2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
De Prestige van Kunstenvliegwerk - winterslaap
Gepost: 30 augustus 2012 05:59 PM
  [ # 16 ]
Kunstenvliegwerk schreef:

Hmmm, ik heb een hoop dingen niet… Rechtsbijstandverzekering; geldig taxatierapport… De auto stond op de nominatie om all-risk te verzekeren na de aankomende kleine dingetjes

Sad
Het is hier al zooo vaak gezegd! Laat die wagens toch taxeren!  very very sad
Hoop dat de transporteur in elk geval geen welles-nietes verhaal gaat beginnen.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 augustus 2012 06:03 PM
  [ # 17 ]
Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 30 augustus 2012 07:17 PM
  [ # 18 ]

En ik duim met je mee. Zowel voor het gedoe met de transporteur als bij de bak. Je vraagt je toch af hoe zo’n transporteur het voor elkaar krijgt.

Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 947
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 19 september 2012 09:35 PM
  [ # 19 ]

Verdorie nou weet ik niet eens hoe ik mijn eigen topic van naam kan veranderen…
Maar de bottom line is:
guns gun very angry broken

Mijn niet nader bij naam te noemen specialist in de regio Roermond heeft vastgesteld dat de automaat toch een behoorlijke opdoffer gehad heeft.

M.a.w. stuk.

Met nog andere woorden: zie boven…

Ik meld mij in een Ami6 voor allerhande tips en bovenal pychologische bijstand aankomend weekend.

Met de waterpomptang…

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 19 september 2012 09:56 PM
  [ # 20 ]

Ai, sterkte. Maar wèl karakter dat we je komend weekend toch tegen gaan komen.  very good

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 20 september 2012 02:06 AM
  [ # 21 ]

Lars sterkte!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
JDEKKER
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009

- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Gepost: 26 september 2012 06:48 PM
  [ # 22 ]
Kunstenvliegwerk schreef:

Verdorie nou weet ik niet eens hoe ik mijn eigen topic van naam kan veranderen…
Maar de bottom line is:
guns gun very angry broken

Mijn niet nader bij naam te noemen specialist in de regio Roermond heeft vastgesteld dat de automaat toch een behoorlijke opdoffer gehad heeft.

M.a.w. stuk.

Met nog andere woorden: zie boven…

Ik meld mij in een Ami6 voor allerhande tips en bovenal pychologische bijstand aankomend weekend.

Met de waterpomptang…

God man, wat een pech!!
Maar wat is er precies stuk?
Is de motor stuk of is de bak stuk of beiden?

Ik heb ook eens een blauwe automaat 2400 Pallas met schuifdak gehad en die liet mij op vakantie in de steek bij Arras in N-Fra.(ik had ook wel langdurig geloof ik, nu ik er aan terugdenk, een beetje erg hard gereden).

Het bleek dat de olie van de versnellingsbak te heet was geworden. Dat had volgens de garagist een soort domino-effect waardoor uiteindelijk de motorolie ook te heet zou zijn geworden en de boel vastliep, zowel aan de motor als aan de bak had ik schade. Er moesten nieuwe big-end lagers in. Heb toen maar alles laten reviseren.

Achteraf vertelde mij een CX-kenner dat de automaat een andere eindreductie heeft waardoor de motor bij dezelfde snelheid meer toeren maakt dan bij een Gti bijvoorbeeld en daardoor gevoeliger is voor slijtage. (Een turbo draait bijv. bijna net zo ‘langzaam’ als een diesel).

Ook een lullig verhaal van die dakschade. Ik heb nog haarscherp op mijn netvlies hoe mooi gepoetst en verzorgd dat brun scarabée mij tegemoet straalde bij het Bonefantenmuseum in de geslaagde Tour de Luxembourg.

Heel veel sterkte met dat gedoe en ik hoop echt dat ie binnenkort weer helemaal de oude is.

Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html

Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 947
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 24 oktober 2012 11:06 AM
  [ # 23 ]

Update: gisteren bericht van de ANWB. Ze vergoeden niks omdat niet kan worden aangetoond dat de schade onder hun verantwoordelijkheid is ontstaan. De achtereenvolgende transporteurs hebben hun formulieren kennelijk blind ondertekend want wat daar op is ingevuld slaat nergens op. Maar ik heb geen rechtbijstandverzekering…
Nouja, de Prestige gaat hoe dan ook het renovatietraject in dus hopelijk volgende maand weer rijdend te bewonderen en daarna ook weer in volle glorie.
Tip&tricks; nog steeds welkom!

Profiel  
 
samieke
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 16-06-2011

- C8 3.0 V6
- CX 2.4 IE AUTOMAAT
Gepost: 24 oktober 2012 12:47 PM
  [ # 24 ]

Jammer dat je geen rechtsbijstand verzekering hebt. Misschien kan een bezoekje langs rechtswinkel uitkomst bieden. Is toch van de zotten dat de ANWB en de betrokken transporteurs hier anders zo makkelijk mee weg komen.

Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 947
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 24 oktober 2012 01:26 PM
  [ # 25 ]

Dank je Samieke, ik laat het er zeker niet zomaar bij zitten maar blijf intussen met beide benen (en alle vier banden) op de grond.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 24 oktober 2012 02:21 PM
  [ # 26 ]

en voor de toekomst is het misschien wel handig een rechtsbijstandsverz te nemen.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 24 oktober 2012 09:01 PM
  [ # 27 ]

Lijkt me toch totaal onbelangrijk wie de schade veroorzaakt heeft, dat kun jij toch nooit achterhalen want jij was er nie bij toen de auto werd overgeladen.

Jij krijgt pech belt de ANWB zij regelen transport van pechlocatie naar huis en lijken de dan ook verantwoordelijk voor evt. schade. Jij hebt hun opdracht gegeven het te regelen en hoe en via wie ze dat dan doen doet er mijn inziens niet toe. Zij zijn verantwoordelijk en moeten jouw de schade vergoeden en dan zelf maar uitzoeken welke van hun transporteurs het gedaan heeft.

Succes,

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Jaap Comfort
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 19-07-2011

- CX 2400 GTi
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Lignage
Gepost: 24 oktober 2012 09:26 PM
  [ # 28 ]

Blijven volhouden om de schade vergoed te krijgen.
Een stukje schrijven op een klagers-forum wil ook nog wel eens helpen.


ik heb helaas een vergelijkbare ervaring met het repatriëren georganiseerd door de ANWB.
Op papier is het in mijn geval helemaal duidelijk wanneer de schade is ontstaan en bij welke transporteur.
Maar enige hulp van de ANWB om de schade te verhalen (service naar een lid van de vereniging) of erkenning van de klacht (naar de klant) “no -way”

Gelukkig wel goed verzekerd dus de rechtsbijstand is er druk mee bezig.

Natuurlijk wel mijn lidmaatschap van de fietsersclub opgezegd en lid geworden van de koninklijke autoclub.

Groeten,
Jaap

Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 947
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 25 oktober 2012 10:49 AM
  [ # 29 ]

Mark, Jaap, jullie hebben beiden gelijk. ANWB zegt ook niet dat ze het niet gedaan hebben, maar dat niet kan worden aangetoond dat ze het wel hebben gedaan. iedereen weet dat het onder hun verantwoordelijkheid geweest is. Dus ja, ik hou vol en laat de boel intussen mooi repareren. Als een Fenix zal ze uit haar as verrijzen!

En, ja, dan neem ik ook een all risk verzekering en wat al niet meer…

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 25 oktober 2012 07:05 PM
  [ # 30 ]

Vervelend, Lars… Moet je nu nog op verdere expertises wachten, of kan de reparatie beginnen?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook