3 van de 49
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Jochem’s blauwe GSA Spécial
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 12 maart 2012 12:18 AM
  [ # 31 ]

Heeeel gaaf Jochem! Exact zo’n GSA heeft mijn vader vroeger ook gehad, zelfde kleur e.d.!
Heb je hem gelijk meegenomen naar Zwolle? Ben heel benieuwd nl. Very Happy

EDIT: lees nu je verhaal een beetje beter!

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 12 maart 2012 12:18 AM
  [ # 32 ]

Zo’n lange lijst met problemen en probleempjes, daar schrik je toch wel even van. Maar jou (een beetje) kennende, komt dat wel goed.

Ik vind het potentieel een geweldig mooie bak. Veel plezier er mee.

Adri

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 12 maart 2012 12:24 AM
  [ # 33 ]

Proficiat Jochem een leuke GSA!

Ik ben benieuwd wat je ervan plan bent?

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 12 maart 2012 12:34 AM
  [ # 34 ]

Dankjulliewel voor de reacties! De lijst met probleempjes zijn, zoals Wouter ook al aangeeft, over het algemeen prima te doen. Het eerste doel is om de auto thuis te krijgen. Doel twee is ermee op de voorjaarsmeeting te verschijnen, na een kleine beurt en het oplossen van de simpelste, meest praktische probleempjes. Natuurlijk ook het behandelen van de slechtste plekjes (de auto heeft in het verleden dus al een Dinitrol-behandeling gehad) en het ding verder wat opfrissen, na vijf jaar lang als dagelijkse auto te zijn gebruikt door de vorige eigenaar. Ohja, kilometerstand: ongeveer 150.000, dus alleszins redelijk.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 12 maart 2012 08:48 AM
  [ # 35 ]
Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 12 maart 2012 09:38 AM
  [ # 36 ]

Gefeliciteerd Jochem. De GS/GSA zijn zo’n beetje de fijnstverende hydropneumaten van Citroën. Heel veel plezier ervan!

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 12 maart 2012 11:52 AM
  [ # 37 ]

WTF!?  Shocked

De 38-LS-FX, die heeft m’n pa nog een tijdje gehad.
Toen was die echt in een veel betere staat.  Rolling Eyes

O.a. de achterspatlappen, spoilertje en Yacco sticker hebben wij erop gemonteerd.

Succes met opknappen.
Voor olielekkages hoef je denk ik niet zo bang te zijn.
Wij hebben destijds het blok eruit gehad en “droog gelegd” Wink

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 12 maart 2012 11:59 AM
  [ # 38 ]

Ah kijk, een stukje geschiedenis komt boven, toevallig! Het blokje is idd behoorlijk droog en er zit elektronische ontsteking in. Alleen is het lak- en plaatwerk er na 5 jaar buiten slapen en dagelijks gebruik er idd niet beter op geworden; op het linker achterscherm en de achterklep bladdert de blanke lak eraf, en her en der zitten deukjes en krassen. En bedankt voor spatlappen, spoiler en sticker! Razz Hebben jullie toevallig ook de toerenteller ingebouwd?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 12 maart 2012 12:02 PM
  [ # 39 ]

Ik dacht van wel, maar het is alweer wat jaartjes geleden.
Volgens mij had ik toen m’n rijbewijs nog niet eens.

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 12 maart 2012 02:22 PM
  [ # 40 ]

Foto’s??? van toen.

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 12 maart 2012 06:19 PM
  [ # 41 ]

Gefeliciteerd met deze GSA!

 

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 12 maart 2012 06:37 PM
  [ # 42 ]

Mooi man, wat een fantastisch gaaf ding! Cool Succes met het opknapwerk en hopelijk zien we d’r op de voorjaarsmeeting!

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15740
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 13 maart 2012 02:14 AM
  [ # 43 ]

Van harte met deze leuke GSA, Jochem!  very good

Prachtige voiture in een prachtige kleur.
Succes met de diverse klusjes.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 13 maart 2012 11:19 PM
  [ # 44 ]

Bedankt allemaal, hier word ik erg blij van!

Een paar dingetjes die tot nu toe zijn opgevallen en die ik in eerste intantie wat aandacht wil geven:
- De beide portiersloten gaan moeilijk tot niet op slot. Rechts wilde hij niet op slot, behalve toen ik de stang van de binnenhandel losmaakte van het slotmechaniek. Het deurslot lijkt een haakje te bedienen die het slotmechaniek blokkeert, maar op de één of andere manier functioneert het allemaal niet zo lekker. De deuren zijn van binnen flink gedinitrolt en de boel is daardoor nogal vettig. Rondje schoonmaken en smeren? Of iemand een andere suggestie?
- Het rempedaal is erg hard en heeft een nogal korte slag. De auto remt verder wel goed, maar veert ook vrij stug. LHM-lampjes lichten niet op, peil en kleur LHM heb ik nog niet gecheckt;
- De koppeling gaat erg zwaar, hoort dat zo?
- De choke laat zich lastig bedienen zo rond het punt dat-ie bijna dicht zit, er lijkt ergens wat obstructie te zitten. Wanneer de choke verder geopend is is er geen probleem. Iemand enig idee?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 13 maart 2012 11:31 PM
  [ # 45 ]

Mijn eigen GS ervaring is van bijna 30 jaar geleden, maar ik denk dat verse LHM en een rondje bollen een heleboel punten van jouw lijstje zullen oplossen. Verder zou ik beginnen met wat grafiet in de sloten te spuiten.
Enne….stugge vering en GS gaat niet samen, maar dat wist je toch al Smile .

Adri

Profiel  
 
 
3 van de 49
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook