











































Totaal aantal Berichten: 25703
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Yep. Ik heb een wasmachine lekbak van de gamma. 1 bij 1 meter en kost 7 euro…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De 3 rijen pouly van de oude pomp zal als het goed is overgezet worden op de nieuwe CX pomp.
Mooie foto’s.
Nog een vraag: Als ik nu onder de auto wil kijken naar de scheur in het rubber van de as, kan ik dan gewoon een garagekrik onder de hoek zetten en de boel optillen? Of tordeert de auto dan zo dan ik haar weg kan gooien? Of moet ik dat in het midden doen, waar het steuntje moet? Een werkplaats brug tilt alle 4 de hoeken tegelijk op… Ik heb helaas geen 4 krikken…
Ik wil even kijken of ik de noodtechniek van Break23m kan doen of dat ik toch een afspraak ga maken bij de garage voor eind volgende week (mits ik de pomp weer goed gemonteerd krijg, maar daar ik wel van uit).
Ik leer het wel…












































Totaal aantal Berichten: 25703
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Check het rubber van boven af! En ja een krik onder de hoek kan maar ga er pas onder liggen als je een pootje plaatst!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik had geen krik had die zo laag kon komen - geen motor, niet omhoog . Maar als je die hebt + een paar bokjes, dan komt het helemaal goed. Fingers crossed dat het reparabel is. Zo voor de vakantie moet je niet al je vakantiegeld in de auto stoppen natuurlijk. Succes









Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Als de DS op de laagste stand ligt krik altijd op via de draagarmen. De uitsparingen op mijn krikpunt passen net om de arm heen.
De wasmachinelekbak past trouwens niet als de wagen op de laagste stand staat, dat is op te lossen. Maar leg dat ding er niet onder zonder assteunen, als de de bodemplaat heel wilt laten tenminste.












































Totaal aantal Berichten: 25703
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die lekbak is van plastic.
De ashoes vervangen is een uurtje werk. Als je er tegenop ziet rijd je maar even langs.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hartelijk dank voor dat aanbod.
Bij toeval kreeg ik vanmiddag een belletje van m’n garagist. Hij bood aan de brug en garage ter beschikking te stellen en dan kan ik zelf gaan sleutelen. Als ik vragen heb dan loop hij rond om me bij te staan. Dat staat voor volgende week vrijdag ingepland. Ik ga dan dus gewoon de hoes vervangen ipv met de bison in de weer. Maar wellicht wel handig voor een volgende keer (zal er toch wel van komen denk). Als het meezit heb ik dan de CX-pomp er al inzitten. Anders kan ik sowieso niet van de parkeerplaats af.
Hopelijk blijft het droog in Garage ‘t Stoepje.
Ik leer het wel…


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wat heb je toch een aardige garagist. Mooie oplossing: garage ‘t Stoepje gaat professioneel.
Revrok schreef:Heeft iemand een foto voor mij van een gemonteerde CX-hd pomp in een DS? Is deze wat bevestingen hetzelfde als de DS pomp?
Gister in een klein uurtje de pomp uit de DS gehaald. Hoe voorzichtig ik ook deed, toch nog een hele guts aan LHM over mijn armen heen..
Mmmmm.
ik heb het al gedaan, met resultaat :
Succes
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Mooie foto’s! Dank je wel.
Heb je die ook bij Van der Laan gekocht?
Ik leer het wel…
Revrok schreef:Mooie foto’s! Dank je wel.
Heb je die ook bij Van der Laan gekocht?
yep yep
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Zo zit de standaard CX pomp bij mij, let op de vulringen in de rode cirkel tbv uitlijnen. De losse 2e V-snaar heb ik laten zitten als reserve.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Zo de vakanie zit er weer op. Helaas niet met de snoek. Hoewel het me gelukt is om de pomp zelf te installeren, lukte het niet om de ashoes op tijd te vervangen.
Hieronder een tweetal foto’s van de nieuwe CX-pomp. Ik ben een middagje bezig geweest om de pomp te installeren. De meeste tijd (dik een uur) ging nog zitten in het terug krijgen van de unieke bout waarmee de pomp op het motorblok vast zit. Net toen ik de bout erin wilde steken, glipte hij uit m’n vette vingers, plok, onder het blok. Grmpf, gloeiende, etc…. Een vervangde bout was niet te vinden, uiteindelijke met een magneetje en heel veel geduld de bout weer teruggekregen en kunnen monteren.
Nadat ik de pomp gemonteerd had, wilde de motor niet meer starten. Ik snapte er geen drol van, gelukkig wilde m’n garagist (echt een beste vent) wel even langskomen. Hij wist te ontdekken dat ik het contactje van de gasunit wat scheef had gedrukt (een kwart mm ofzo..) en geen gas is geen actie..
Het lukte me niet om de snaar naar de centrifugaal goed te spannen. Later nog eens de foto’s van dit forum goed bekeken en daar zie ik inderdaad extra beugeltjes etc. M’n garagist heeft daarom met wat las-werk de beugeltjes wat verbouwd, om zo die snaar toch voldoende spanning te geven.
In de afgelopen twee weken dat ik op vakantie was heeft m’n garagist de ashoes vervangen, voor hem een klein klusje. Zodat ik vanmiddag eindelijk weer met de dame kon rijden. Geen radio aan (pomp geeft een nieuw geluidje, ff wennen), raampje open (duh..), mooi zitten en glimlachen. He he, zo hoort het.
Ik leer het wel…


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ah - wat zonde dat de vakantie met de reserve bolide moest. Maar je hebt ‘t in elk geval allemaal weer keurig zitten. Mooi werk hoor. Nou - da’s dan in elk geval weer zwevend over de dijk naar het werk. En je verheugen op de volgende vakantie. Per DS dan natuurlijk.




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Hi Revrok,
De snaar naar de centrifugaalregelaar lijkt op de foto redelijk strak te zitten. Die moet er juist een beetje slapjes om, om het lager van de centrifugaalregelaar te ontzien. De regelaar draait zo soepel en licht dat die snaar niet snel zal slippen. Als die snaar inderdaad strak blijkt te zitten, loop je een flinke kans binnenkort problemen te hebben met de centrifugaalregelaar en ik kan me voorstellen dat je je portie nu wel gehad hebt.
Groeten, Matthijs