16 van de 18
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende > 
   
Mijn DS20 - Eindelijk begonnen en jawel…: roest
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 20 augustus 2013 11:31 PM
  [ # 226 ]

Zojuist de zeer boeiende puzzel van ‘virtualitie’ gelezen over de zoektocht naar ‘zijn’ lekkage, ben benieuwd naar het einde…

Helaas zelf ook nog steeds te kampen met lekkage. Na het parkeren een vlek links voor (onder het vat) van ca. 30 cm. Maar gezien het feit dat het vat erg snel leeg is na een rit, denk ik dat er ook onderweg LHM wordt kwijt geraakt. (Vering? Remmen?)

Vandaag de tunnel er uit gehaald om eens goed onder het vat te kijken. Geprobeerd het schoon te maken (ontvetter en hogedrukspuit in de wasstraat) en laten drogen. Daarna een rit van ca. 10 km gemaakt. Bij thuiskomst ontdekte ik geen gekkigheid onder het vat. Geen vlekken, druppels of zo.

In het vat zag ik dat het behoorlijk schuimt. Dus lucht in het systeem, verklaart ook de triller in de paddenstoel en het ‘stuiterende’ geluid net voordat je gaat terugschakelen. Helaas zijn de ontluchtingsnippel op de centrifugaal bijna rond. Kan ik deze los bestellen? Of zit er meer achter zo’n nippeltje dan ik vermoed? Ik zie ze niet in de webwinkel van Citrotech en de ds21.eu wil alleen franstalig vandaag.

Waar krijgt het LHM-lampje zijn signaal vandaan? Is dit bij de remunit? Het lampje zou moeten branden wanneer er te weinig druk is. Met de testknop brandt het lampje wel, maar toen ik na de vakantie ging rijden en de auto direct wegzakte toen ik begon met rijden (en geen remmen en stuurbekrachtiging meer dus) gingen de stoplamp en het LHM-lampje NIET branden.

Ik leer het wel…

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9907
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 augustus 2013 11:41 PM
  [ # 227 ]

Zit volgens mij tegen het remcommando aan. Bekleding rondom weghalen en dan de beplating. Eerst kijken of de draad wel vastzit. Als je de draad met massa verbindt met contact aan moet het lampje gaan branden. Systeem drukloos maken met de ontlastschroef. Daarna zo’n 30 keer remmen om de remaccu leeg te maken. Dan zou het lampje moeten gaan branden zodra je het contact aanzet. Zo niet, dan is het manocontact kapot.
Is volgens mij een gewone ontluchtingsnippel. Dus die van een rem moet er denk ik ook op passen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 21 augustus 2013 11:41 AM
  [ # 228 ]

Vanmorgen met de tip van Jantje48 bezig geweest.

Overzicht:
rem 5
Er zat groen op de bovenrand van het ‘bakje’.
Ook is de retour (lekslang?) vettig, maar het gaatje is droog. LHM gaat dus blijkbaar via de buitenkant.
rem 4

Er zit groen onderaan de leidinkjes. Waar het vandaan komt kan ik niet zien.
rem 3

Er hing ook een druppel aan de het beugeltje van de manometer.

rem 2

rem 1

Verder heb ik de draad vanaf de manometer naar het lampje getest, deze werkt. Met de ontlastschroef een slagje open en na veel remmen gaat het lichtje nog steeds niet branden. Dus manometer defect?

Op hoeveel punten wordt de temperatuur van de koelvloeistof eigenlijk gemeten? Er zit een sensor met draden in de radiator, er zit een sensor met draad aan de voorkant van het blok en vond vanmorgen nóg een draad komende vanaf een sensor in de hoek onder en achter de carburateur. Een testje wees uit dat deze verbonden is met het temperatuurlampje.

Ik leer het wel…

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9907
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 augustus 2013 11:51 AM
  [ # 229 ]

Inderdaad manocontact kapot. Citroen Andre heeft ze wel. Ik vermoed dat je de radiateur van een 21 of 23 hebt. Daar zit een thermocontact in met 2 draden. Dat dient om de extra elektrische fan aan te sturen. Sensors voor lampje of tempmeter hebben altijd maar 1 draad. Heb je ook een tempmeter?
Die sensor in het waterpomphuis is een beetje vreemd als je geen tempmeter hebt. Het kan dan zijn dat er ooit een ander waterpomphuis op is gezet waar de sensor al in zat.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 21 augustus 2013 11:55 AM
  [ # 230 ]

Er zit inderdaad een extra elektrische fan in.
Ik denk dat de sensor aan de voorkant van het motorblok naar de VDO tempertuurmeter gaat.
Dan zal de tweede sensor enkel en alleen voor het lampje zijn.

Regelt deze manometer nu ook wanneer de pomp inschakelt? Dat begreep ik tenminste uit het verhaal van Virtualitie.

Ik leer het wel…

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9907
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 augustus 2013 12:33 PM
  [ # 231 ]

Nee. Dat doet de drukregelaar. Het manocontact zorgt er alleen maar voor dat boven een bepaalde druk het lampje uitgaat.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 21 augustus 2013 01:51 PM
  [ # 232 ]

Eigenlijk kun je niet eens spreken van pomp “inschakelen” of “uitschakelen”.
De pomp wordt altijd aangedreven door de riemschijf, en pompt dus altijd als de motor draait.
De volledige opbrengst van de pomp gaat naar de HD-regelaar die het gebruikt om de voorraadbol op druk te houden. Zodra de noodzakelijke druk daar is bereikt ‘schakelt’ de regelaar de vloeistofstroom via de treiterslang naar het voorraadvat, vanwaar de pomp het weer ophaalt. Dat schakelen gebeurt geheel hydraulisch/mechanisch binnen in de HD-regelaar, door een combinatie van veren, plunjers en klepjes.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 25 augustus 2013 05:01 PM
  [ # 233 ]

Helemaal top, het vervangen van de manometer is gelukt. De lichtjes branden weer als ik het contact aanzet:

lichten als je het contact aanzet

Ook een nieuwe ontluchtingsnippel op de centrifugaal gezet. De vorige was rond door al het gepruts de afgelopen 42 jaar.

Helaas stootte ik tijdens het sleutelen tegen de deurrubber:

deur rubber er af

Behoorlijke schade door een klein zetje…

rubber eraf gestoten

Is dit gepopt of gelast? Komende week haal ik een nieuwe strip bij Chyparse.

Ik leer het wel…

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9907
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 augustus 2013 05:04 PM
  [ # 234 ]

Rubber zit in een profiel geschoven. Van dat profiel is bij jou niet veel meer over…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 25 augustus 2013 05:14 PM
  [ # 235 ]

Op http://ds21.eu/xcart11/home.php?cat=334 zie je verschillende profielen. Maar niet zo een als op mijn deur (met één omgekrulde rand) Heeft iemand een idee waarom dit kan zijn?

Bij CTA zie ik deze:

http://www.ctaservice.nl/p-5004-portierrubberhouder-voor.aspx

Kan dat de goede zijn?

Ik leer het wel…

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9907
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 augustus 2013 06:09 PM
  [ # 236 ]

Volgens mij wel. Bij de eerste link de vijfde van boven in het midden.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 25 augustus 2013 06:44 PM
  [ # 237 ]

Bij DS21.eu heb je hier de profielen voor de voordeuren:
http://ds21.eu/xcart11/product.php?productid=786&cat=334&page=1

En hier voor de achterdeuren:
http://ds21.eu/xcart11/product.php?productid=1480&cat=335&page=1

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 25 augustus 2013 10:21 PM
  [ # 238 ]

Ik zag net dat ik niet goed gekeken had bij mijn auto:

Hier een foto van de achterportier:

strip bij de achter deur

En een foto van de voorportier:

strip voordeur

De bovenste krul zit onder de sierstrip. Was me eerder nog niet opgevallen.

Vervangen is denk een kwestie van de sierstrip losmaken, strip los boren (zit op 4 punten vast lijkt het), en een nieuwe vast maken.

Ik leer het wel…

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 25 augustus 2013 10:30 PM
  [ # 239 ]

Die bovenste krul is nog intact de onderste is totaal weggeroest zo te zien.
Je moet de rvs schopplaat eraf schroeven en dan kijken hoe je het restant kunt verwijderen.
Normaal zit de rubberhouder gepuntlast maar er zijn ook al mensen die de nieuwe erop lijmen.
Succes!

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 26 augustus 2013 02:24 PM
  [ # 240 ]

deze rubberhouders zijn ook in RVS verkrijgbaar, die kan je dan met kitlijm monteren tegen je deur.

De ‘schade’ van jouw ‘zetje’ was de druppel voor de roestige onderbak van de deur.
Toch beter dat ie er met het zetje af ging dan dat ie er met 130 km/h op de snelweg af valt!

Ik had dezelfde rotte strip en rotte deurbak, hetgeen afkeur opleverde bij de APK.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
 
16 van de 18
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook