2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
DS5 besteld.
wjtervelde
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 09-02-2012

- DS 5 E-hdi EGS Airdream So Chic
Gepost: 11 februari 2012 01:17 PM
  [ # 16 ]

Hey R2fm, ben benieuwd naar de kleur waarin jij hem ebsteld hebt! En als je vandaag bnij de dealer bent geweest, vertel even wat zij jou weer wisten te vertellen. Gaan ze afgesproken levertijden halen of gaat het extreem uitlopen? (of ergens daartussen)

Citroën DS5 So Chic EGS e-HDI 110 Airdream 2012
Renault Mégane 1.4 16v RXE sportsbreak 2000

Profiel  
 
jeedee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 02-10-2011

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV
Gepost: 11 februari 2012 02:22 PM
  [ # 17 ]

Volgens de site Autozine is er in januari 1 DS5 op kenteken gezet. Dacht dat er maandag en dinsdag een DS5 staat bij Emerpark-Hilversum om proef te rijden, wel even checken voor de geinteresseerden. Volgens mijn info staat ie in maart in de showroom.

Profiel  
 
R2fm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 06-03-2007

Gepost: 12 februari 2012 04:33 PM
  [ # 18 ]

Ach DS5-vrienden,
De dealer was gisteren heel eerlijk tegen me, maar ik zit nu aan de anti-depresiva…
Mijn bestelling van oktober zit blijkbaar nog niet in de lijn, terwijl de bestelling van een andere klant wel in de computer te vinden was. Let wel, deze bestelling was van afgelopen week.
Dit terwijl ik ook hiervoor nog mijn optielijst had aangepast.!!!!. Zie mijn andere berichten op dit fijne forum.

Jullie begrijpen dat ik hierdoor onderweg naar huis de weg ben kwijtgeraakt. De politie heeft me na 1425 maal de dorpsrotonde aangehouden en tot nader order in het lokale isoleercelletje gezet. Daar zit ik nu met een wit pakje aan, inclusief met Ipad en Wifi.

Met uitzondering van de laatste regel klopt de rest en ben ik behoorlijk verontwaardigd/teleurgesteld.
Ik hoop dat er spake is van een foutje in de computer en dat zowel dealer als CN me morgen gerust zullen stellen. Duimen jullie met me mee?

De kleur wilde ik niet melden, omdat familie meekijkt, maar mijn vrouw versprak zich gisteren. Ik sluit me aan bij de massa witte jongens. Die wilde ik 5 jaar geleden al bij de C4GP, maar dat vond de lease toen een slecht plan…. Hadden ze maar naar me geluisterd, want nu wil ieder een witte en ‘blijven ze er niet mee zitte’.

Laat dit rare bericht aub niemand afschrikken, de dame DS5 maakt een hoop goed.
harde vering: Ja, als je het vergelijkt met een oude dame (DS), CX of Xantia. Tov een C5 valt het al best mee en in vergelijking met mijn C4GP exclusieve met 18” merk ik geen verchil.
Zicht: Wat wel heel erg wennen is, is de balk/spoiler in het achterraam. Ikhad niet gedacht dat die zo zou opvallen. Ook het ontbreken van het aquariumgevoel is weer even wennen; het is natuurlijk weer een stuk minder licht binnen.
bak: De robotbak is weer van een nieuwe generatie en gewoon weer beter dan in mij C4GP. Ik had al niet te klagen (anders had ik hem niet weer genomen he?), maar deze is nog lekkerder. Zorg dat je niet vooraf de verwachting hebt van een race-automaat…. Relax een beetje bij het stoplicht. Als je naar zuid-europa rijdt zit je de meeste tijd in z’n 6 of in de file. Dan word je in de watten gelegd door de egs en heb je geen dsg of racebak nodig.

Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.

Profiel  
 
R2fm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 06-03-2007

Gepost: 14 februari 2012 03:31 PM
  [ # 19 ]

DS5-vrienden,

Soms zie je dat de eerlijkheid van de dealer tot onnodig medicijngebruik leidt (zie boven). Vertegenwoordiger Patrick [van Davo / voormalig Van Wijngaarden te Albrandswaard) heeft nader onderzoek gedaan very good en kwam tot de conclusie dat soms de codes in de computer misbruikt worden.

