3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
nieuwe sm
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 17 juni 2012 11:59 PM
  [ # 31 ]

Met cilinderbussen en vaste zuigers :altijd naar beneden de zuigers demonteren !

gr Mark

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 18 juni 2012 12:07 AM
  [ # 32 ]

Tuurlijk, maar wat ik wil zeggen is dat je naar mijn mening nooit bussen koud moet uitpersen bij dit soort blokken. De grondboring is bepalend voor het eindresultaat. Wees daar dus heel voorzichtig mee.

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 18 juni 2012 12:24 AM
  [ # 33 ]

wat bedoel je precies met grondboring, de bussen kunnen toch niet dieper of minder diep, ze stutten toch op het aluminium zo’n 20mm van de bovenkant gemeten?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43055
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 juni 2012 12:29 AM
  [ # 34 ]

Nee dus. De bussen moeten op een bepaalde hoogte worden gebracht. Als je ze zomaar tot onderop in dat blok perst zitten ze te laag en dicht je koppakking nooit af. Lees het boek en houd je aan de voorschriften als het gaat om het vervangen van bussen!!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
pietjan
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 453
Geregistreerd: 29-03-2008

Gepost: 18 juni 2012 12:34 AM
  [ # 35 ]

ga ik doen, moet het boek nog aanschaffen zal langs chypars gaan.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 08 november 2012 09:23 PM
  [ # 36 ]
bogaard77 schreef:

Een oven waar je motorblok inpast!

Als moeder de vrouw even niet thuis is :

doei

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9888
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 november 2012 09:32 PM
  [ # 37 ]

Nou die foto van de vaatwasser nog.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 08 november 2012 10:27 PM
  [ # 38 ]

SSSST dat weet ze nog niet  stupid

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25391
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 november 2012 11:44 PM
  [ # 39 ]

Oooo Annie…...

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 09 november 2012 01:16 AM
  [ # 40 ]

Hoe goed je huwelijk (of andere samenlevingsvorm) ook is, sommige doelen heiligen alle middelen!
Uit diverse bronnen heb ik inmiddels vernomen dat door het goed opwarmen van het blok, je de cilinderbussen er met de hand (!) in het blok kunt drukken. Alleen het laatste stukje schijn je er wel eens een klap op te moeten geven.
Ik sta eerdaags voor zo’n klusje en dan is het goed te weten wie over een geschikte oven beschikt. Dus als Walter nog even de afmetingen van die oven vermeldt, is het makkelijker zoeken.
Overigens heb ik ook diverse verhalen gehoord van mensen die de bussen koud uit en in het blok persen. Niet echt iets voor mij, maar het schijnt toch te kunnen.

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 09 november 2012 03:20 PM
  [ # 41 ]
mark sm schreef:

Met cilinderbussen en vaste zuigers :altijd naar beneden de zuigers demonteren !

Dat kan bij een SM blok natuurlijk weer niet tongue rolleye

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 09 november 2012 06:57 PM
  [ # 42 ]
adiante schreef:


Overigens heb ik ook diverse verhalen gehoord van mensen die de bussen koud uit en in het blok persen. Niet echt iets voor mij, maar het schijnt toch te kunnen.

Ja dat kan ook :

en er terug in :


Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 10 november 2012 08:46 PM
  [ # 43 ]

kunnen jullie de bussen niet een nacht in het vriesvak leggen?
Werkt gewoon andersom, ook meer speling, niet zoveel als het alu te verwarmen maar alle beetjes helpen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25391
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 november 2012 11:04 PM
  [ # 44 ]

dat helpt ook.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 12 november 2012 05:49 PM
  [ # 45 ]

In het Duitstalige handboek 581-3 staat iets meer over hoe je de cilinderbussen moet verwijderen en herplaatsen. Op zich een duidelijk verhaal, maar nog niet alle punten zijn wat mij betreft nu helemaal duidelijk. Is de hoogte van de bussen te corrigeren (dit wordt namelijk gesuggereerd in het Information Bulletin 1S van 20 april 1972) en hoe moeten de bussen ten opzichte van elkaar liggen? Wordt vervolgd zullen we maar zeggen!
Bijgaande een scan die ik van Walter heb gekregen uit het Duitstalige boek 581-3:

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook