Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Sinds deze week ben ik in het bezit van een CX 25RD Turbo uit 1984.
De eerste 400 km zitten er op. Heerlijke auto.
JW
Photostream van La belle Française: klik
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Mooie wagen gefeliciteerd
Inderdaad, gefeliciteerd met deze mooie française en met de mooie foto’s ervan!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Mooie CX!
Veel onbezorgde kilometers gewenst.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Heel mooi. Veel zweefplezier
Ik zie dat je een temperatuurmeter hebt. Mijn Limousine Turbo had alleen lampjes, voor als ze te heet werd.
Iemand trouwens ooit het Turbolampje zien branden?
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
in 1 woord: GE WEL DIG!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
bogaard77 schreef:in 1 woord: GE WEL DIG!
Plus 1
Als ik dit zo zie dan vind ik wit echt geweldig.
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
F.SvM schreef:bogaard77 schreef:in 1 woord: GE WEL DIG!
Plus 1
Als ik dit zo zie dan vind ik wit echt geweldig
Het kan nog Frank
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.
He wat een leuke auto,ik zat te denken was jij de persoon die eerst voor een GTI automaat wilde gaan en uiteindelijk met een diesel naar huis komt.
Dat je er lang plezier van mag hebben!!!!
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Ja klopt, we hebben het met elkaar over de GTi gehad.
(was eigenlijk juist niet zo enthousiast over een automaat,
wel over de GTi trouwens)
Bedankt nog voor je adviezen, heeft me goed geholpen.
Kwam deze Turbo Diesel tegen. En viel er als een blok voor.
JW
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Chrispy70 schreef:F.SvM schreef:bogaard77 schreef:in 1 woord: GE WEL DIG!
Plus 1
Als ik dit zo zie dan vind ik wit echt geweldigHet kan nog Frank
Zal het zo zeggen,die komt er ook nog wel maar dan in rally uitvoering.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Turbo 1 diesel, naar mijn idee dé ideale dieselmotor voor in een cx. Echt een supermotorisatie.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Qua betrouwbaarheid en sleutel vriendelijkheid?
Of het verbruik?
Of qua rijbeleving?
Of is het van de diesels de meeste ideale motor?
mooimooi!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
waterman schreef:Turbo 1 diesel, naar mijn idee dé ideale dieselmotor voor in een cx. Echt een supermotorisatie.
Ik heb er een gehad. Rijdt inderdaad perfect.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Arjan Verkade schreef:Qua betrouwbaarheid en sleutel vriendelijkheid?
Of het verbruik?
Of qua rijbeleving?
Of is het van de diesels de meeste ideale motor?
Betrouwbaarheid veel groter t.o.v. de T2
Verbruik is niet beter of minder dan van de T2 wel iets meer dan de platte diesel, maar die is overduidelijk veel trager ook, dus veel minder fun (hoppa, nu gaat iedereen met een platte diesel weer over mij heen vallen)
Sleutel(on)vriendelijkheid is gelijk
Rijbeleving… hmmm, zit meer power in de T2, maar zeker zeer behoorlijk! Als je geen T2 gewend bent is het super en ruim voldoende. Als je wel een T2 gewend bent is het ook top, wetende dat je er nu wél gerust van op aan kunt dat je cilinderkop en bussen heel blijven.
Dus ja: uiteindelijk is het de meest ideale CX dieselmotor om bovengenoemde redenen (vooral de eerste)
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D