2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
123-ignition voor de CX
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 12 februari 2012 08:54 PM
  [ # 16 ]

En bij wat voor soort bedrijven kun je zo’n rollenbank gebruiken/huren? Dat zullen ze toch niet bij iedere garage hebben?

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 februari 2012 09:00 PM
  [ # 17 ]
ronvanzon schreef:

En bij wat voor soort bedrijven kun je zo’n rollenbank gebruiken/huren? Dat zullen ze toch niet bij iedere garage hebben?

Ron

Politie heeft er wel 1 Wink

Nee grapje er zitten tegenwoordig toch wel aardig wat tuningbedrijfjes,dacht dat die ze ook wel hebben.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 12 februari 2012 09:19 PM
  [ # 18 ]
waterman schreef:
fluidphreak schreef:

Het ziet er best leuk uit: je kunt de curves zelf programmeren (dus bv precies de curves uit het werkplaatshandboek volgen), inclusief vacuumvervroeging (die volgens mij op mijn CX stuk is). En op LPG kun je een tweede curve selecteren, bijvoorbeeld voor wat extra vervroeging.

Eigenlijk kan je de boel pas écht goed voor elkaar krijgen op een rollenbank. Als je dan gelijk je lpg systeem opnieuw inregelt moet jij eens zien hoe goed je cx gaat rijden.

Zeker! Alleen op het moment ben ik een beetje CX-moe… :-p

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 februari 2012 10:13 PM
  [ # 19 ]

Ik heb jouw cx gespot, afgelopen vrijdag rond kwart voor zes in amstelveen. Hij reed voor me op de van Heuven Goedhartlaan Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 13 februari 2012 09:37 AM
  [ # 20 ]

Maarrem, ik begreep van sans-pareil dat een auto met diravi (een CX in dit geval) niet op een rollenbank kan maar dat er met zon bank gewerkt moet worden die direct op de naaf aangesloten worden. Ik ben de naam ervan even kwijt.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 februari 2012 09:41 AM
  [ # 21 ]

Thijs, mijn sm, met diravi, is gewoon op een rollenbank geweest hoor Wink

en wel hier: http://www.onixx.nl/pagina/de-maha-lps3000-4wd-rollenbank.html

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 13 februari 2012 09:41 AM
  [ # 22 ]

Zoeentje dus zoals ze bij DP engineering gebruiken:

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 13 februari 2012 09:42 AM
  [ # 23 ]

Ah ik begreep dat een CX eraf liep.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 13 februari 2012 10:49 AM
  [ # 24 ]
waterman schreef:

Thijs, mijn sm, met diravi, is gewoon op een rollenbank geweest hoor Wink

en wel hier: http://www.onixx.nl/pagina/de-maha-lps3000-4wd-rollenbank.html

Wat zijn de kosten ongeveer van zo’n operatie?

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 februari 2012 10:52 AM
  [ # 25 ]

Dat valt erg mee. Ik geloof dat ik maar een paar honderd euro kwijt was voor een aantal runs en het aanpassen van de spoeierbezetting van mijn sm. al met al een dagje daar bezig geweest

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 13 februari 2012 01:01 PM
  [ # 26 ]
waterman schreef:

Ik heb jouw cx gespot, afgelopen vrijdag rond kwart voor zes in amstelveen. Hij reed voor me op de van Heuven Goedhartlaan Smile

Ha, eindelijk gespot! Dit moet op donderdagavond zijn geweest, toen haalde mijn vriendin onze dochter op bij mijn ouders die daar in de buurt wonen.

Ik moet sowieso eerst de auto eens heel goed wassen en de onderkant goed afspuiten. Dan eerst maar eens een rondje kleppen stellen, en de hele ontstekingsunit even verwijderen en inspecteren. Maar ik heb heel weinig tijd en het weer was ook niet echt geschikt om buiten te klussen de laatste weken…

Dan later pas zou ik eventueel dit soort stappen (123) overwegen.

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 437
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 13 februari 2012 01:45 PM
  [ # 27 ]

Same here, maar ik spaar de spaarzame momenten nu even op om straks, als het kwik weer boven 10 graden komt, weer flink met de cx aan de gang te kunnen…

Maarreh, dat afspuiten van de onderkant van je wagen moet je niet te lang uitstellen. En trouwens, pas op met het afspuiten bij een autowasstraat. Het water dat daar gebruikt wordt, wordt over het algemeen gezuiverd hergebruikt, en bij het zuiveren halen ze het zout er waarschijnlijk niet uit…

Sinds dit jaar spuit ik het af met m’n eigen karcher. Dat haalt het qua druk niet bij de autwasstraat, maar het idee dat ik zout eraf spuit met zout water uit een hoge drukspuit vind ik niet echt fijn…

Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 februari 2012 02:08 PM
  [ # 28 ]
fluidphreak schreef:

[ het weer was ook niet echt geschikt om buiten te klussen de laatste weken…

Hoezo? zaterdag nog heb ik het hydraulique vat voorzien van een nieuw deksel en schoongemaakt. Lekker in het zonnetje met een muts op.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 13 februari 2012 08:30 PM
  [ # 29 ]
bogaard77 schreef:

Hoezo? zaterdag nog heb ik het hydraulique vat voorzien van een nieuw deksel en schoongemaakt. Lekker in het zonnetje met een muts op.

hoe zeggen ze dat weer… zot zijn doe geen zeer, t jeukt alleen een beetje ? Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 13 februari 2012 09:03 PM
  [ # 30 ]

Nee, dat heeft niets met zot zijn te maken. Wij zijn gewoon echte mannen en laten ons niet weerhouden door een beetje koude. Ook ik heb zaterdag nog bijzonder relaxt in de kou aan een auto staan werken. Wat Boog zegt: muts op en gaan Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook