4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 

Iemand ervaring met een ID ouder dan 1960?
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 26 augustus 2012 01:10 PM
  [ # 46 ]

Helemaal mee eens! Ik heb ook een 58er gehad en die heb ik helaas weer verkocht omdat ik niet dapper genoeg was om ermee te beginnen Laughing  Heb er nu spijt van!

http://www.nuancierds.fr/INTZ champagne rouille.htm

Profiel  

AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1626

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 28 augustus 2012 01:29 PM
  [ # 47 ]
SPAM schreef:

En wat waren je ervaringen ?

niet geheel probleemloos…

Profiel  

Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938

Gepost: 28 augustus 2012 05:58 PM
  [ # 48 ]

Dat is inderdaad puur pech hebben met een hoop dingen, echter maakt het verhaal wel uitdagender. Als ik iets koop zal het toch allemaal uit elkaar gaan, even verder neuzen…

Bedankt voor de info.

Profiel  

Tukker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 88

- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
Gepost: 28 augustus 2012 07:50 PM
  [ # 49 ]

@SPAM

Did you talk with Toon (Langelaar)?
For sure he has something in his barn (and a little experience Laughing ).

For me, if you want to restore the usual applies about rust. All the hydraulics are available (expensive though).
Interiors can be made - For Helenca fabric I would sell a relative! Again, just more expensive than a ready mounted set from Toon (for eg).

Biggest issues I see are little trim pieces (if you would like some originality in the detail) and the motor/gear box.
Expect to do more revision than replacement than you have done with your beautiful DSpecial
If you can get a car with all the details present (perspex window!) a wing or bonnet can be found with little bit of effort (even if it looks rough) Then you just have to wonder if you want to spend more time than on your DSpecial - though what you have already learned will of course have helped you immensely and make it easier than from complete scratch.

Good luck whatever you choose!  very good

1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?

Profiel  

Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten

Gepost: 28 augustus 2012 09:59 PM
  [ # 50 ]

Thank for your suggestions.

I had already found the way to Borculo. The challenge will be more complex, but the result will be greater.

In short: a little searching and it should be able. Nothing is too complex to restore cheese

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4956

Gepost: 29 augustus 2012 12:26 AM
  [ # 51 ]

Je bent een die hard optimist JP, ik hou daar van.

Profiel  

Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten

Gepost: 29 augustus 2012 09:10 AM
  [ # 52 ]

Smile

Profiel  

Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 29 augustus 2012 12:07 PM
  [ # 53 ]

Hi SPAM,

Bij CTA service in Zeeland (NB, bij Uden) staat een pre ‘60 DS19 onder de kap op het buitenterrein. Ik weet niet wat de status is van die auto maar hij lijkt redelijk compleet, gedeeltelijk gedemonteerd (plaatwerk vooral) en behoorlijk hard. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik er geen uitgebreide inspectie van gemaakt heb.

Misschien een telefoontje waard.

Gr, Matthijs

Profiel  

hen123drik
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 188

Gepost: 30 augustus 2012 01:11 PM
  [ # 54 ]

de vroege ds heeft volgens mij wel gewoon bekrachtigde remmen, alleen de vroege id heeft een apart “ouderwetsch’ remsysteem. en over het rode vs. het groene systeem zou ik mij niet te druk maken. veel onderdelen kunnen echt wel van groen naar rood (ja van groen naar rood!) worden omgebouwd dmv de juiste rubbertjes. dit geldt voor veercilinders, hoogteregelaar, remmen, stuurbekrachtiging e.d. (alleen de draad voor de nippels kan wat anders zijn maar that’s it.) Het scheuren van die drukregelaar kwam omdat ze van aluminium gemaakt waren maar dat waren ze tot ergens in de jaren 60 nog. Het enige nadeel is dat die rubbers duurder zijn dan voor lhm maar het is te overzien. motorblok stuk? gebeurt bijna niet en als het toch gebeurt> traction onderdelen bieden vaak uitkomst. Het enige waar je goed naar moet kijken, zoals tukker al zei, zijn de details zoals dingen die echt uniek zijn. denk dan aan dashboard onderdelen, paneeltjes e.d. die zijn niet meer te krijgen of je moet een 2e sloper er bij kopen uit dat jaar.

ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!

Profiel  

Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 30 augustus 2012 02:04 PM
  [ # 55 ]

Als je zo veel uren hebt besteed aan een DS welke je beter dan nieuw hebt gemaakt en je begint gewoon weer opnieuw aan een nog oudere waarvan de onderdelen moeilijker te vinden zijn, dan ben je voor mij wel een hele harde bikkel.

Ik heb er ook een ‘gedaan’ waarbij ik helemaal niets heb uitbesteed en ik ga graag weer met een nieuw project aan de gang, want ik vind dat werken aan een auto nog leuker dan het rijden er mee. Maar voor mij geen DS meer want er zijn nog zo ontzettend veel andere interessante auto’s.

Er staat op MP een heel zeldzame BMW te koop bijvoorbeeld en de klassiekers welke een restauratie behoeven zijn nu redelijk betaalbaar. Ik zou graag een XK120 OTS te pakken nemen en als ik er een kan vinden welke in het budget past doe ik het.

Zo’n auto heeft een eigen chassis en alles is er voor te koop, dus de restauratie is betrekkelijk simpel vergeleken bij een DS. Maar er zijn heel veel interessante klassiekers te vinden, dus je kunt je behoorlijk uitleven.

Niettemin: succes met de strijd JeePe.

Profiel  

alexander
> 800 berichten

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 30 augustus 2012 06:43 PM
  [ # 56 ]

Han,

Leuk hoor zo’n XK120! Ik heb die XK140 van ons laatst meegenomen voor een heerlijke rit over de Veluwe.. Heerlijk!

OT

Profiel  

Han S
> 4000 berichten

Gepost: 30 augustus 2012 06:56 PM
  [ # 57 ]

Dat is toch die auto waar ik even in plaats mocht nemen Alexander? Machtig mooi, die enorme neus voor je. Hoe is het met pa?

Het is een totaal andere belevingswereld dan de DS, maar net zo mooi. De 120 is het oermodel en de oermodellen vind ik meestal het mooist, al zijn de opvolgers meeestal wel beter.

Profiel  

alexander
> 800 berichten

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 30 augustus 2012 07:21 PM
  [ # 58 ]

Ja, dat is dezelfde auto. nu helemaal klaar en hij rijdt prefect.
Met mijn vader gaat het goed hoor, heeft net een nieuwe knie gekregen dus kan niet in de Jag rijden. Dus dan doe ik het maar…. Laughing

Profiel  

Han S
> 4000 berichten

Gepost: 30 augustus 2012 08:12 PM
  [ # 59 ]

Moeten we er ff een automaat achter hangen Alexander voor de beste man. Lekker motortje hé?

Profiel  

alexander
> 800 berichten

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 30 augustus 2012 11:39 PM
  [ # 60 ]

Heerlijke motor hoor zo’n straight six! Maar een automaat inbouwen is zonde! Pa wil trouwens deze wagen verkopen…..

Profiel  

4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook