1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
123-ignition voor de CX
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 10 februari 2012 05:57 PM

Het lijkt er al ongeveer een jaar te zijn; een programmeerbare verdeler voor cx-en met puntjes: http://www.123ignition.nl/id/50.html

Is er al iemand die deze heeft gemonteerd, en hiervan nog geen melding op het forum heeft gemaakt?

Ik ga iig binnenkort mijn verdeler even demonteren om na te meten of “model D” erin past.

Verder nog meer leuke nieuwigheden;
- voor iedereen die op gas rijdt: http://www.123ignition.nl/id/53.html
- voor iedereen die problemen heeft met koude start: http://translate.google.com/translate?u=http://www.123ignition.se/produkter.php?id=104&hl=sv&langpair=auto|nl&tbb=1&ie=ISO-8859-1 (vertaald uit het zweeds)

groeten, Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 11 februari 2012 06:17 PM
  [ # 1 ]

Interessant, dat zou voor een 2400 ie ook nog wel goed kunnen werken, en dan is het systeem ook daarbij een stuk betrouwbaarder zonder vacuumpotje en centrifugaalveertjes.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 februari 2012 09:50 PM
  [ # 2 ]

een CX heeft toch een DS blok? dan past de 123 DS toch?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 11 februari 2012 09:52 PM
  [ # 3 ]

De heren vergeten even dat de cx motor een andere draairichting heeft dan een DS motor? En dat het dus niet zo hoeft te zijn dat een 123 zowel linksom als rechtsom kan werken?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 11 februari 2012 09:53 PM
  [ # 4 ]
ronvanzon schreef:

- voor iedereen die problemen heeft met koude start: http://translate.google.com/translate?u=http://www.123ignition.se/produkter.php?id=104&hl=sv&langpair=auto|nl&tbb=1&ie=ISO-8859-1 (vertaald uit het zweeds)

groeten, Ron

Die heeft Boog al in zijn CX en heb ik in mijn volvo gehad. Werkt prima!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 februari 2012 09:55 PM
  [ # 5 ]
waterman schreef:

De heren vergeten even dat de cx motor een andere draairichting heeft dan een DS motor? En dat het dus niet zo hoeft te zijn dat een 123 zowel linksom als rechtsom kan werken?

qua elekronica gaat dat wel werken. Ik moet eens checken of de verdeler niet de zelfde kant op draait.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 11 februari 2012 09:57 PM
  [ # 6 ]

Blijft nog wel staan dat de 123 lang niet zo’n sterke vonk geeft bij het starten als de originele electronische ontsteking van de CX. Dat is namelijk een ongelofelijk sterke vonkentrekker Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 februari 2012 10:03 PM
  [ # 7 ]

maar voor de eerste typen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 11 februari 2012 10:04 PM
  [ # 8 ]

Die van de eerste 2400 gti past er gewoon in hoor. Vaak gedaan en werkt buitengewoon goed.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 februari 2012 10:08 PM
  [ # 9 ]

je bedoelt de originele 2400 gti ontsteking in de 2000 hangen?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 11 februari 2012 10:08 PM
  [ # 10 ]

Ja.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 11 februari 2012 10:48 PM
  [ # 11 ]
waterman schreef:

De heren vergeten even dat de cx motor een andere draairichting heeft dan een DS motor? En dat het dus niet zo hoeft te zijn dat een 123 zowel linksom als rechtsom kan werken?

Deze programmeerbare verdeler is qua draairichting auto-detect (zie de lonk die ik opgaf), in tegenstelling tot de ds versie. Dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 11 februari 2012 10:49 PM
  [ # 12 ]

Dat is mooi, dan is het bruikbaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 11 februari 2012 11:19 PM
  [ # 13 ]

Het ziet er best leuk uit: je kunt de curves zelf programmeren (dus bv precies de curves uit het werkplaatshandboek volgen), inclusief vacuumvervroeging (die volgens mij op mijn CX stuk is). En op LPG kun je een tweede curve selecteren, bijvoorbeeld voor wat extra vervroeging.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 12 februari 2012 09:39 AM
  [ # 14 ]

Precies, scheelt in verbruik en vermogen, zeker als je het (bij gas) combineert met http://www.123ignition.nl/id/53.html

Maar goed, eerst eens bekijken/nameten of het ook echt past in mijn blok, Het is toch 300+ euro…

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 februari 2012 11:53 AM
  [ # 15 ]
fluidphreak schreef:

Het ziet er best leuk uit: je kunt de curves zelf programmeren (dus bv precies de curves uit het werkplaatshandboek volgen), inclusief vacuumvervroeging (die volgens mij op mijn CX stuk is). En op LPG kun je een tweede curve selecteren, bijvoorbeeld voor wat extra vervroeging.

Eigenlijk kan je de boel pas écht goed voor elkaar krijgen op een rollenbank. Als je dan gelijk je lpg systeem opnieuw inregelt moet jij eens zien hoe goed je cx gaat rijden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook