23 van de 46
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
De “LaSix” van Wolfman Te koop
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 29 december 2012 11:29 AM
  [ # 331 ]

Het is id. een zooitje. Het valt ook niet mee om hier uit te komen. Zeker omdat ik nog steeds te weinig weet van een CX en elektra nu niet bepaald mijn sterke kant is.
Maar ik heb weer wat bruikbare tips gekregen en ga zo maar eens kijken of ik er nu wat wijzer uit kan worden.

Allemaal bedankt vast voor de tips en het meedenken.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 29 december 2012 12:02 PM
  [ # 332 ]

of je zoekt iemand op bij je in de buurt met een vergelijkebare CX dat maakt het ook een stuk makkeljker, mischien woont wel iemand van het forum in de buurt ?

iig succes met die spaggetti.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 december 2012 12:15 PM
  [ # 333 ]

Je bent hier van harte welkom om het 1 en ander eens te bekijken door te meten en te vergelijken.
Morgen is zo’n dag dat ik wel tijd heb, en als jij zin hebt.
Hoor ik het wel.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 29 december 2012 12:56 PM
  [ # 334 ]

Ja dat is waarschijnlijk wel de beste oplossing.
Ik woon in Ridderkerk. Ik weet niet waar jij vandaan komt F.SvM?

Maar vooralsnog ga ik vandaag vrolijk verder.
Wat ik nog niet snap is dat de aircopomp aangestuurd moet worden door een geschakelde + plus kabel maar dat er een massa kabel (die gele) zo dicht in de buurt zit dat het toch haast niet anders kan dan dat deze twee aangesloten hebben gezeten.

Wat schakelt er nog meer aan als je de airco inschakelt?
Toerental verhoger. Moet er een fan gaan draaien?
Moet er een lampje op het dashboard gaan branden?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 december 2012 01:17 PM
  [ # 335 ]

Als je iets hebt om door te meten?
Maak dan aan 1 van de twee zwarte draden van je schakelaar een lange draad tot voor bij de accu.
Daar zitten twee relais .
Hier moet de draad op uitkomen.
Anders de ander zwarte draad proberen.
De draad wie niet naar de relais loopt is een geschakelde plus ,die wordt geschakeld door het thermocontact.
Zal bij mij effe kijken waar die zit.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 29 december 2012 01:19 PM
  [ # 336 ]

Volgens een schema wat ik gevonden heb moet de aircopomp direct aangesloten zitten op de High pressure switch ( on de-watering tank )
Is dat die ronde cilinder die naast de airco radiateur zit?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 29 december 2012 01:22 PM
  [ # 337 ]
F.SvM schreef:

Als je iets hebt om door te meten?
Maak dan aan 1 van de twee zwarte draden van je schakelaar een lange draad tot voor bij de accu.
Daar zitten twee relais .
Hier moet de draad op uitkomen.
Anders de ander zwarte draad proberen.
De draad wie niet naar de relais loopt is een geschakelde plus ,die wordt geschakeld door het thermocontact.
Zal bij mij effe kijken waar die zit.

Ik heb een multimeter.
Die twee relais zitten schuin onder de koplamp. Daar kom ik dus niet bij zonder de koplamp te demonteren.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 december 2012 01:36 PM
  [ # 338 ]

De twee zwarte draden vanaf de schakelaar gaan eerst naar je kachelhuis,gaan er links onder in ( naar thermocontact)
Drie schroefjes los en je kunt hem zien.
Daarna komen ze er boven weer uit en gaan naar het motorruim.( via de rest van de kabelboom komen ze achter je LHM vaatje in je motor ruim)
Eentje naar het kastje van de 6 zekeringen en de ander naar de relais.
Kijk dit eerst effe na en dan de rest,

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 29 december 2012 01:43 PM
  [ # 339 ]

Ok doe ik ga even kijken.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 december 2012 01:49 PM
  [ # 340 ]

Die groene draad met de witte stekker( foto twee) gaat eerst naar je druk contact ( als er geen druk op het systeem staat geen stroom op je pomp)
Dus om te testen moet je deze doorlussen.
Dit is origineel twee groene draden of stekkers,wie op dit drukcontact zitten.

Succes.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 29 december 2012 01:54 PM
  [ # 341 ]

Even voor de verduidelijking. Waar zit het drukcontact hoe herken ik deze?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 december 2012 02:00 PM
  [ # 342 ]
Wolfman schreef:

Volgens een schema wat ik gevonden heb moet de aircopomp direct aangesloten zitten op de High pressure switch ( on de-watering tank )
Is dat die ronde cilinder die naast de airco radiateur zit?

Yep en daarna gaat hij door na je schakelaar,( midden console)

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 december 2012 02:02 PM
  [ # 343 ]
Wolfman schreef:

Even voor de verduidelijking. Waar zit het drukcontact hoe herken ik deze?

  High pressure switch, deze dus

Dus als je de airco inschakelt ,komt op 1 van de twee Polen stroom te staan,en als er druk is op het airco systeem geeft deze stroom door aan de pomp.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 29 december 2012 03:45 PM
  [ # 344 ]

Als ik de airco knop inschakel komt er op geen van beide punten stroom te staan.
Inmiddels heb ik een kapotte zekering en die moet ik eerst even gaan vervangen. Even kijken of ik deze nog bij een benzine pomp kan halen.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 december 2012 04:16 PM
  [ # 345 ]

Met alle gegevens die je bovenstaande Posts hebt,moet je het kunnen snappen.
Engelwortel draad voor draad doormeten en kijken waar ie naar toe gaat.

Succes
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
23 van de 46
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook