3 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
61-BL-16 retour sur la route
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 15 augustus 2012 03:27 PM
  [ # 31 ]
Leeuwis schreef:

Ondertussen wat voorbereidend werk gedaan voor de nieuwe bedrading, in het schema kom ik een parkeerlichtschakelaar tegen die volgens mij niet op de DSpecial zit, betekent dit dat zekering 3 in de Special er voor Jan met de korte achternaam zit of zie ik iets over het hoofd ???

Nee hoor, draad van zekering 3 splitst naar
- zekering 4 (alle wegverlichting)
- verlichting van sig aansteker/ventilatiebediening/klokje/asbak/kent.plaat/snelheid+toerenwijzerplaat.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 516
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 15 augustus 2012 07:14 PM
  [ # 32 ]

Bert,

Dat zie ik toch net even anders, als de parkeerlichtschakelaar in de middenstand staat worden de lampen 2,8,56 en 57 gevoed via zekering 27-4 mits de verlichtingsschakelaar 43 ingeschakeld staat.

parkeerlichtschakelaar in de linker stand dan krijgen lampen 8 en 57 voeding van zekering 27-3, de lampen 2 en 56 krijgen geen voeding want die liggen aan zekering 27-4 die weer achter de lichtschakelaar zit (die logischerwijs uit staat als de auto geparkeerd staat)

parkeerlichtschakelaar in de rechter stand dan krijgen lampen 2 en 56 voeding van zekering 27-3, de lampen 8 en 57 krijgen geen voeding want die liggen aan zekering 27-4

Mijn conclusie was (en is nog steeds) geen parkeerlichtschakelaar dan is zekering 27-3 overbodig.

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 15 augustus 2012 08:06 PM
  [ # 33 ]

Ik had precies hetzelfde als de topichouder, in de Dspecial had ik een ontbrekende parkeerlichtschakelaar.
Ik had echter een nieuwe draadboom besteld waar de parkeerlichtschakelaar wel degelijk een rol heeft. Bij een missende parkeerlichtschakelaar werken namelijk je stadslichten niet ( mits niet doorgeschakeld).

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 16 augustus 2012 12:35 AM
  [ # 34 ]

Niels; de meeste spullen kun je ook via Herman Jansen bestellen, veel heeft hij ook op voorraad. Voor ons het dichtst bij.

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 516
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 20 augustus 2012 10:45 PM
  [ # 35 ]
SPAM schreef:

Je kan hiervoor het standaard dempingsmateriaal gebruiken, ik heb het volgende gebruikt:
Het voordeel hiervan is dat deze zelfplakkend is.

Te verkrijgen bij de automaterialenspeciaalzaak.

Die vierkante mouse is gewoon te verkrijgen,volgens mij heb ik die aangeschaft via CitroWorld of Citro Classique in Borculo.

Inderdaad, mousserubber gewoon in de catalogus van Citroworld en de dempingsplaten bij Conrad, zoals zo vaak is het weer simpeler als ik dacht…

thnx

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 20 augustus 2012 10:51 PM
  [ # 36 ]

very good Hou vol

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 21 augustus 2012 02:58 PM
  [ # 37 ]
Leeuwis schreef:

Bert,

Dat zie ik toch net even anders, als de parkeerlichtschakelaar in de middenstand staat worden de lampen 2,8,56 en 57 gevoed via zekering 27-4 mits de verlichtingsschakelaar 43 ingeschakeld staat.

parkeerlichtschakelaar in de linker stand dan krijgen lampen 8 en 57 voeding van zekering 27-3, de lampen 2 en 56 krijgen geen voeding want die liggen aan zekering 27-4 die weer achter de lichtschakelaar zit (die logischerwijs uit staat als de auto geparkeerd staat)

parkeerlichtschakelaar in de rechter stand dan krijgen lampen 2 en 56 voeding van zekering 27-3, de lampen 8 en 57 krijgen geen voeding want die liggen aan zekering 27-4

Mijn conclusie was (en is nog steeds) geen parkeerlichtschakelaar dan is zekering 27-3 overbodig.

Niels

Je hebt helemaal gelijk, moet ik toegeven als e-engineer red face 

Ik heb geen parkeerschakelaar, dus ik ben benieuwd hoe het dan bij mij is bedraad.
Het lijkt er idd op dat zekering dan 3 niet gebruikt wordt.

