in een kroonsteen of onder een klem aansluiten. Dit omdat het soldeer te zacht is en bij bewegingen/trillingen kan de verbinding loskomen. In de controltechniek geeft dit direct storing. In de energietechniek waarbij grotere stromen lopen ontstaat er opwarming die de verbinding nog slechter maakt en uiteindelijk verbreekt.
Dit laatste heeft overigens wel weer relatie met bovenstaand.

zie ook http://www.circuitsonline.net/forum/view/85095/last

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 februari 2012 02:17 PM
  [ # 32 ]

Ik heb mn dikke mindraad geklemd in de terminal en het geheel daarna vertind. zit al 10 jaar en 150.000 km vast.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 13 februari 2012 06:28 PM
  [ # 33 ]

De 35mm² draad doet wonderen.  Alles lijkt veel meer “relax” te draaien.  Ik had wel de plus draad naar de startmotor over de bougiekabels gelegd, hij rustte er werkelijk op.  Gevolg was dat ik gisteren onderweg naar de elfdorpentocht in Appingedam, vijf maal heb stilgestaan naast de autosnelweg.

Eens de oorzaak van de storing gevonden was, heb ik de bougies moeten “proper rijden” en vervolgens ging alles weer vlot.  Goed geschaatst en weer een mooie, leerrijke 700km op de teller !

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 13 februari 2012 07:01 PM
  [ # 34 ]

In aanvulling op mijn vorige post:  nu lekt het rubber onderaan de waterpomp…  Dit is eenvoudig te vervangen , maar hoe zit het eigenlijk met die leiding die achterop het waterpomphuis vertrekt ?  Hoe heet die leiding ?  Waar gaat ze naartoe ?
Ik zou een nieuwe willen bestellen maar ik herken ze niet meteen in de catalogi van DS-onderdelen.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 13 februari 2012 07:34 PM
  [ # 36 ]

Ik was op uw beroemde site aan het zoeken, maar kon het niet vinden !
OK, die slang bedoel ik.  Daar zit bij mijn een rare omvlochten slang, en dat is al lang een doorn in mijn oog .

Merci, SPAM.

PS: welke is dan wél de juiste voor een DSUPER5 ?

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 13 februari 2012 08:17 PM
  [ # 37 ]

De voorverwarmingsslangen staan op:

http://www.citroworld.com/tableaux/index.php?pageId=24&catId=66

Volgens bouwjaar…

Succes

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 13 februari 2012 08:20 PM
  [ # 38 ]

De plus-draad zit gebeugeld in rubbers vast!

Zo voorkom je doorschuren en vervolgens BRAND…

knuffel

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 13 februari 2012 08:43 PM
  [ # 39 ]

Is bovenstaande reactie een antwoord/reactie op de mail van Jef of op een van de plaatjes bij mij op de site huh

Alvast bedankt.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 13 februari 2012 08:45 PM
  [ # 40 ]
jef scholliers schreef:

...Ik had wel de plus draad naar de startmotor over de bougiekabels gelegd, hij rustte er werkelijk op…

Deze ontbrak.

knuffel

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 13 februari 2012 10:40 PM
  [ # 41 ]

De pluskabel loopt ook door die beugels, maar ik hem voor de zekerheid iets langer gemaakt, en als dusdanig liep hij met een mooie boog netjes over de bougiekabels…  achteraf gezien dom, toen helemaal niet op gelet.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 februari 2012 10:41 PM
  [ # 42 ]

Volgens mij loopt de + draad langs de waterpomp en zeker niet in de buurt van de bougiekabels.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 13 februari 2012 10:45 PM
  [ # 43 ]

Juist Jan, door de beugel die op de bout van de waterpomp zit.  Maar daarna is mijn nieuwe kabel een twintigtal centimeter te lang en zo kwam het dat hij toch op de bougiekabels kon rusten, bovendien net op het punt waar deze in de verdelerkap zitten.

Om problemen vragen was dat dus !

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook