1 van de 66
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
DSuper ‘72 van SalsaChris - schema klokje
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 18 mei 2012 11:56 PM

SalsaChris.mijnalbums.nl
Na iets meer dan een jaar is het deze dus geworden
Ze is niet helemaal meer origineel met haar Blue Delta en Pallas details maar wel mooi
De motor is bijna klaar, juist nog carburateur aansluiten, nieuwe pattines steken, gasstanghoudertje erin en voorzien van nieuwe olie en -filter
Rest me nog de lekzakken achter en de aanslagrubbers te vervangen
Deze laaste zijn zo plat als een pannekoek

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 19 mei 2012 09:18 AM
  [ # 1 ]

Wink Ziet er weer strak uit, veel succes met deze dame

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 19 mei 2012 10:58 AM
  [ # 2 ]

machtig mooie kleur voor een DS, heb ook lang getwijfeld tussen een bleu delta en mijn huidige ‘roodje’...

de aanslagrubbers kun je er inderdaad met een schroevedraaier uitpeuteren, en de nieuwe ‘kneep’ ik er dan in met een tang en wat zeep of vet errond. als je je lekzakken vervangt, kijk dan ook direct eens naar het stofhoesje aan je kogel, meestal is die ook niet fris meer… als je dan toch bezig bent.

veel plezier ermee, en wie weet zien we mekaar eens!?

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 19 mei 2012 12:46 PM
  [ # 3 ]

Zo strak is ze niet meer, hoor SPAM
Heb nog niks aan het chassis of de carrosserie gedaan
Globaal gezien is ze inderaad vrij goed
Maar ze heeft toch wel wat roest

Bv: Linker voordeur, linker instapdorpel, vliegroest op rechter chassisbalk, laswerk kofferbak (paaltje geraakt ofzo), luchtfilter heb ik opnieuw zwart gelakt (origineel is het wit, maar ja de mijne was zwart), LHM-olievatje ga ik nog doen net zoals regengoot voorruit

Motor heb ik al aangepakt, de lekzakken zijn het volgendeop mijn lijstje en dan de remmen, ze remt nog genoeg maar schuiven beginnen toch dun te worden
Mocht er iemand nog een degelijke stootrubber voor en een stuur laatste model hebben
Laat me maar iets weten

Dank je, Demuywo
Ze staan bij op mijn lijstje Smile
Ik hoop het, kan nooit een DS teveel gezien hebben
Van waar ben je?

See ya….

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 20 mei 2012 12:28 PM
  [ # 4 ]

Naar ik meen bestonden er voor de korte slag motoren twee fabricaten luchtfilterbehuizing, die bijna - maar nét niet helemaal - hetzelfde zijn.
Er zijn ook zowel witte als zwarte behuizingen, maar of dat merk-gebonden is…

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 20 mei 2012 01:13 PM
  [ # 5 ]

Wat het ook is, de mijne was zwart en ze zal ook zwart blijven
Kan er iemand me zeggen welke kleur groen het LHM-olievat juist is?
Weet er iemand de kleurcode misschien dan kan eventueel een spuitbus laten maken?

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9826
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 mei 2012 02:57 PM
  [ # 6 ]

Volgens mij waren de lichtgrijze luchtfilterbehuizingen voor de injectiemodellen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42992
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 20 mei 2012 03:04 PM
  [ # 7 ]

Grijs: tot ca 1969. Daarna: zwart, tenzij injectie.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 20 mei 2012 03:17 PM
  [ # 8 ]

waterman zal gelijk hebben (tsja, ... ) alle DS’en die ik gehad heb, of weet bij vrienden zijn van na ‘69 en hebben allen een zwart luchtfilterhuis, tenzij de injecties.

die groene kleur,daar staat al één en ander van op het forum, maar blijkbaar is de kleurcode (of de samenstelling) niet altijd even juist… even opzoeken misschien, misschien direct de LHM ook eens verversen en de filters in het vat en het vatje zelf uitkuisen, als je dan toch bezig bent… hehe tongue wink

ben benieuwd naar wat foto’s van je werkzaamheden, succes ermee!

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 20 mei 2012 03:31 PM
  [ # 9 ]

Was ik al van plan Demuywo Smile
Vatje is ondertussen toch al voor 2/3 leeg
Dan heb ik het juist gedaan, gelukkig.
Ik dacht dat het in “de originele ds” juist omgekeerd stond
Welke sticker moet er dan op de filter de ronde of de rechthoekige?
Wanneer ik klaar ben met de motor en de lekzakken zal ik nieuwe foto’s posten

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1522
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 21 mei 2012 04:34 PM
  [ # 10 ]

Svp niet het ‘vatje’ zomaar bijvullen!

Met DS op hoogste stand het niveau aflezen op het doorzichtige slangetje langs het vat; moet tussen MIN en MAX.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1326
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 21 mei 2012 06:10 PM
  [ # 11 ]

Ga vanavond meteen mijn luchtfilterhuis schilderen.
Mijn luchtfilter heeft overigeens zomer en winterstand; zuigt alleen via de lange pijp. Welke versies hadden dit? De injecties wellicht? (carburateur kan toch niet bevriezen bij een injectie…. want er is geen carburateur….)

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9826
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 mei 2012 06:53 PM
  [ # 12 ]

Carburateurversies hebben een winter- en zomerstand.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 21 mei 2012 10:20 PM
  [ # 13 ]

mijn vorige ds van ‘72 had GEEN zomer en winterstand… mijn huidige van ‘74 wel… maar of het wat uitmaakt?

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 21 mei 2012 10:45 PM
  [ # 14 ]

Mijn Supertje ‘72 heeft een luchtfilter met zomer en winterstand.
Juist de vooverwarmingsslang ontbreekt bij mij
Wat hoort er eigenlijk voor de bak met ruitenvloeistof te zitten?
Heb daar zo’n metalen rekje staan
Mij lijkt het op een houder voor reserve LHM-olie of gewone olie
Maar waar vind je nog van zulke tinnen olie vaatjes?

@camenBert: was ik ook niet van plan. Maar ik krijg haar sowieso niet gestart dus kan ik haar ook niet in de hoogste stand zetten. En wanneer dat dan zou lukken weet ik nog niks omdat er halemaal niks meer op het vatje staat. Daarom dat ik het even wil verwijderen, schoonmaken, opnieuw wil lakken en voorzien van de stickers. Lijkt me naar de toekomst toe iets gemakkelijker.

Probleempje:
1. carburateur: het koperen nippeltje voor de benzine toevoer is lek. Terug lijmen met lock-tight kan maar lijkt me niet zo’n duurzame oplossing. Nu las ik ergens dar er ook nippels met draad bestaan. Even draad in de carbu draaien en klaar. Heeft hier iemand al ervaring mee? En waar kan ik zulke nippels vinden?
2. onsteking: heb nieuwe verdelerkap, condensator en onstseking geplaatst. Deze laatste blijkt enkel niet zo goed te werken dan de oude. De oude kan ik veel dichter draaien dan de nieuwe. Resultaat geen ontsteking.

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1326
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 22 mei 2012 09:04 AM
  [ # 15 ]

Ik heb dan dus een injectie filter op mijn 2 liter blok…
Toen ik nog in Nederland woonde had ik een HY met oud type 1911 cc DS blok, Hiervan bevroor de carburateur als het kouder dan een graad of 5 was wanneer ik het luchtfilter in zomerstand had. Verdampende benzine trekt de temperatuur naar beneden.

Waar ik nu woon wordt het nooit kouder dan 15 graden, dus ik heb geen zomer/winterstand luchtfilter nodig, bovendien zit de carburateur bij een DS redelijk diep achter de neus verborgen en zal daarom denk ik ook wat minder snel bevriezen

Profiel  
 
 
1 van de 66
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook