Mooie foto’s Ton
Heb je al een hengst op de draagarm gegeven zodat de conische pen van de fuseekogel er in vast klemt?
Ton,
Ik had al eens op Internet zitten spitten, over deze materie ( Bibaxrubber):
De link werkt niet via dit forum, ik stuur wel een PM naar je toe.
Groet.
Han S schreef:Mooie foto’s Ton
Heb je al een hengst op de draagarm gegeven zodat de conische pen van de fuseekogel er in vast klemt?
Inderdaad, dit was ook bij mij het geval….

Totaal aantal Berichten: 10492
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Of met een schaarkrik de kogel weer aandrukken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Han S schreef:Mooie foto’s Ton
Dank je Han
Eh, nee, ik heb het stuurarmpje losgehaald van het wiellagerblok, as is eruit, dus dat kan niet meer nu, of ik moet de boel terugzetten…;-(
jantje1948 schreef:Of met een schaarkrik de kogel weer aandrukken.
Dat kan wel, ik kan dat met de brug doen, kan ik die draagarm zo zwaar belasten?
SPAM schreef:Ton,
Ik had al eens op Internet zitten spitten, over deze materie ( Bibaxrubber):
De link werkt niet via dit forum, ik stuur wel een PM naar je toe.
Groet.
Bedankt Hans, superlink en ik had hem al eens gezien lang geleden idd. (wat is die gast goed he?....doet me vaag denken aan iemand anders…) wel een klusje en toch eea aan speciaal gereedschap nodig.
Ik heb het idee dat zijn rubber anders is dan dat van ons btw. Hij is met een 60-er bezig. Maar dat maakt natuurlijk niet uit voor het recept zoals hij het noemt.
Ik denk eigenlijk zelf dat die bussen overbodig zijn. Maar goed voorde orginaliteit gaan we daar gewoon 2 dagen voor zitten haha…..nu nog rubbertjes…..
Voor de liefhebbers toch even:
restauration/DS19 1960/DS19_1960_EPISODE22/restauration_ds191960_episode22.html
Dat laatste stuk moet je zelf doen dus restauration, etc….website linkt niet door naar juiste episode…maar leuk om te zien
Ton,
Bibaxrubbers zijn nog volop te krijgen bij de onlineshops, Citroworld, etc…..
goed nieuws, ik bel morgen mn loodgieter of ie tromp gereedschap heeft
Ook nog opvallend:
Fusee vd stuurarm heeft geen smeernippel.
Vond een leuk rood etiketje met een nummer en ID….. denk dat die as een keer vervangen is met een as voor een ID (zie fotos)
Dat de borging L en R verschillend is…duidt ook op vervanging, wat is orgineel?
En een aluminium labeltje dat met een splitpen bevestigd is aan passagierszijde wiellagergeneuzel (ook op foto)
Wat is nou eigenlijk links en rechts. Gezien vanaf staande voor de auto en je neus richting achterkant of gezien vanuit de chauffeurssstoel? Ik dacht het eerste.
Ton,
De ijzeren stelregel:
Ga in je stoel zitten en neem in gedachten plaats in je ds.
Als je naar voren kijkt is links ... links en rechts… rechts..
Ik heb er ook aan moeten wennen.
TonW schreef:Han S schreef:Mooie foto’s Ton
Dank je Han
Eh, nee, ik heb het stuurarmpje losgehaald van het wiellagerblok, as is eruit, dus dat kan niet meer nu, of ik moet de boel terugzetten…;-(
Ik kan je even niet volgen:
Ik krijg de bovenste fusee aan bestuurderszijde niet los, hij draait mee. Vreemd is ook dat hier een zelfborgende moer met speciale vertanding en een kunststof kapje ook met die vertanding zitten, terwijl aan de andere kant met splitpennen de boel geborgd zat. Iemand een tip om die moer los te krijgen? De fusee pen/bol geeft weinig houvast en ik wil hem niet beschadigen liever. Heetstoken zodat het kunststof van de borgmoer smelt?
Je hebt het over de bovenste fuseekogel, dus de kogel waarom het wiellagerblok draait. De moer wil er niet af omdat het draadstuk waar die moer op zit meedraait. Klopt dat?
ja, als je de moer draait draait het draadstuk mee, dwz de fuseebol draaide mee in zn huisje….nu draait ie in de arm dus
dit is dus nu de situatie
ik heb de rubbers en het plastic weggesneden, hoopte dat er een gat in de as zat…niet dus….