Je ziet ook in het schema dat de dim/groot/verstraler-verlichting niet gezekerd is, zal wel zuinigheid zijn geweest of voorschrift zijn vanuit verkeersveiligheid, maar niet vanuit kortsluiting=barandveiligheid.
Het idee om zekering 3 evt te gebruiken voor deze verlichting lijkt mij handig, oftewel mijn (brand)veiligheid boven verkeersveiligheid. De stadslichten blijven toch wel branden als het dim/groot licht uitvalt.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 516
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 25 augustus 2012 07:45 PM
  [ # 38 ]

Update,

Afgelopen zaterdag een jerrycannetje benzine naast de voiture, slangetje er in en na enige startpogingen begonde motor vrolijk te brommen en kwam de dame met een vreugdevol groen fonteintje bij het linker achterwiel omhoog, gauw achteruit de brug op om een week te genieten met de slijptol en het lasapparaat:

oud en nieuw naast elkaar

tegenvallertje bij het rechter achterwiel, onder de draagarmophanging is het wel heel erg krokant en dun geworden, dus draagarm er uit, slijptol er in en nieuw stuk ingelast

weer als nieuw… (nou ja)

7 compartimentenbalk was nog redelijk goed, daar alleen de onderste 4 cm van de rand over de breedte vervangen en de bodemplaat vernieuwd, door naar de zijkant van de 7 compartimentenbalk, daar was wel het een en ander te doen ....

In plaats van de verwachtte dubbele plaat bleek dat er maar liefst een driedubbele plaat op zat, na de eerste knullige restauratie (of gauw even door de APK jassen) was de volgende vakman er maar weer overheen gegaan met een stuk staal…. Ondertussen tot aan de voorportieren alle ongerechtigheid weggehaald, dinsdagavond mag ze weer van de brug (er zijn meer liefhebbers)dus met een beetje goede wil is dan de achterste helft weer helemaal klaar.

Lekker zo, 2 weken vakantie, kan je even meters maken, dinsdag of woendag update met het resultaat

groeten

Niels

<grin> als ik nu naar de foto’s kijkt lijkt het wel een RX reclame, zal de bussen de volgende keer buiten beeld zetten

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 516
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 30 augustus 2012 05:52 PM
  [ # 39 ]

En dan het resultaat van 10 dagen hard werken, alle slechte stukken tot aan de B-stijlen zijn vervangen door wisseldelen (tankbodemplaat) of ter plaatse gefabriceerde stukken van 1,5 mm staal. Terugkijkend zit er bijna een hele nieuwe bodem onder, het zal me benieuwen welke verassingen de voorzijde heeft.

De komende weken ga ik eerst de achterzijde weer opbouwen (nieuwe hydrauliekleidingen, benzinetank weer plaatsen, naden afkitten, holle ruimtes in de RX etc….)

Cya

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 30 augustus 2012 09:10 PM
  [ # 40 ]

chapeau!

mooi werk!

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 08 september 2012 05:07 PM
  [ # 41 ]

Al weer wat verder gekomen?

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 516
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 11 september 2012 12:50 AM
  [ # 42 ]

Afgelopen weekend de achterremmen uit elkaar gehaald, voeringen zijn op maar de zuigers mooi gangbaar, verder alle holle ruimtes royaal in de RX5, binnenzijde van de kofferbak afgekit en in de laatste laag RX10, tankbodem en bodem voor de achterbank in de eerste laag RX10, alle hydrauliekleidingen aan de achterzijde vervangen, hoogteregelaar schoon gemaakt en weer gemonteerd. Rustig weekendje dus .... (Oh ja en tussendoor de RVS daklijst links opnieuw gepolijst en teruggezet)
Deze week de wasbordjes ophalen bij het anodiseer bedrijf, ben heel benieuwd hoe die geworden zijn.

Volgende week weer foto’s.

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 516
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 12 september 2012 07:38 PM
  [ # 43 ]

glimmertjes .......

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 13 september 2012 11:07 AM
  [ # 44 ]

Doen ze dat ook bij de Makro tegenwoordig ? Wink

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 13 september 2012 12:06 PM
  [ # 45 ]

Dat gaat de goede kant op. Mooi werk. Ik zie dat je meer moet vervangen dan ik heb gedaan, zoals je kunt zien in de la Bombe die onder je wasbordjes ligt. Die komen toch niet van de Makro?

Succes met de glimmertjes!

Profiel  
 
 
3 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook