6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
Gele koplampen XM?
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 24 februari 2018 09:33 AM
  [ # 76 ]

Inderdaad. Ik heb heel lang met geel xenon dimlicht rondgereden. Als het licht uit was dan zag je het geel niet in de reflector.
Ook heb ik geëxperimenteerd met geel stadslicht. Het licht van condoompjes is toch meer oranje dan geel. Lampjes met gele coating is meer wit dan geel.
Geel xenon heeft een groene zweem. Bijkomend nadeel van aftermarket xenon is dat het een tijdje duurt voordat ze licht geven.

Uiteindelijk zowel voor dim- als grootlicht die gele kapjes geplaatst en het stadslicht wit gelaten. Heeft nog als voordeel dat je kwalitatief goede H1 van b.v. Philips kunt gebruiken.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Brun
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 08-10-2014

- ID/DS DS 23 Pallas
Gepost: 06 april 2018 10:31 PM
  [ # 77 ]

Ook heb ik geëxperimenteerd met geel stadslicht. Het licht van condoompjes is toch meer oranje dan geel. Lampjes met gele coating is meer wit dan geel.

Stadslichtjes vervangen door Nokya hyper yellow lampjes, 8 watt.  BA9S (dus bajonet)

Glas of coating, dan weet ik niet zeker. Lijkt geel glas,

In ieder geval tevreden over het resultaat, geler en iets feller. (logisch, van 4 naar 8 watt)


Steeklampjes 5 watt (T10) zijn er ook (Nokya mini bulbs) en in minstens één Nederlandse webshop verkrijgbaar.

De BA9S helaas alleen nog in/via Amerika verkrijgbaar. 
De importeur is wel zo vriendelijk en meedenkend en heeft ze voor me mee laten komen in hun inkoop.


Foto hieronder mocht het toch niet zo duidelijk zijn, links de hyper yellow, rechts standaard…

Afbeelding Bijlagen
719ibiYbf8L._SL1500__.jpgStadslamp.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

DS23 Pallas, C5 Exclusive, Jumpy, BX19 GTi 16v, Acadiane, Saxo

“Zonder smering gaat alles naar de ter**g”

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook