Het blijft marginaal de verkoop van de DS4. Enkele tientallen per maand. Een marktaandeel van zo’n 0.1%
In de 2012 ranglijst op de 123e plaats tussen de Ford Transit en de Honda Civic in
We komen niet verder als muurbloempje helaas
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Het is dan wel leuk om in een niet alledaagse auto te rijden, maar dit is wel erg magertjes.
Niet verwacht: de DS5 verkoopt beter dan de DS4.
Er zijn nu al meer DS5’en verkocht terwijl deze bijna een jaar minder te koop is. Jammer.
Ben benieuwd wat ik straks bij inruil nog terugkrijg voor mijn muurbloempje
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Zal je tegenvallen die inruilwaarde.
Wij hebben ook gekozen voor de C4 ipv de DS4. Goedkoper, praktischer. Ook heb ik geen DS4 zien staan zonder automaat. We wilden een diesel en geen automaat en de DS4 viel weer duurder uit in de wegenbelasting en verzekering. Allemaal dingen die voor ons van belang waren. Wij hebben niet de luxe van een lease auto van de zaak, moeten de centjes allemaal zelf ophoesten en dan kijk je ook goed naar de kosten.
C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.
Totaal aantal Berichten: 557
Geregistreerd: 14-12-2011
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Hiero ook geen leasebak.
Wilde wel iets aparts en natuurlijk wilde ik geen luxe inleveren. (ik had hiervoor een Chevrolet)
Dus vandaar de DS4.
Een betrouwbare, niet alledaagse, kleinere, betaalbare auto moest het worden.
Enneuh hij moet wel een paar jaar mee.
Spijtig om te lezen dat de verkoopcijfers tegenvallen maarja…
Altijd gezegd datk een ‘unieke’ wagen wou die je niet altijd ziet en er mooi uitziet.
Great succes als je het mij vraagt ^.^
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 09-01-2013
- DS 3 E-HDI 90 Business
Ik denk dat het een gemiste kans van Citroen is, om geen 14% bijtelling uitvoering van de DS4 aan
te bieden.
Ik wilde graag een DS4 als leasewagen, maar vond de bijtelling met de 20% gewoon te hoog uitkomen.
De DS5 heeft wel 14%, maar was in cataloguswaarde weer te hoog.
Uiteindelijk dus gekozen voor een DS3
Behalve zijn minder praktische gebruik en (voor de gemiddelde Nederlander te) opvallende uiterlijk heeft de DS4 wel meer tegen.
Waarom is er geen 1.6 handgeschakeld? Ik denk dat dat de meeste gekozen versie zou worden en die is er dan net niet.
En voor NL inderdaad: waarom niet meer nadruk op belasting voordeel. En waarom geen dubbele koppeling automaat. Citroen is afgestapt van de EGS (vanwege kritiek of vanwege problemen?), maar daarvoor in de plaats komt dan een duurdere veel zuinigere traditionele automaat.
Dat de DS4 niet goed verkoopt vind ik jammer. Ik zie hem graag. Dat beperkt zich nu dus voornamelijk tot het moment dat ik naar mijn eigen auto kijk.
En natuurlijk de tijfels over de restwaarde. Er zijn auto’s die weinig verkocht worden maar toch gewild en daardoor gebruikt goed aan de prijs. Maar daar reken ik Citroen en de DS4 niet toe.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
de prijs is te hoog..
de basis DS4 1.6 vti chic is al dik 4000 euro duurder dan een C4 1.6 vti excl.
daarom heb ik, ondanks dat ik de DS4 een pracht van een auto vind, gekozen voor de C4.
je krijgt meer voor minder…
en wat de DS4 premium maakt tov de C4 heb ik ook nog niet ondekt…
ronama schreef:de prijs is te hoog..
de basis DS4 1.6 vti chic is al dik 4000 euro duurder dan een C4 1.6 vti excl.daarom heb ik, ondanks dat ik de DS4 een pracht van een auto vind, gekozen voor de C4.
je krijgt meer voor minder…
en wat de DS4 premium maakt tov de C4 heb ik ook nog niet ondekt…
Zo hier ook voor de C4 gekozen. Vond de DS4 schitterend. Maar gebruikt ook best aan de prijs en alleen met automaat die we niet wilden. We hebben een diesel en daarvan was weer alleen de 92 versie zonder automaat. Waarom niet meer keuze mogelijkheden? want ik wilde liefst 110 pk. Straks na de garantie dan maar chippen.
C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 05-12-2011
- DS 4 thp200 sport chic
Het geen een ds4 premium maakt, al vind ik dat niet de juiste benaming bij de wagen.
Is de mogelijkheid om dingen te nemen in een luxe categorie die totaal geen betere auto maakt, maar het toch allemaal weer een beetje extra geven. Het integraal leder havana, de 19ers, de led achterlichten tov de c4. De auto geeft een grotere wauw factor, als je bereid bent in de optielijst te duiken. In basis trim is de ds4 inderdaad te duur tegenover de c4.
De thp200 is dan ook weer iets dat voorbehoudem is in de ds klasse. Al die kleine extra’s geven toch een wereld van verschil kwa auto vind ik. En dan wil ik zeker niet neerslachtig doen over een c4 want ik heb zelf ook getwijfeld tussen mijn thp200 of een 2.0hdi exclusief.
Ze vergelijken is een nutteloze zaak eigenlijk. De ene is gebouwd op ruimte en gebruiksgemak met een hoop comfort, de andere op design, sportief met comfort, en niet rationeel maar emotioneel kopen.
Prijs alleen hoeft geen remmende factor te zijn. Volvo, VW, BMW, MB en Audi verkopen ook als de beste terwijl die flink, nog flinker als de DS reeks aan de prijs zijn.
Het is alleen de combinatie Citroen en prijs die nog geen acceptatie in de markt heeft.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Frie schreef:Prijs alleen hoeft geen remmende factor te zijn. Volvo, VW, BMW, MB en Audi verkopen ook als de beste terwijl die flink, nog flinker als de DS reeks aan de prijs zijn.
Het is alleen de combinatie Citroen en prijs die nog geen acceptatie in de markt heeft.
Maasr zeg nou eerlijk, Citroen heeft de laatste 10 jaar minimaal, ook geen echt mooie auto’s gemaakt. De DS serie van de laatste paar jaar springt er weer echt uit. Men moet daar even aan wennen. De C4 bijv. zie je ook niet echt veel, maar die Picasso modellen weer wel. Maar zijn ze mooi? wel functioneel waarschijnlijk.
C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.
Nou de C4-I is best een mooie auto en de laatste generatie C5 ziet er toch prima uit.
Er zijn alleen geen spraakmakende auto’s geweest, karaktervolle Citroens zoals weleer (alleen de C6 enigzins).
Met de DS serie zijn er die weer min of meer wel.
Europa is helaas nogal Duits georiƫnteerd, Duit is de norm. Koreaanse merken gaan die koppositie overnemen. Zo golft het op en neer.
DS4 hoeft van mij echt geen topverkopen te halen maar nu is het echt veel te weinig. 250 per maand was een mooi aantal geweest.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Dat bedoelde ik ook. echt de laatste paar jaar gaat het beter met de modellen. Om die reden heb ik ook de C4 gekocht. Vindt de C5 ook erg mooi. Maar het voorgaande model van de C4 en C5 zou ik echt nooit kopen. Eigenlijk zien de Peugeot modellen van de laatste paar jaar er ook weer beter uit. Ze hebben nog wat in te halen in Frankrijk.
C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.