De auto staat blijkbaar wel ingepland, doch met een speciale code om de levering te vertragen [ cry ] Anders zou deze bij de dealer aankomen vóór dan de marktintroductie van Nederland.
Waarom dat nu een probleem is, dat begrijp ik niet (of wil dat niet begrijpen whistle ). Doos erom met een dikke strik en verzenden die boel… dan is ze net voor mijn verjaardag bezorgd
ballon

Al met al heeft Patrick weer een beetje het zonnetje laten schijnen op Valentijnsdag.  lovecitro

Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.

Profiel  
 
wjtervelde
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 09-02-2012

- DS 5 E-hdi EGS Airdream So Chic
Gepost: 09 maart 2012 03:50 PM
  [ # 20 ]

Ik kwam een paar fotootjes tegen van de DS5 in de door mij ook bestelde kleur Hickory. Valt me niet tegen! Sterker nog, MOOOOOOOOOI !!!!!!!!!!!!




Citroën DS5 So Chic EGS e-HDI 110 Airdream 2012
Renault Mégane 1.4 16v RXE sportsbreak 2000

Profiel  
 
Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 424
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 12 maart 2012 11:16 AM
  [ # 21 ]

Prachtige kleur!

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  
 
wjtervelde
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 09-02-2012

- DS 5 E-hdi EGS Airdream So Chic
Gepost: 13 maart 2012 12:27 PM
  [ # 22 ]

Dank je! Is ook mijn mening. Inmiddels toch al een paar op internet gezien met deze kleur en op dit forum al een medebesteller gevonden. We zijn dus niet uniek meer…..

Citroën DS5 So Chic EGS e-HDI 110 Airdream 2012
Renault Mégane 1.4 16v RXE sportsbreak 2000

Profiel  
 
R2fm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 06-03-2007

Gepost: 13 maart 2012 03:05 PM
  [ # 23 ]

@wjtervelde: Zeker prachtig. Deze foto’s waren inderdaad al enige tijd vindbaar op planete-citroen en deden mij twijfelen. Omdat ze op deze foto inderdaad prachtig tot haar recht komt. Op andere foto’s iets minder en toen samen met het thuisfront toch anders gekozen.

Wat heel grappig is aan de gevonden foto’s: Foto’s zijn geschoten in Venlo van een franse auto ergens al in de zomer van 2011 !! Precies datum stond er toen bij…

Blijft het top vinden als mensen eens iets anders kiezen. Mijn vorige C4GP was Show rouge. Zag je bijna nooit op de weg ! Heel gaaf en apart. ..tot je haar moest wassen cry was niet strak te krijgen.

Ik heb net mijn foto’s geplaatst… geleverd op m’n verjaardag (hoewel je dat met mijn leeftijd niet meer wil weten he?)

Veel plezier !

Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.

Profiel  
 
wjtervelde
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 09-02-2012

- DS 5 E-hdi EGS Airdream So Chic
Gepost: 13 maart 2012 03:56 PM
  [ # 24 ]

@R2fm Maak je ook nog foto’s van de binnenkant en een paar met de lampen, dagrijverlichting en achterlichten aan?

Citroën DS5 So Chic EGS e-HDI 110 Airdream 2012
Renault Mégane 1.4 16v RXE sportsbreak 2000

Profiel  
 
wjtervelde
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 09-02-2012

- DS 5 E-hdi EGS Airdream So Chic
Gepost: 29 maart 2012 12:40 PM
  [ # 25 ]

Zo, volgens de dealer en de leasemaatschappij wordt de auto misschien volgende week vrijdag al geleverd. Is afhankelijk wanneer de auto bij de garage wordt geleverd. Dus de afgesporoken leverweek 15 wordt zeker gehaald en misschien dus sneller. Hoop ik toch echt hem met de Paasdagen al te hebben. Dan staan er behoorlijk wat km’s op de planning.

Citroën DS5 So Chic EGS e-HDI 110 Airdream 2012
Renault Mégane 1.4 16v RXE sportsbreak 2000

Profiel  
 
Burlat
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 24-08-2007

- DS 5 HDI 163 Sport Chic BVM6
Gepost: 29 maart 2012 05:00 PM
  [ # 26 ]

Toevallig geen witte gezien die achter die van jou op de trailer stond ?  Smile

Wordt dus nog een spannende week !

