2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
DS3 5OOO km remmen schuren, schijf linksvoor krom…
ds3_4me
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 27-07-2011

- DS 3 1.6 e-Hdi So Chic
Gepost: 01 maart 2012 01:25 AM
  [ # 16 ]

wisten ze de klacht al?
misschien lezen ze mee op dit forum? (als de dealer echt DS3 minded is zou dat wel moeten!)

DS3 e-Hdi, Gris Thorium/Rouge Carmen, Carmen Dashboard, Pack Perfo, Pack Comfort, Pack HiFi/USB, Borbet X8 16” (en in de winter InterAction Meteor 15”)

Profiel  
 
Frosty85
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011

- DS 3 E-HDI Airdream
Gepost: 01 maart 2012 01:31 AM
  [ # 17 ]

Als jij je auto wast en er daarna niet meer mee rijd tot de volgende ochtend en dus “nat” laat staan, moet je maar eens kijken naar je remschijven. Compleet bruin van de roest. Advies, rijd je auto na het zemen even een blokkie om, sowieso het meeste water ia dan wel weer weg uit de remmerij.

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 01 maart 2012 08:53 AM
  [ # 18 ]

Je hoeft na het wassen van je auto echt geen blokkie om te rijden hoor. De vliegroest, ook van een paar dagen kan echt geen kwaad. Na een paar keer remmen is het al weer verdwenen.

Stel je voor eens dat het echt een probleem zou zijn: dan kun je bij alle voorraadauto’s (nieuw en tweedehands, dus ook onze DS-3 en als ze een weekje op terrein dealer op aflevering staan te wachten) de remschijven afdraaien.

Zo lang als dat het alleen een cosmetisch probleem is niks aan doen. Pas wanneer je na een autorit met 20 keer remmen nog steeds eens schurend geluid hebt, ja, dan is er meer aan de hand.

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 01 maart 2012 10:41 AM
  [ # 19 ]

Je moet je pas zorgen maken als ze schuren als je niet remt, want dan komen ze niet vrij van de schijven en slijten ze snel en kunnn ze te heet worden.

Profiel  
 
filepoper
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 17-02-2009

Gepost: 01 maart 2012 02:05 PM
  [ # 20 ]

E-HDI heeft toch een verlaagd sportonderstel?

Twee of drie weten meer dan 1

Profiel  
 
NeufegliseThierry
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 06-06-2011

Gepost: 01 maart 2012 03:39 PM
  [ # 21 ]

Klopt

O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…

Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 01 maart 2012 05:03 PM
  [ # 22 ]

Alle DS3’s hebben toch hetzelfde onderstel?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 maart 2012 05:49 PM
  [ # 23 ]

Heren, graag weer ontopic, we hebben het over schurende remmen, niet over het onderstel.

Profiel  
 
Satfreak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 04-12-2011

- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Gepost: 01 maart 2012 05:57 PM
  [ # 24 ]

Mijn DS3 heeft het zelfde ! Ik heb al vanaf 9 januari zo’n 5400km gereden.
Het is best een irritant geluid,...en helemaal bij een nieuwe auto.

Profiel  
 
Gerjan30 (Verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 07-01-2012

Gepost: 01 maart 2012 10:25 PM
  [ # 25 ]

auto is terug van de garage!

Wat scheelde er aan de remmen? Er zou vuil tussen gezeten hebben achter de schijfrem. en hebben iets afgeschuurt wat weet ik niet
remblokken na gekeken. dit zou normaal niet in de garantie zitten maar na stevig van mijn voeten te maken hoefde ik niets te betalen.

ze gaven mij eigenlijk weinig uileg maar heb wel de indruk dat het beter is het geluid is veel minder of bijna weg zal ik maar zeggen, hij remt beter. ik vraag mij toch af hoe daar al zo snel vuil kan achter kruipen is dit dan niet goed bevestigt of beschermd ( onderdelen)

het mooiste van het verhaal moet nog komen. door een gesprongen zij-venster die door hun normaal moest betaald worden omdat dit een fabricage fout was, wat ze ook eerst toegaven en dan twee weken later niet meer daar was een rekening nog van te betalen die 32O euro bedroeg. mijn verzekering adviseerde mij deze niet te betalen. dus had ik dit ook niet gedaan. 

Rond 15;OO uur kreeg ik telefoon dat mijn auto klaar was. 2min later belde ze terug en zeiden er staat een open staand factuur van 32O euro als u die nu niet betaald dan krijgt u uw auto niet terug!

echt triestig. maarja er zat niks anders op dan die 32O euro te betalen of ik kreeg mijn auto niet terug terwijl het een fabricage fout was maar citroen brussel- frankrijk wou het niet erkennen dat die kan gebeuren bij een venster.

achja daar zien ze me echt niet meer. mijn zus wou een berlingo kopen in die garage, na dit allemaal koopt ze hem ergens anders.

Dus 4OOO km en al vuil achter de schijven,, dingen moete afschuren.. vind dat toch niet echt normaal voor een nieuwe auto maarja, als je hem gaat kopen ben je hun beste vriend en super vriendelijk eens de verkoop rond is en je komt terug met klachten dan is de sfeer ineens heel anders.

dus ik zou naar jullie garages gaan en alles laten schoonmaken onder garantie ook al staat het op het garantie bewijs van niet.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 01 maart 2012 10:29 PM
  [ # 26 ]

mijn dealer heeft dat bij de C3P van mijn vrouw gewoon onder garantie gedaan…

gewoon zoals je zegt een andere dealer opzoeken waar je je wel goed bijvoelt..

Profiel  
 
Gerjan30 (Verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 07-01-2012

Gepost: 01 maart 2012 10:38 PM
  [ # 27 ]

hier 5OO meter verder is ook een citroen garage ben daar al is langs geweest en moet zeggen ik zie daar maar twee mechaniekers en dat zint me wel
niet zoals bij mijn huidige garage 25 mechaniekers. het is een kleinere garage die haar eigen naam hoog moet houden. dat kan ik niet zeggen van mijn huidige garage daar is het een fabriek aan de lopende band iedereen daar doet wel iets aan je auto zodat ze rap iets kunnen vergeten.

zo had mijn vader een xm poelman die op onderhoud moest, de dag erna moest hij op zakenreis diep in frankrijk. eens hij daar bijna aankwam begonnen alle lampjes van de BC te branden! rook onder de motor kap en boem! motor gaf de geest na onderzoek waren ze na de oude olie af te laten vergeten er nieuwe olie in te doen dus mijn vader reed dus zonder olie naar frankrijk.. als dat geen amateurs werk is. ze hebben een nieuwe motor op hun kosten moeten betalen en dat kan al tellen.

edit mod: voor klachten of complimenten over/aan specifieke autobedrijven bestaat een centraal pluim en klaagtopic, gelieve verder niet met naam en toenaam bedrijven door het slijk te halen. Dit forum bestaat ook dankzij de goede relaties met het Citroennetwerk.

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 01 maart 2012 10:49 PM
  [ # 28 ]

Vuil achter de schijrem en wat afschuren. Begrijp werkelijk niet wat ze dan in vredesnaam gedaan hebben. Misschien waren je remblokken wat geglazuurd, gaf dat het schurende geluid en de mindere remopbrengst. Hebben ze de remblokken weer wat opgeschuurd. Zou kunnen.Valt inderdaad normaal gesprojen niet onder garantie, maar wel onder service….  Wink

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 01 maart 2012 10:53 PM
  [ # 29 ]
Gerjan30 schreef:

edit mod: naam van de dealer verwijderd.

hahahaha daar heb ik ruzie met de verkoper gehad toen ik een nieuwe citroen wilde kopen…
nee merci…

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 01 maart 2012 10:54 PM
  [ # 30 ]

Kan me niet voorstellen dat als het mijn auto was, ze hem in de garage zouden houden!
En die rekening zou ik ook niet betalen, dat doet Citroen NL of France wel.
Daar moet de dealer zich gewoon hard voor maken.

Ik heb een nieuwe achterruit gehad in mijn Xsara, er werkte 2 spiralen van de verwarming niet meer.
Na een reparatie poging, 3 stuks.
Dus plaatste de dealer een nieuwe raam, zonder overleg.
Vond het prima. De rekening viel later in de bus, iets van 450 Euro.
Die ben ik netjes terug gaan brengen….
Nooit betaald. Ff duidelijk standpunt gemaakt.

In jouw geval moet je de garage binnengaan als er voldoende klanten staan.
Een beetje stem verheffen doet wonderen.
Niemand uitschelden, maar gewoon duidelijk maken wat je er van vind.
Mij lijkt dat een gesprongen raam door een fabrieksfout… echt wel vergoed wordt.

Nu hoeven ze weinig moeite te doen, jij betaald en zij claimen bij Citroen.
Dat is voor hen dubbel vangen!

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
 
2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook