3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
DS5 besteld.
wjtervelde
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 09-02-2012

- DS 5 E-hdi EGS Airdream So Chic
Gepost: 05 april 2012 07:44 PM
  [ # 31 ]

Nou, gisteren behoorlijke baaldag gehad. Ik belde naar de dealer of de DS5 al binnen was en ik hem (of haar) voor de pasen al kon rijden. Kreeg ik te horen dat hij er nog niet was, ook niet bij de komende transporten stond ingepland en…........ pas komende week vrijdag (jaja, de 13e) geproduceerd gaat worden.

Bah, frustratie, ellende, en een hele hoop andere scheldwoorden. (niet door de foon maar in mezelf)!

Gisteravond een paar valse tweets er uit gedaan over deze latere levering en natuurlijk heel gemeen Citroën NL en de dealer in de @-jes gezet. Ik baal gewoon dat ik deze service niet verwacht als je een auto besteld van Eur 40k.

En ja hoor, vanmorgen de dealer al aan de lijn. Was niet blij met dat ze genoemd zijn. Heb het uitgelegd en het werd toch een heel aangenaam gesprek. Vertrouwen in de dealer is terug, in Citroen NL of in de fabriek niet. De dealer baalt ook stevig van het gebeurde en probeert alle mogelijkheden mijn auto eerder te krijgen.

Ben bang dat de door mij bestelde DS5 wel is gemaakt maar dat iemand anders even prioriteit heeft gekregen.

Citroen NL heeft overigens nog niet gereageerd op de tweet. Die krijgt dus nog een nieuwe sneer te verduren. De dealer is inmiddels positief getagt in een tweet.

Nou, dus nu niet week 14 of 15 maar week 17…....

Moet ik met een Prius naar Duitsland…..... bah!

Citroën DS5 So Chic EGS e-HDI 110 Airdream 2012
Renault Mégane 1.4 16v RXE sportsbreak 2000

Profiel  
 
Burlat
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 24-08-2007

- DS 5 HDI 163 Sport Chic BVM6
Gepost: 05 april 2012 08:48 PM
  [ # 32 ]

Sh… ! (of eigenlijk M..de!) Evil or Very Mad

Da’s balen ! Als ik mij goed herinner dan heb je welgeteld 1 week na mij besteld.

Waarschijnlijk heb ik geluk gehad en viel de wagen nog net in de productie van maart, terwijl die van jou dus net in april is gevallen.

Alhoewel geluk, door omstandigheden is de leverdatum bij mij ook twee weken opgeschoven. Neutral

Profiel  
 
wjtervelde
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 09-02-2012

- DS 5 E-hdi EGS Airdream So Chic
Gepost: 05 april 2012 09:00 PM
  [ # 33 ]

Tsja, shit happens. Overigens wel leuk dat de dealer ook meekijkt hier op het forum en precies wist wie die “tervelde” was…..

Citroën DS5 So Chic EGS e-HDI 110 Airdream 2012
Renault Mégane 1.4 16v RXE sportsbreak 2000

Profiel  
 
wjtervelde
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 09-02-2012

- DS 5 E-hdi EGS Airdream So Chic
Gepost: 06 april 2012 01:14 PM
  [ # 34 ]

Nou, de dealer reageerde heel snel op de tweet omdat het priobleem / de fout niet bij hen lag. Maar Citroen NL laat niets van zich horen. Daar zal de fout dan wel liggen. Vanmiddag nog maar eens een kieteltweet er uit doen.

Citroën DS5 So Chic EGS e-HDI 110 Airdream 2012
Renault Mégane 1.4 16v RXE sportsbreak 2000

Profiel  
 
Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 06 april 2012 03:31 PM
  [ # 35 ]

Ik vind het echt balen voor je dat je nu genoodzaakt bent om met de Prius Duitsland binnen te moeten trekken. Ik voel echt met je mee.

Ik vraag me nu af of het ook weleens voorkomt dat je gebeld wordt en de andere kant vraagt of het goed is dat de auto een paar weekjes vroeger geleverd wordt? Ben toch bang dat dit niet gauw zal gebeuren.
Dan hoop ik maar dat ik de eerste ben.  Laughing

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 06 april 2012 03:45 PM
  [ # 36 ]

Ik heb dat hier in verschillende subfora toch al meer dan eens gelezen. Wink

Profiel  
 
Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 06 april 2012 04:12 PM
  [ # 37 ]

Dan maar derde of vierde. Ook goed.

BTW de forum-tijd staat nog op wintertijd. Weet niet of je dat al wist dus bij deze dan.

Profiel  
 
MWH.C
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1789
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 06 april 2012 04:15 PM
  [ # 38 ]

@Segerfan: Dat moet je vreemd genoeg zelf instellen hier.

Mijn CFNL -> Profiel -> Lokale instellingen en dan zomertijd aanvinken.

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 06 april 2012 04:34 PM
  [ # 39 ]
Segerfan schreef:

Ik vind het echt balen voor je dat je nu genoodzaakt bent om met de Prius Duitsland binnen te moeten trekken. Ik voel echt met je mee.

Ik vraag me nu af of het ook weleens voorkomt dat je gebeld wordt en de andere kant vraagt of het goed is dat de auto een paar weekjes vroeger geleverd wordt? Ben toch bang dat dit niet gauw zal gebeuren.
Dan hoop ik maar dat ik de eerste ben.  Laughing

Dat komt voor. Bij mij bijvoorbeeld en er zijn er nog een paar.

Profiel  
 
daniell
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 06 april 2012 04:35 PM
  [ # 40 ]

Reactie op het vroeger of later leveren van je nieuwe wagen is steeds wel frustrerend!!

Ik bestel per 12 december 2011 een nieuwe wagen met op de leverbon ’ levering mei 2012 ’ ok vond het op zich wel lang maar de dealer zei dat hij wss wel vroeger zou komen?? maar maand mei was voor mij prima maar dan ook MEI en niet langer, 6 maanden vind ik wel netjes voor een nieuwe wagen.

Nu volg ik ook enkele forums over wagens en ik merk dat er mensen zijn die een gelijkaardige wagen hebben besteld als ik buiten 1 enkele optie dan en die hebben besteld in februari en zullen hun wagen al in mei 2012 krijgen,,,

Ik heb van mijn dealer te horen gekregen dat ik mijn wagen maar pas in juli 2012 zal krijgen en dit met reden omdat ik een panoramisch open dak heb gevraagd als optie en alle wagens met pano-daken zullen later geleverd worden door dat de fabrikant van deze daken de bestellingen niet kan volgen???

Dit hebben ze mij niet verteld bij ondertekenen van de bestelbon 12.12.2011 dat er vertragingen zouden zijn ivm deze daken,, dus ze hebben mij ook niet de keuze gelaten.

Nu op zich is het wachten op een wagen best leuk maar 8 maanden is toch wel erover, des te meer dat wij in juni 2012 op vakantie wilden vertrekken met deze wagen…...


.

vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!

Profiel  
 
Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 06 april 2012 04:56 PM
  [ # 41 ]
MWH.C schreef:

@Segerfan: Dat moet je vreemd genoeg zelf instellen hier.

Mijn CFNL -> Profiel -> Lokale instellingen en dan zomertijd aanvinken.

Bedankt en inmiddels gedaan.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 06 april 2012 05:05 PM
  [ # 42 ]

@daniell:  dat soort zaken zijn nu eenmaal niet altijd te voorspellen. Niet door de fabrikant en dus al zeker niet door de importeur en/of dealer.  Het kan zomaar zijn dat de leverancier van het betreffende onderdeel zit met productieproblemen of dat zij weer te kampen hebben met langere levertijden bij hun toeleveranciers. Het productieproces van een auto is van zoveel processen, onderdelen en bedrijven afhankelijk dat het op zichzelf al een wondertje is dat het vaak zo soepel en voorspelbaar verloopt. 

In het eerste half jaar van de productie van de Grand Picasso was bijvoorbeeld de optie Panoramadak ook een reden voor langere levertijden.

Profiel  
 
daniell
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 06 april 2012 10:12 PM
  [ # 43 ]
tilanus schreef:

@daniell:  dat soort zaken zijn nu eenmaal niet altijd te voorspellen. Niet door de fabrikant en dus al zeker niet door de importeur en/of dealer.  Het kan zomaar zijn dat de leverancier van het betreffende onderdeel zit met productieproblemen of dat zij weer te kampen hebben met langere levertijden bij hun toeleveranciers. Het productieproces van een auto is van zoveel processen, onderdelen en bedrijven afhankelijk dat het op zichzelf al een wondertje is dat het vaak zo soepel en voorspelbaar verloopt. 

In het eerste half jaar van de productie van de Grand Picasso was bijvoorbeeld de optie Panoramadak ook een reden voor langere levertijden.

Ik ben het volledig met je antwoord akkoord maar er zijn toch wel grenzen dacht ik? stel nu dat ik in december een cabrio had gekocht? en daar dan mee naar het zuiden wou en er een zalige tijd mee doorbrengen wat je dan maar 1x per jaar kan. ik ben zelfstandige en genieten van mijn wagen kan ik enkel in de vakantiemaanden,,
De huwelijkstaart heb je nu eenmaal graag op je huwelijksfeest of niet?

Ondertussen heet de invoerder deze optie verwijderd uit de optielijst voor Belgie, dus de invoerder verwachtte hier wel degelijk problemen mee!!

.

vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!

Profiel  
 
Johan de Graaf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 18-02-2012

Gepost: 06 april 2012 11:18 PM
  [ # 44 ]

Hoi,

Ik heb ook een probleem gehad (zie mijn ‘eigen’ thread - Ook DS5 besteld) waarbij een optie die ik wel had besteld niet geleverd wordt.

Mijn eerste reactie was de auto dan maar opnieuw te laten produceren, maar dat vond ik achteraf gezien toch ook wel jammer. In april met een DS5 rijden is wel kicken natuurlijk, ik heb ze namelijk in het wild nog - bijna -  niet gezien.

In samenspraak met de leasemaatschappij en de dealer (Auto Boll Utrecht) is er uiteindelijk een oplossing uitgekomen waar ik me goed in kan vinden. Om mij ‘blij’ te houden is het eigenlijk heel simpel: Blijf communiceren en kom met een reëel voorstel. Dat hadden ze bij Boll dus wel begrepen - in dit geval in althans. Ik heb dus nu géén last van een late(re) levering en ben nog steeds blij.

Zelfs als je ‘te laat’ gaat communiceren kan alsnog communiceren (en met een reële oplossing komen) heel veel goed maken. Ik had 8 jaar geleden een Fiat Stilo besteld waar echt álles fout ging wat fout kon gaan (tot brand in de auto na 4 dagen aan toe) - als iemand zin heeft om dat te weten pb maar - uiteindelijk heb ik dit geëscaleerd naar de baas van Fiat Auto in Italië en toen is het alsnog goed gekomen. Zelfs op een zodanige manier dat ik nu nog steeds auto’s van die Groep (Fiat, Chrysler, Lancia, Alfa, Ferrari etc.) zou overwegen.

Bij mijn vorige auto (de Qashqai) heb ik een jaar moeten wachten op de levering - het succes van de auto was te groot eigenlijk - en daar is veel te weinig over gecommuniceerd. Ondertussen ging de dealer waar ik had besteld ook nog failliet dus allemaal drama. Dan is ‘een paar weken’ eigenlijk nog helemaal niet zo erg, kijkend naar de problemen die ik al heb gehad doet Citroen het heel goed, alleen Seat heeft het tot nu toe beter gedaan, maar daar bestelde ik dan ook een auto die al redelijk in de nadagen van zijn carriere zat en dan is het allemaal wat makkelijker ook natuurlijk.

Groet,
Johan.

Profiel  
 
Segerfan
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006

- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
Gepost: 07 april 2012 06:11 PM
  [ # 45 ]

Schrijf ik op 6 april nog dat het nooit voorkomt dat de dealer je belt om te vragen of het goed is dat de auto eerder komt. Belt een paar uurtjes geleden mijn dealer dat de auto gepoetst en wel klaar staat. Of ik wilde komen kijken. Dat was niet tegen dovemansoren gezegd. Werkelijk een plaatje. De interieurverzorgster moest zelfs op komen draven om de plek te drogen waar ik heb staan kwijlen.
A.s. donderdag kan ik hem ophalen terwijl de laatste week van april afgesproken was.

Als een klein kind zo blij is deze oude knakker momenteel.

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook