1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Basiscursus Techniek, Citroën ID/DS Club, Morvan FR
smullink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 20 augustus 2012 12:46 AM

Hallo allemaal, net terug uit Frankrijk waar ik de geweldige basiscursus en 10000km workshop van de club heb gevolgd. Misschien kunnen we dit forum gebruiken voor onze bevindingen en nog even na te praten.
Ik hoop trouwens dat iedereen probleemloos is teruggekomen want het was enorm heet in Frankrijk vandaag.

‘67 DS21 Pallas Hydraulique -  http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 20 augustus 2012 11:19 AM
  [ # 1 ]

Ik ben toch heel benieuwd wat jullie allemaal geleerd hebben daar in het schone Zuiden…..

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 augustus 2012 03:04 PM
  [ # 2 ]

Gokje: de basis van de techniek en het uitvoeren van een 10.000 km beurt Wink

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 20 augustus 2012 04:16 PM
  [ # 3 ]
break23m schreef:

Gokje: de basis van de techniek en het uitvoeren van een 10.000 km beurt Wink

Dat zou best wel eens kunnen Laughing

Ik bedoelde meer de bevindingen van de cursisten, en met name de ervaren of juist onervaren sleutels.

Ik blijf nog wel steeds benieuwd Smile

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 20 augustus 2012 09:17 PM
  [ # 4 ]

Wij zijn ook vlot terug gekomen met de kar met spullen voor de basiscursus. Voor mij was het zeer geslaagd.
En ik heb ook wat geleerd: de reden dat het verstandig is bij gebruik start accu om eerst de + polen te verbinden en dan pas de - polen. Nu loop je niet het risico om met een losse klem in de hand bij aanraken van de auto sluiting te maken.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
smullink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 20 augustus 2012 10:27 PM
  [ # 5 ]

Het was een hele fijne tijd. Een goede balans tussen leren en praktijk en daarnaast natuurlijk ook een geweldige locatie en een gezellige tijd met mede ds-genoten.
Zelf ook goed thuisgekomen, ik denk dat de reizigers het zwaarder hadden dan de auto.

‘67 DS21 Pallas Hydraulique -  http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

Profiel  
 
smullink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 20 augustus 2012 10:27 PM
  [ # 6 ]

Het was een hele fijne tijd. Een goede balans tussen leren en praktijk en daarnaast natuurlijk ook een geweldige locatie en een gezellige tijd met mede ds-genoten. Geen ervaren sleutelaat maar wel ben ik iemand die alle handboeken al eens doorgelezen heeft en niet een a-technisch iemand.
Zelf ook goed thuisgekomen, ik denk dat de reizigers het zwaarder hadden dan de auto.

‘67 DS21 Pallas Hydraulique -  http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 augustus 2012 10:37 PM
  [ # 7 ]
Egbert schreef:

En ik heb ook wat geleerd: de reden dat het verstandig is bij gebruik start accu om eerst de + polen te verbinden en dan pas de - polen. Nu loop je niet het risico om met een losse klem in de hand bij aanraken van de auto sluiting te maken.

Razend benieuwd naar hoe je haar daarna zat Wink

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 20 augustus 2012 10:41 PM
  [ # 8 ]

Dit was geen praktijk leer ervaring, maar theorie

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 augustus 2012 10:49 PM
  [ # 9 ]

Aha. Gelukkig maar.

Profiel  
 
Sun Face
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 12-08-2011

- ID/DS DSpecial
Gepost: 21 augustus 2012 02:31 PM
  [ # 10 ]

Wij (Ashley en Erik) zijn gisteravond ook zonder kleerscheuren thuisgekomen, na ons uitstapje naar Bordeaux. We hebben een keer langs de snelweg gestaan met een warmgelopen motor. het was meer dan 40 graden - een `canicule’ volgens de waarschuwingen op de matrixborden. Daarna hebben we het tempo teruggeschroefd tot ca 100 op de teller, bij 3500-4000 toeren (in de 3e). Lampen uit en voor de zekerheid hebben we de kachel nog aangehad (daar werd het gaspedaal wel heet van zeg…). Geen problemen meer gehad. Eigenlijk een fantastische prestatie van het oude beestje. Gisteren in een ruk teruggereden, geen centje pijn. Na 19:00 weer 120 gereden. Op de Belgische snelweg zijn we door een gat in de weg wel een wieldop kwijtgeraakt Sad De volgende keer in de tropen wil ik een temperatuurmeter hebben om te zien of het goed gaat of dat je op de rand zit. Nu durfden we aanvankelijk de kachel niet uit te doen.

Oh ja, de cursus was erg leuk, we hadden ook een leuke groep. Het theoriedeel was grotendeels wel bekend, maar het praktische deel waar het mij om ging was voor mij nieuw. Veel geleerd, en een grote psychologische drempel is nu genomen. Ik ben er heel tevreden over. Eea was ook goed doorwrocht en de cursusleiders hebben het heel leuk gedaan. dance

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 21 augustus 2012 10:28 PM
  [ # 11 ]
Sun Face schreef:

Na 19:00 weer 120 gereden. Op de Belgische snelweg zijn we door een gat in de weg wel een wieldop kwijtgeraakt Sad

das een belgische hinderlaag hé, zo komen wij ook nog eens aan onderdelen, hahaha Wink

Profiel  
 
Gepost: 21 augustus 2012 11:26 PM
  [ # 12 ]

haha

@Erik: Een goede oplossing voor dit probleem is het plaatsen van een (dikkere) 3-rijen radiateur!
Want je kunt wel een metertje plaatsen.. veel kun je er verder ook niet aan doen als hij dan toch heet loopt bij zware belasting.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 21 augustus 2012 11:48 PM
  [ # 13 ]

Als de twee rijen radiateur goed werkt mag hij ook niet te heet worden. Vaak is hij voor een deel verstopt.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 21 augustus 2012 11:51 PM
  [ # 14 ]

Wij zijn bij Metz een wieldop kwijtgeraakt!

Ik hoor net van Jorg dat ook hij koelproblemen gehad heeft en dat Cees hem gelukkig achterop kwam:
“...en toen gebeurde het wonder: Er kwam een blauwe snoek met een campertje erachter de vrachtwagenparkeerplaats op draaien ! Kees had van hogerhand instructie gekregen om eens even deze parkeerplaats te aanschouwen…”
thermostaat er uit en probleem opgelost

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Gepost: 22 augustus 2012 01:09 AM
  [ # 15 ]

O ja, dat kan ook nog natuurlijk, dat de thermostaat niet genoeg opent.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook