1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Remschijf schuurt tegen remklauw
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 08 mei 2012 10:53 PM

Hallo,

ik heb een probleem: mijn nieuwe remschijf schraapt zichzelf weg tegen de remklauw, alsof de diameter te groot is.  Wat heb ik slecht geregeld ??
De bouten van 22 ?  Iets anders ?

Het is de buitenrand waarin groeven getrokken zijn .Straf !

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 09 mei 2012 11:04 AM
  [ # 1 ]

weet je zeker dat ie in de klauw schraapt en niet in de onderbeplating?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 09 mei 2012 05:38 PM
  [ # 2 ]

Ik zal er eens onderkruipen, maar op het eerste zicht zie ik effectief de schijf tegen de klauw zitten.  Onderaan waar de remblokken zitten, daar hoort toch een mm op z’n minst vrij te zijn, maar daar loopt de schijf dus tegen.

Wat is dat nu weer ?  Net alles vervangen, motorsteunen, baksteun, radiatorrubbers, diabolo’s enfin, straf !

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 mei 2012 05:39 PM
  [ # 3 ]

Klauwen niet goed gecentreerd. Zie wph voor handeling.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 09 mei 2012 05:47 PM
  [ # 4 ]

Daar dacht ik ook al aan, doch het volgende is gebeurd:  nieuwe schijven op de bak gemonteerd, alles er weer in, en daarna de rem ingetrapt, vervolgens de bouten 22 vastgezet.  Waarschijnlijk een te “basic” methode ?  Ik lees het op dit moment even na .

en ik citeer: ” zet de bouten van de klauwen op de versnellingsbak vast”

heel vreemd

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 mei 2012 05:48 PM
  [ # 5 ]

En, hing de bak toen al weer aan de traversesteun?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 09 mei 2012 05:51 PM
  [ # 6 ]

ja, toen hing alles al aan die steun.

Het kan toch technisch gesproken niet dat de klauwen verkeerd aan de bak hangen ??

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 09 mei 2012 06:07 PM
  [ # 7 ]

De klauwen hebben ruimte op de bouten.

knuffel

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 09 mei 2012 06:11 PM
  [ # 8 ]

Dus ook in de hoogte verstelbaar ?

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 09 mei 2012 11:43 PM
  [ # 9 ]

Waarschijnlijk zie je gewoon remstof op de klauw zodat het lijkt dat de schijf tegen de klauw aanligt. Blaas eens schoon of prik eens met een schroevendraaier om te kijken of de schijf echt tegen de klauw aanligt.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 09 mei 2012 11:48 PM
  [ # 10 ]

En een groef van een mm diep ... helaas erg echt voelbaar ...
Alles is brandschoon, morgen nog maar eens de luchttunnel eruit ...

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 10 mei 2012 02:45 PM
  [ # 11 ]

Ik had dit ook bij montage van de klauwen. Oplossing is toch de beide klauwbouten lossen, klauw stellen, dan klauwbouten vastzetten.

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken als de klauw maar een paar mm is ingesleten.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 mei 2012 02:54 PM
  [ # 12 ]

Let op!
Je moet je bak ondersteunen, klauwen lossen en positioneren, dan iemand rustig laten remmen. Dan zet je de bouten weer vast.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 11 mei 2012 08:32 AM
  [ # 13 ]

Hoe weet ik dan op welke hoogte ik de bak moet ondersteunen ? Als ik alleen de twee grote bouten loszet (22), dan is die ondersteuning toch niet nodig of vergist mijn ochtendbrein zich weer ?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 mei 2012 09:59 AM
  [ # 14 ]

Je bak hangt aan je remklauwen! je moet de bak dus net zo ondersteunen dat ie er niet meer aan hangt.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 mei 2012 10:57 AM
  [ # 15 ]

Dus: de 4 bouten 22 lossen, krik met blokkie hout onder de bak, bak omhoog krikken tot er geen spanning meer op de dwarsbalk staat en dan iemand op de rem laten trappen en de 4 bouten 22 weer vastzetten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook