




















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
@Waterman: sorry, ik reageerde op de topic-verstoorder Askii die zich afvroeg of je verschil merkte. Hij bedoelde verschil LPG en benzine met dezelfde carburateur.
Verder on topic: hele motorconfiguratie moet kloppen voor goed verbruik.












































Totaal aantal Berichten: 25688
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hier is wat je ziet in de hals:
twee kokertjes.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





Totaal aantal Berichten: 587
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
waterman schreef:Een DX2 heeft geen andere nokkenas maar wel een heel andere ontstekingscurve. Dat, in combinatie met de juiste carbu, maakt hem samen met z’n 200cc meer een stuk vlotter. Zet er maar eens een juiste ontsteking en andere carbu op. Dan zal je verschil kunnen merken.
Done! de carbu althans. Solex eruit en Weber erin. Dat eruit halen was appeltje-eitje. Drie van de vier moeren waren al helemaal los. De onstekingscurve kan ik helaas niet instellen, dus dat laat ik maar even zo. Op het eerste gevoel trekt ‘ie goed. Start op benzine en LPG goed. Het ‘gat’ bij de tweede trap op benzine is minder dan eerst. Ik moet nog eens zo’n gaskeelstuk met drie buisjes opsnorren. Alleen draait ‘ie op benzine stationair nog te hoog (ca 900 tot 1000 toeren). Wat ook opvalt is dat op LPG de choke bijna niks doet, maar ook niet echt nodig is om koud wat meer toeren te draaien. Ik heb nu een Weber met zo’n halve chokeklep. Zo’n ‘onding’. Ik ga ‘em morgen warm rijden en met het WPH in de aanslag afstellen.