Als de wagen al bij de dealer staat moet het denk ik net lukken.

Profiel  
 
wjtervelde
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 09-02-2012

- DS 5 E-hdi EGS Airdream So Chic
Gepost: 30 maart 2012 03:25 PM
  [ # 27 ]

Vandaag de eerste DS5 in het “wild” gezien. A28, bij Meppel, bocht naar A32.

Zwarte DS 5.

MOOI !!!!!!

Citroën DS5 So Chic EGS e-HDI 110 Airdream 2012
Renault Mégane 1.4 16v RXE sportsbreak 2000

Profiel  
 
R2fm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 06-03-2007

Gepost: 31 maart 2012 10:34 AM
  [ # 28 ]

Hoi allen, de eerste 2000 km zitten er al op. Er is geen dag voorbij gegaan dat er niet minimaal een medeweggebruker de duimen omhoog heeft gestoken.
In de meeste gevallen DS3 rijders, 1 maal een DS4 rijder en zelfs een motorrijder (met 2 duimen omhoog, oeps )

Mijn belofte voor foto’s aan de binnenzijde ben ik schandalig niet nagekomen. Nu ik ff op de ipad zit, zie ik dat mijn vrouw de DS5 mee heeft genomen, lukt het weer niet. Wel leuk dat zij ook graag erin rijdt.

Ik had al eerder een uitgebreid verhaal geschreven en sta daar nog steeds achter. Naast een overdaad aan complimenten, is er maar een item dat me stoort, dat is de Domdom. Tjemig wat een slechte verwerking van de verkeersinformatie. Ik heb ingesteld dat alleen info op de route moet worden verwerkt (anders wordt je knetter van de vele meldingen vanuit het gehele land waar die bovendien niets mee doet) en nog komen er suffe meldingen.
Voorbeeld: ik rij van rotterdam naar amerfoort. Bij vertrek zie ik heel snel dat er een bescheiden file staat bij Gouda en zie geen reden om om te rijden. Na die file, lees NA, ontvang ik bij bodengraven, nieuwebrug, woerden en zo het hele traject tot amersfoort nog tientallen keren het bericht dat ik bij gouda in de file kom. En ook terug mag ik blijkbaar file verwachten.

Snapt het apparaat dan echt niet dat ik er al voorbij ben ? Dus hierbij Domdom.

Als er een file is, vraagt het of je wil omrijden en meld pas later dat het meer kilometers zijn.
. Dat is een domme vraag. Het moet melden, evt. vragen: ik zie een route waarmee u x minuten kan besparen en y meer/minder kilometers is. Nogmaals Domdom.
Echt waar, een tomtom van minder dan euro 100 heeft vele malen betere algoritmen aan boord. Dat is wel erg jammer voor zo’n prachtig systeem.

Voorbeeld 2:
Parkeren in rotterdam centrum. Ik weet een prima plek direct langs de coolsingel. Even intikken ‘coolsingel’. haha, die kent Domdom niet. Mogelijk komt het doordat de Coolsingel een nieuwbouwwijk is zullen we maar zeggen (;-p) en dat Monopoly er al 50 jaar naast zit….. ik hoop dat deze bugs beperkt zijn voor gebieden waar ik de weg echt niet zo goed ken.

Ter compensatie kan ik melden dat de stem allervriendelijkst is (;-) en dat Domdom niet bepalend was voor mijn keuze…. Tis en blijft een prachtige dame !

CU all en ik zal terug zwaaien.
Greetz, r2fm.

Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.

Profiel  
 
Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 31 maart 2012 12:46 PM
  [ # 29 ]

Even over je DomDom. Hoe recent zijn de kaarten?

Profiel  
 
R2fm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 06-03-2007

Gepost: 31 maart 2012 01:27 PM
  [ # 30 ]

Eeuuuh, dat weet ik eigenlijk niet.
Het ziet er allemaal best fris uit, maar of het 2010, 2011 of 2012 is ??

Wat dan weer wel positief is, dat de kaarten werken tot in wit-rusland. Daar moet ik dus snel naartoe….
Nou, in ieder geval west en oost- europa.

De datum zal ik eens opzoeken.

Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook