27 van de 46
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
De “LaSix” van Wolfman Te koop
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 januari 2013 03:50 PM
  [ # 391 ]

Bruin komt dus op het derde klipje van de weerstand en rood gaat naar de handel in de auto?
En op klipje 4 van de weerstand moet de massa komen?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 02 januari 2013 04:05 PM
  [ # 392 ]
Wolfman schreef:

Ook hier weer een vraag opgelost.
Er was weer vlijtig aan zelfbouw gedaan….

De zwarte draad deed niets. Die ging er aan de ene kant in en kwam er weer doodleuk aan de andere kant uit.
Dus nu zoals het hoort twee draden uit de motor rood en bruin.

Je hebt wel een lekker bouwpakket Laughing  gekocht

je moet volgenms mij alle 4 de poten op de weerstand aansluiten als je in het schema kijkt, het centrale punt gaat baar de blower en op de andere 3 sluit je de verschillende standen van de handel aan die de blower aanstuurt. Alleen staan er helaas geen kleuren in mijn boek.

Succes

edit ben nog ff an het lezen en bruin = de + deze komt via de zekering, als je nu de andere kant op de centrale poot van de weerstand aansluit en een van de andere 3 tegen massa houdt moet de motor gaan draaien, elke pootje op die weerstand is een snelheid en je kunt ze stuk voor stuk proberen door ze tegen maasa te houden, zonder alles verder aan te sluiten als test voor je alles dichtbouwt.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 januari 2013 04:11 PM
  [ # 393 ]

De aansluitingen op de weerstanden zitten volgens mij aan de binnenkant. Dus aan de kant van de weerstanden die je niet ziet.
Die draden lopen als ik het goed begrijp naar de keuze handle in de auto op het middenconsole.

De twee aansluitingen op de weerstanden die je nu dus wel ziet gaan naar de kachelmotor.
Ik hoop dat ik het goed snap nu.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 02 januari 2013 04:18 PM
  [ # 394 ]

Volgens mij moet nu dan de bruine ergens aan de plus en die andere draad van de motor naar het centrale punt van die weerstand.

zal nog ff zoeken

edit: Boogard schreef dat de weerstand via de schuif worden doorverbonden naar de vrij pen. dit betekend dus bruin aan de plus ergens en die andere draad op de vrije plek op de weerstandbrug waar geen weerstand zit en dan zou ie moeten werken.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 02 januari 2013 04:25 PM
  [ # 395 ]

Die kachelmotor is verre van origineel, deze is geplaatst ipv de oude, die is verloren gegaan door een kortsluiting, dus het is misschien simpeler om op zoek te gaan naar een originele kachelmotor toevallig heeft Evan er eentje te koop zag ik.
Deze zaken waren bij Wolfman trouwens wel bekend maar misschien is hij het vergeten.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 januari 2013 04:31 PM
  [ # 396 ]

Het was mij niet bekend dat de ventilatie het alleen in de hoogste stand werkte.
Wel wist ik dat er een nieuwe kachelmotor geplaatst was.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 januari 2013 04:43 PM
  [ # 397 ]

Heb effe gekeken.
Die twee Polen wie aan de kant van de motor zitten.
Daar gaat een stekker van de motor op.
De andere stekker gaat naar buiten,
Dan gaat op de andere pool die losse zwarte draad ,en gaat ook naar buiten.
Dus de draad wie rechtstreeks naar de motor gaat is de plus( kijk eerst effe links of rechtsom.
De andere draad van de motor gaat naar de weerstanden,en vanaf daar gaat een draad ook weer naar buiten.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 januari 2013 04:45 PM
  [ # 398 ]

Zal vanavond effe foto’ posten.

Zo moeilijk is het niet.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 januari 2013 04:46 PM
  [ # 399 ]
Wolfman schreef:

Even voor de zekerheid bruin moet dus waar het rode circeltje is?

Die vier Polen wie je hier ziet,zitten alleen maar de draden van de handels op.
Dus die wie van binnen komen.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 januari 2013 04:48 PM
  [ # 400 ]
Wolfman schreef:

Hier zie je de twee lipjes die niet aangesloten waren. Daar moeten volgens mij nu de zwarte en bruine draad op. Hier had ik nooit bij gekund zonder het kachelhuis te verwijderen.

En op deze twee klipjes,gaat er 1 van de motor en de ander moet die loze draad aan.
Waarschijnlijk massa.
En de rode draad vanaf de motor is de plus

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 januari 2013 04:49 PM
  [ # 401 ]

Het systeem kon niet werken in de tussen standen. punt. Maar dat is klaar nu.

De zwarte draad was ongebruikt maar hoort in de originele setup er wel in.
Zo moet het zitten:

De zwarte draad met aan een kant een wit stekkertje moet op het onderste lege pikkie van de weerstand unit. die loopt dan naar buiten de kachel en gaat op de aarde draad (geel met een vertakking erop IIRC). De Rode draad moet naar buiten de kachel en op de plus aangesloten.

De andere draad van de kachel BRUIN, moet op de twee na onderste pen op de weerstand.

Als je nu de onderste pan op de weerstand verbind met 1 van de erboven, met contact aan , moet de blower het doen. in verschillende standen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 januari 2013 04:50 PM
  [ # 402 ]

Hou dus alleen effe in de gaten of de motor de juiste kant op loopt.
En de motor is goed ik heb de zelfde,dus die past!

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9363
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 02 januari 2013 04:51 PM
  [ # 403 ]

En een werkplaats hand boek is misschien wel makkelijk!

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 januari 2013 05:02 PM
  [ # 404 ]

Ik heb ook nog een motor liggen, maar aangezien hij ook in de SM zit is ie voor mij heel waardevol (en dus duur)!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 02 januari 2013 05:35 PM
  [ # 405 ]

De kachelmotor is goed dus ik hoef geen nieuwe.

Als ik je goed begrijp bogaard dan moet dit het schema zijn.
Het enige dat ik niet snap, waar is dan de rode draad van de keuze handel op aangesloten?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
 
27 van de 46
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook