1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
exploded view van weber carb 32-34DRTC
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 05 april 2012 11:53 AM

Beste ,

heeft er iemand een duidelijk schematekening van de weber 32-34 DRTC 2/100-W 128-50 ? Dit is de carb op een bx16TRS van 1986, ik heb een volledige revisiekit gekocht voor deze carb, maar ik zou het handi vinden om een duidelijke tekening bj de hand te hebben tijdens het af en opbouwen. Heb al verschillende tekeningen gevonden maar alle zijn ze nogal onduidelijk en te klein afgebeeld.  Ik hoop dat deze heropbouw m’n problemen wegwerkt met deze motor, onregelmatig lopen, co gehalte bijna niet afstelbaar en vermindert vermogen. Dit zal hopenlijk stap 1 en ook de laatste stap zijn . De problemen zijn ineens ontstaan na een fijne sportieve rit tegen een Audi A4, heb m’n compressie al gemeten en deze is op de 4 cylinders evenhoog en is ok. Het enige wat mij verontrust is m’n oliepeil deze is te hoog, zou kunnen dat we teveel olie hebben ingegoten tijdens laatste onderhoud. Ik ga dit even checken door wat olie weg te zuigen uit de motor. En dan even kijken wat er gebeurt.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 05 april 2012 03:57 PM
  [ # 1 ]

Had je deze al gevonden? Wel in het Russisch en niet heel duidelijk:

http://www.scribd.com/doc/2360828/Weber-DRTC-3234-34

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 06 april 2012 11:17 PM
  [ # 2 ]

Felice alvast bedankt voor het helpen zoeken maard deze had ik ook al gevonden, jammer dat die tekst niet leesbaar is. Vandaag even het oliepeil verlaagd tot normaal niveau, er zat veel te veel olie in. De blauwe rook is weg, nu de zwarte nog . Deze is omdat hij waarschijnlijk veel te rijk staat, verder rijd de wagen prima.  Maar ik wil toch de revisieset monteren nu ik ze toch aangekocht heb.  De zoektocht naar een goede tekening gaat verder.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 10 april 2012 11:04 AM
  [ # 3 ]

Voila na een volledige dag heerlijk sleutelen is de BX gerepareerd. Begonnen met de carburateur te verwijderen en daar bleek het eerste probleem reeds zichtbaar. De dichtingen tussen het inlaatspruitstuk, tussenplaat en carb waren naar de eeuwige jachtvelden. Dus deze allereerst mooi proper geschuurd en nieuwe pakkingen ertussen. Al de beschreven onderdelen zitten in de revisiekit die ik bij BCCP besteld had. Vervolgens een hele reeks foto’s genomen en dan konden de onderdelen stuk voor stuk een badje nemen in de ultrasoon cleaner ( kost ongeveer 65 euro ) en is bijzonder handig om langdurig aangedroogd vuil los te maken zonder agressieve detergenten of dergelijke. Probleem 2 een gebroken veertje in de elektrische klep die de ontluchting van de carb verzogt. Dus een nieuwe erin; dit was een van de problemen die we telkens hadden, motor warm, toch moeilijk starten. Vervolgens de carbu in 2 delen opgesplitst en alles zorgvuldig proper gemaakt en elke dichting, o-ring enz vervangen door nieuw, vlotterkamer afsluitklepje en het asje van de vlottervervangen, het niveau terug afgesteld, de sproeiers van lucht en benzine door de ultrasoon laten gaan. Ook een kompleet versleten dichting onder de versnellinssproeier vervangen enz…. Ook zeer belangrijk de lagers en dichtingen van de gasklepassen vervangen en uiteindelijk alles terug op de wagen, nieuwe ingeoliede gaskabel, nieuwe bougies en de ontsteking terug ingesteld en dan testrit….  De BX vliegt er terug vandoor zoals hij altijd gedaan heeft, de motor reageert terug strak op het gaspedaal en alle vermogen is terug beschikbaar, en het belangrijkste van alles; weg is de zwarte rook en de CO is terug netjes afstelbaar. De best bestede 105 euro in lange tijd,hiervoor had ik een nieuwe elekt. afsluiter van de carb en de volledige Weber revisiekit.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 10 april 2012 12:04 PM
  [ # 4 ]

Wat een heerlijk gevoel moet dat geven. Mooi werk!

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 10 april 2012 03:10 PM
  [ # 5 ]

Zalig gevoel is dit, een motor die snel en correct reageert,stiller loopt, veeeel meer vermogen afgeeft en waarschijnljk ook een pak zuiniger zal rijden.  Nu is het terug aangenaam om de Bx te gebruiken. Ik ga nu even wat kilometers rijden om te zien of alles correct blijft, dan komen de meetings in Ronquires en Citromobile terug binnen bereik.Ik betrouwde de BX de laatste tijd niet zo erg meer. Nog een dagje knutselen en de nieuwe stuurhuisrubbers, rechterveerpoot revisie zijn ook een feit.  Rechts vooraan moet er ies lekken want de veerpoot is vochtig en er hangt wat groene olie aan.  Even alle dichtingen en dergelijke vervangen en dan zal ook dat euvel wel weg zijn. De carbu revisie kan ik iedereen aanraden, dit is absoluut een wereld van verschil op elke oudere wagen, sommige dichtingen vielen letterlijk uit mekaar toen we ze loshaalden.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
bx16vert
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 211
Geregistreerd: 16-10-2008

Gepost: 10 april 2012 11:21 PM
  [ # 6 ]

Zitten de gasklep afdichtingen en de lagers ook in het revisiekit?
Ik heb namelijk ooit wel eens een kit besteld bij bccp, waar deze niet in zaten.
Welk kit nummer heb jij besteld? Ik had kit W379

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 10 april 2012 11:49 PM
  [ # 7 ]

Ik heb kit nummer W310 en kit W379 gebruikt, in beide zitten de dichtingen, eenmaal in witte kleur en eenmaal in zwarte kleur. Ik heb de witte gebruikt omdat die het beste rond de as pasten. De lagers zitten aleen in kit w310 denk ik, witte plastic plaatjes, die je rond bv een schroevendraaier mooi rond moet plooien. De reden van de twee kits is dat 1 kit beschadigd raakte in transport en er daarom onderdelen ontbraken. Zeer nuttig waren tevens de binnenwerkjes van de diverse pompjes die op de carb staan. Alles leek nog te werken maar eens gedemonteerd zag je de versleten toestand en nu voel je het verschil met al de nieuwe onderdelen. Ik denk dat je de plastic lagers ook apart kunt bestellen mocht dat nodig zijn. Ik ben uiterst tevreden van de service die BCCP mij leverde.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 11 april 2012 11:59 PM
  [ # 8 ]

Voor diegene die het mocht intereseren de carbu werd ook aangepast om meer vermogen te leveren. Hiervoor werden de sproeiers van lucht en benzine omgeruild voor iets grotere exemplaren. Dit werd gedaan op basis van ervaring met andere wagens en in overleg met het tuningbedrijf dat een paar jaar geleden de motor afgesteld heeft. Tijdens een vorige zoektocht naar een koelvloeistof lek hebben we de cilinderkop verwijdert en laten reviseren. Bij de heropbouw is de nokkenas vervangen door een nieuw exemplaar en werden de kleppen, klepzittingen en alle andere bewegende onderdelen vervangen. De nokkenas heeft een iets ander patroon dan standaard, dit liet de wijziging van de carbu toe. Tevens staat de voorontsteking ook wat vroeger dan normaal. Tevens is de automatische choke voorziening verwijdert en dmv een ombouwset beschik ik nu over een handchoke. Deze is enkel nodig bij vriesweer want anders start de motor zonder choke te gebruiken.  Het enige dat ik nu nog wil veranderen is het terug monteren van een origineel rond uitwasbaar luchtfilter, momenteel zit er een papieren exemplaar in van Fram en ik heb het idee dat dit meer lawaai veroorzaakt en dat de luchtstroom gemakkelijker gaat met het origineel.

Het uitlaatsysteem is opgebouwd met 80mm inoxbuis en een inoxeinddemper. Ik heb de originele uitlaatdemper doorgezaagd en volledig nagemaakt in inox, enkel de doorstromingsbuis is iets groter geworden. Kwestie geluidsniveau geeft dit gelukkig geen verschil met origineel, enkel ronkt hij wat dieper en wil hij sneller op het gas.  Voor het visuele effect is de uitgang dubbel gemaakt met inox sierstukken van 100 mm. De veerbollen van een BX Gti verzorgen de demping van het onderstel, deze zijn wat stugger dan de originele van de TRS.  Ik heb ook een tijdje BX sport bollen gebruikt, maar prefeer de GTI versie. De velgen zijn vervangen door lichtmetaal 15 duims exemplaren met zachte directionele laagprofielbanden.  Dit is zowat de mechanische aanpassing, kwestie koetswerk is ook een en ander verandert. Maar hiervoor ga ik proberen foto’s te posten.  Je ziet het ik en BX vertoeven ondertussen al bijna 20 jaar in mekaars gezelschap en de nodige evoluties zijn ondertussen ook al de revue gepasseerd. Ik gebruik de wagen als demowagen voor m’n zaak (caraudio) en momenteel wordt hij voorzien van een zeer hightech (lees veel carbon) muziekinstallatie. De kofferruimte is nog nooit gebruikt voor bagage, enkel heeft er altijd caraudio ingezeten. De BX is ook m’n hobby en daarin kan ik dingen uittesten die later in klantenwagens komen.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 12 april 2012 09:30 AM
  [ # 9 ]

Staan er al ergens op het forum foto’s van je wagen? Bijna 20 jaar in bezit is erg bijzonder. Ik denk dat weinig forumleden hier dat halen.

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 12 april 2012 10:01 AM
  [ # 10 ]

Nee, ik denk niet dat er ergens foto’s staan. Ik weet eigenlijk niet hoe je dat moet doen. Ik heb er hier wel van de verschillende fases die de BX al beleeft heeft. Hij was ooit bruin goudkleurig maar gaat al jaren in een blauw/groene kleur door het leven.  Tja, ik had de bx indertijd gekocht omdat m’n Visa de geest had gegeven. Eigenlijk wou ik terug een Visa Gti maar ik kon er geen vinden en dan leek de Bx ook wel leuke “tijdelijke” optie. Aanvankelijk vond ik er niets aan maar stilletjes aan is de liefde gegroeid en nu bezit ik hem nog steeds. Dit is tevens m’n lievelings hobbywagen Verder heb ik een Visa GT Tonic, maar die moet nog veel sleutelliefde krijgen, deze heeft enorm veel hagelschade aan z’n dak. Verder ontbreken nog een paar moeilijk te vinden onderdelen, zoals de zetelbekleding die op een paar plaatsen totaal doorgesleten is. Ik restaureer hem wel maar dat zal nog even duren, eerst een paar andere projecten afwerken.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 12 april 2012 10:25 AM
  [ # 11 ]

Zou dit lukken, een link naar een foto ?  t

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 12 april 2012 10:22 PM
  [ # 12 ]

Shocked


gimme

Mooie auto man. Zelfs in een niet originele toestand is dit een type 1 om je vingers bij af te likken.

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 12 april 2012 10:38 PM
  [ # 13 ]

Dank je, tja ik hou eigenlijk alleen die elementen over die ik tof vindt aan een type 1, het eigenwijze dashbord, de voorste spatborden en momenteel nog de stoelen. De uitbouwset is van Arndt design en verder eigen fabrikaat. Als ik met de huidige ombouw klaar ben ,krijgt het interieur een volledige nieuwe bekleding in leder en/of alcantara. Verder zal dan de volledige kofferinbouw en heel wat interieuronderdelen in echte carbon uitgevoerd zijn. Bijna alle onderdelen zijn klaar, juist nog bekleden.  Ik zal nog wat foto’s inscannen en de huidige digitale invoegen. Ik heb nog tal van ideëen die erop komen.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 12 april 2012 11:31 PM
  [ # 14 ]
Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 13 april 2012 01:10 AM
  [ # 15 ]

http://www1.zippyshare.com/v/76857433/file.html
http://www1.zippyshare.com/v/29298555/file.html


Even testen of deze links werken. Ik heb een hoop foto’s ingescand, nu enkel nog online krijgen. Ik heb m’n fotoboek van het bouwen van deze wagen volledig ingescand, van begin tot huidige toestand.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook