2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
exploded view van weber carb 32-34DRTC
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 13 april 2012 01:12 AM
  [ # 16 ]

Niet dus, ik hoopte dat ik rechtstreeks de foto zou zichtbaar kunnen maken. Ik denk dat ik contact ga opnemen met een administrator voor wat hulp.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
ronjo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 15-07-2008

Gepost: 13 april 2012 01:42 AM
  [ # 17 ]

Als nog.

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 13 april 2012 01:52 AM
  [ # 18 ]

Dank je Ronjo, deze ga ik opslaan, misschien nog bruikbaar in de toekomst. Zoals je hogerop kan lezen heb ik de revisie van m’n carbu vorige maandag uitgevoerd. Ik geniet al de hele week van de vernieuwde setup en nog steeds draait hij als een klokje.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 14 april 2012 02:07 AM
  [ # 19 ]

Vandaag eindelijk een goede luchtfilter gevonden. Ik hou niet van het papieren exemplaar dat er momenteel inzit nadat de oorspronkelijke uitwasbare filter volledig verpulverde. K&N heeft een uitwasbaar exemplaar dat in de originele filterbehuizing past. Die ga ik morgen bestellen en dan is de motor terug in optimale conditie.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 15 april 2012 04:38 PM
  [ # 20 ]

Volgende poging tot posten foto :

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 15 april 2012 05:00 PM
  [ # 21 ]

OK nogmaa












ls :

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 17 april 2012 11:24 PM
  [ # 22 ]

Slecht nieuws, na een week zorgeloos rondgereden te hebben begint de ellende opnieuw, ik zit weer met zwarte rook uit de uitlaat. De motor loopt perfect, het geluid is ok, niets abnormaals maar hij rookt zwart. Dit duid volgens mij op een fout in verbranding, teveel benzine. Maar ik begin ook aan de bougies te twijfelen, er zitten nu Champions in en die worden telkens zwart met een donzige aanslag.  Heeft iemand dit al voorgehad, en welke bougies gebruiken jullie. De motor is van een BX 16TRS, een 171C type. Ondanks de uitgevoerde tuning moet hij beantwoorden aan de originele afstelgegevens.  Dit werkt al jaren perfect, de ellende is begonnen door het teveel aan olie, dit is verholpen, de carbu is hersteld, dit ding heeft een week perfect gedraaid en nu dit. Volgend weekend is er de citro meeting in Ronquires en die stond op m’n verlanglijstje of anders de bloesemrit in Belgisch limburg. Het enige wat er nog zou kunnen is dat de CO instelling verandert is, morgen eens checken. Dit zou kunnen door dat sommige nieuwe onderdelen zich wat “gezet” hebben.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 22 april 2012 11:02 PM
  [ # 23 ]

Voila, de rook is terug verdwenen. Ik heb de bouten die de carbu moeten vasthouden bijgetrokken en meteen verdween de zwarte rook. Vermoedelijk heeft de nieuwe dichting zich gezet. Dan trok de motor “valse” lucht en rookte daardoor zwart.Deze week komt het K&N luchtfilter binnen en kan de fijnafstelling nogmaals gebeuren. M’n ervaringen hiermee zal ik de volgende keer meedelen.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 22 april 2012 11:46 PM
  [ # 24 ]

Goed nieuws, en leuke foto’s trouwens! Er zit een hoop werk in deze BX zeg.

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 23 april 2012 12:11 AM
  [ # 25 ]

Tja, het is een hobby ... Ik kan de uren allang niet meer tellen dat ik met deze auto bezig ben. Momenteel ben ik al 2 jaar bezig met de audioinstallatie en nog steeds geen geluid….ook al is dat m’n dageljkse professionele bezigheid.  Je kent het van die schoenmaker met de kapotte schoenen die geen tijd heeft om ze te repareren. Maar de volgende weken moet hij echt gaan spelen, vooral nu rijden terug een plezier is. Dit weekend heb ik nieuwe carbonnen binnenbekledingstukken gemaakt voor de spiegeldriehoeken. Welkom BX in de 21 ste eeuw.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 24 april 2012 12:58 AM
  [ # 26 ]

Dat probleem met de carburateur die niet lekker op het blok zat heb ik ook gehad trouwens.. Alleen dat resulteerde in wat onregelmatig lopen en niet in zwarte rook. De moertjes wat aandraaien en het was verholpen.

Werk je in de caraudio-wereld of in de ‘reguliere’ audiowereld?

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 24 april 2012 11:27 AM
  [ # 27 ]

Ik heb al 18 jaar m’n eigen caraudiozaak. En de BX doet nog steeds dienst als demoauto. Ik bouw er steeds nieuwe speakers, versterkers en dergelijke in zodat ik die kan testen vooraleer ze aan klanten te verkopen. De valse lucht die een carbu aanzuigt zorgt voor heel wat problemen waaronder roken en onstabiel draaien.  Voor de kostprijs va de revisieset hoef je het niet te laten, ongeveer 50 euro en al wat verslijt aan de carbu is nieuw.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 05 mei 2012 11:21 PM
  [ # 28 ]

Zo vandaag het nieuwe K&N inlegluchtfilter opgehaald en gemonteerd. Het luchtfilter past allereerst perfect in de originele luchtfilterbehuizing. Uiterlijk zie je bijna geen verschil tussen een papieren filteren en deze uitwasbare filter, enkel zitten de lamellen verder van mekaar en voelt het filter degelijker aan.Natuurlijk is hij van ander materiaal gemaakt en ik heb er maar dadelijk de uitwas en speciale filterolie bijgekocht. Na montage maakt de motor gelukkig niet meer lawaai dan voordien. Na een korte testrit blijkt de motor vlotter in de toeren te willen gaan, meer bevindingen zal ik weergeven na een wat langer gereden te hebben.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
Gepost: 06 mei 2012 09:27 PM
  [ # 29 ]

Ik heb nog een 1.6 Carbu blok liggen met 70dkm met carbu erop moest je interesse hebben als reserve/voor onderdelen.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 06 mei 2012 09:53 PM
  [ # 30 ]

Dank je voor het aanbod maar ik denk dat deze motor nog wel een tijdje meegaat. Alles is nieuw of aangepast en moest hij de geest geven dan bouw ik verder met het blok van een Sport. Ongetwijfeld kan iemand je aanbod dringender nodig hebben,je leest hier genoeg over motorproblemen.  Het enige wat ik echt zoek zijn de plastic ruitjes voor de C-stijlen, die heb ik nog steeds niet gevonden.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook