7 van de 18
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Mijn DS20 - Eindelijk begonnen en jawel…: roest
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25703
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 juli 2012 05:24 PM
  [ # 91 ]

Yep. Ik heb een wasmachine lekbak van de gamma. 1 bij 1 meter en kost 7 euro…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 31 juli 2012 11:22 PM
  [ # 92 ]

De 3 rijen pouly van de oude pomp zal als het goed is overgezet worden op de nieuwe CX pomp.

Mooie foto’s.

Nog een vraag: Als ik nu onder de auto wil kijken naar de scheur in het rubber van de as, kan ik dan gewoon een garagekrik onder de hoek zetten en de boel optillen? Of tordeert de auto dan zo dan ik haar weg kan gooien? Of moet ik dat in het midden doen, waar het steuntje moet? Een werkplaats brug tilt alle 4 de hoeken tegelijk op… Ik heb helaas geen 4 krikken…

Ik wil even kijken of ik de noodtechniek van Break23m kan doen of dat ik toch een afspraak ga maken bij de garage voor eind volgende week (mits ik de pomp weer goed gemonteerd krijg, maar daar ik wel van uit).

Ik leer het wel…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25703
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 juli 2012 11:32 PM
  [ # 93 ]

Check het rubber van boven af! En ja een krik onder de hoek kan maar ga er pas onder liggen als je een pootje plaatst!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 augustus 2012 12:12 AM
  [ # 94 ]

Ik had geen krik had die zo laag kon komen - geen motor, niet omhoog Neutral. Maar als je die hebt + een paar bokjes, dan komt het helemaal goed. Fingers crossed dat het reparabel is. Zo voor de vakantie moet je niet al je vakantiegeld in de auto stoppen natuurlijk. Succes very good

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 01 augustus 2012 10:16 AM
  [ # 95 ]

Als de DS op de laagste stand ligt krik altijd op via de draagarmen. De uitsparingen op mijn krikpunt passen net om de arm heen.
De wasmachinelekbak past trouwens niet als de wagen op de laagste stand staat, dat is op te lossen. Maar leg dat ding er niet onder zonder assteunen, als de de bodemplaat heel wilt laten tenminste.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25703
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 augustus 2012 10:25 AM
  [ # 96 ]

Die lekbak is van plastic.

De ashoes vervangen is een uurtje werk. Als je er tegenop ziet rijd je maar even langs.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 01 augustus 2012 10:14 PM
  [ # 97 ]

Hartelijk dank voor dat aanbod.  bravo
Bij toeval kreeg ik vanmiddag een belletje van m’n garagist. Hij bood aan de brug en garage ter beschikking te stellen en dan kan ik zelf gaan sleutelen. Als ik vragen heb dan loop hij rond om me bij te staan. Dat staat voor volgende week vrijdag ingepland. Ik ga dan dus gewoon de hoes vervangen ipv met de bison in de weer. Maar wellicht wel handig voor een volgende keer (zal er toch wel van komen denk). Als het meezit heb ik dan de CX-pomp er al inzitten. Anders kan ik sowieso niet van de parkeerplaats af.

Hopelijk blijft het droog in Garage ‘t Stoepje. Exclamation

Ik leer het wel…

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 augustus 2012 10:21 PM
  [ # 98 ]

Wat heb je toch een aardige garagist. Mooie oplossing: garage ‘t Stoepje gaat professioneel. Wink

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 03 augustus 2012 09:50 AM
  [ # 99 ]
Revrok schreef:

Heeft iemand een foto voor mij van een gemonteerde CX-hd pomp in een DS? Is deze wat bevestingen hetzelfde als de DS pomp?

Gister in een klein uurtje de pomp uit de DS gehaald. Hoe voorzichtig ik ook deed, toch nog een hele guts aan LHM over mijn armen heen..  drunk Mmmmm.

ik heb het al gedaan, met resultaat :

Succes Laughing

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 03 augustus 2012 11:27 PM
  [ # 100 ]

Mooie foto’s! Dank je wel.

Heb je die ook bij Van der Laan gekocht?

Ik leer het wel…

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 04 augustus 2012 12:22 AM
  [ # 101 ]
Revrok schreef:

Mooie foto’s! Dank je wel.

Heb je die ook bij Van der Laan gekocht?

yep yep

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 14 augustus 2012 12:28 PM
  [ # 102 ]

Zo zit de standaard CX pomp bij mij, let op de vulringen in de rode cirkel tbv uitlijnen. De losse 2e V-snaar heb ik laten zitten als reserve.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 24 augustus 2012 11:17 PM
  [ # 103 ]

Zo de vakanie zit er weer op. Helaas niet met de snoek. Hoewel het me gelukt is om de pomp zelf te installeren, lukte het niet om de ashoes op tijd te vervangen.

Hieronder een tweetal foto’s van de nieuwe CX-pomp. Ik ben een middagje bezig geweest om de pomp te installeren.  De meeste tijd (dik een uur) ging nog zitten in het terug krijgen van de unieke bout waarmee de pomp op het motorblok vast zit.  Grrrr Net toen ik de bout erin wilde steken, glipte hij uit m’n vette vingers, plok, onder het blok. Grmpf, gloeiende, etc…. Een vervangde bout was niet te vinden, uiteindelijke met een magneetje en heel veel geduld de bout weer teruggekregen en kunnen monteren.

Nadat ik de pomp gemonteerd had, wilde de motor niet meer starten. Ik snapte er geen drol van, gelukkig wilde m’n garagist (echt een beste vent) wel even langskomen. Hij wist te ontdekken dat ik het contactje van de gasunit wat scheef had gedrukt (een kwart mm ofzo..) en geen gas is geen actie..

Het lukte me niet om de snaar naar de centrifugaal goed te spannen. Later nog eens de foto’s van dit forum goed bekeken en daar zie ik inderdaad extra beugeltjes etc. M’n garagist heeft daarom met wat las-werk de beugeltjes wat verbouwd, om zo die snaar toch voldoende spanning te geven.


In de afgelopen twee weken dat ik op vakantie was heeft m’n garagist de ashoes vervangen, voor hem een klein klusje. Zodat ik vanmiddag eindelijk weer met de dame kon rijden. Geen radio aan (pomp geeft een nieuw geluidje, ff wennen), raampje open (duh..), mooi zitten en glimlachen. He he, zo hoort het.  Smile

Ik leer het wel…

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 25 augustus 2012 12:06 AM
  [ # 104 ]

Ah - wat zonde dat de vakantie met de reserve bolide moest. Maar je hebt ‘t in elk geval allemaal weer keurig zitten. Mooi werk hoor. Nou - da’s dan in elk geval weer zwevend over de dijk naar het werk. En je verheugen op de volgende vakantie. Per DS dan natuurlijk.

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 25 augustus 2012 01:39 PM
  [ # 105 ]

Hi Revrok,

De snaar naar de centrifugaalregelaar lijkt op de foto redelijk strak te zitten. Die moet er juist een beetje slapjes om, om het lager van de centrifugaalregelaar te ontzien. De regelaar draait zo soepel en licht dat die snaar niet snel zal slippen. Als die snaar inderdaad strak blijkt te zitten, loop je een flinke kans binnenkort problemen te hebben met de centrifugaalregelaar en ik kan me voorstellen dat je je portie nu wel gehad hebt.

Groeten, Matthijs

Profiel  
 
 
7 van de 18
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook