3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
De ontmanteling van de SY-76-GV
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2426
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 09 september 2012 09:37 AM
  [ # 31 ]

Eruit slijpen, dat is vragen om spetters in je glas.
Heeft het magazijn nooit break slopers?

als iemand ze nodig heeft, ik heb nog wel een setje ruiten over….. Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 09 september 2012 11:18 AM
  [ # 32 ]

We krijgen weinig breaks in het magazijn…. Nu is er ook weinig vraag naar de achterste zijruiten, maar ja, ze kunnen wel stuk Smile

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9492
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 september 2012 08:37 PM
  [ # 33 ]

Wat plaatjes van het subframe.
Het voorste deel, behoudens rechts wat oppervlakteroest, niet echt aangetast.
De linker langsligger is enigszins geconserveerd door alle er langs gestroomde olie.
De rechter is roestiger, naar achter toe wordt dat steeds erger.
Het achterste deel is er minder aan toe.
Het geheel dus links in een betere staat dan rechts, door alle lekkages in de loop der jaren.
Ik overweeg om het voorste deel te behouden, motor en bak staan daar ook nog op, als motorsteun o.i.d.
Doorhalen bij de overgang naar de langsliggers dus.

Afbeelding Bijlagen
Subframe 1.jpgSubframe 2.jpgSubframe 3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9492
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 september 2012 08:38 PM
  [ # 34 ]

Wat details aan de achterkant.

Afbeelding Bijlagen
Subframe 4.jpgSubframe 5.jpgSubframe 6.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 09 december 2015 10:07 PM
  [ # 35 ]

Uit interesse, als je alle bouten van de koets aan chassis los hebt, hoe til je dan het beste de koets ervan af zonder de boel te ontzetten of te verbuigen ?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 december 2015 11:19 PM
  [ # 36 ]

Bij de kriksteunen en dan naar boven

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 09 december 2015 11:45 PM
  [ # 37 ]

Is dat te doen met 4 personen ? Als de koets verder kaal is.
Of heb je dat met een paar krikken gedaan ?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9492
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 09 december 2015 11:52 PM
  [ # 38 ]

Met een trekker! Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 10 december 2015 12:37 AM
  [ # 39 ]

met 4 man kun je het wel tillen denk ik, maar niet gecontroleerd.

ik heb het zo gedaan, en dan is het een eitje:
http://www.citroen-forum.nl/?ACT=25&fid=9&aid=7928_xnUh7qWJDctzzj3FTznz&board_id=1

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9492
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 december 2015 08:58 AM
  [ # 40 ]

Het moet in ieder geval iets van hijsen of laten zakken zijn. Tillen is geen optie.
Met een vierkolommer kan je het doen zoals Erik laat zien. Met een tweekolommer kan je de koets van het subframe tillen.
Heb je dit niet dan zal de koets zo ver omhoog moet worden gekrikt/gehesen, dat het subframe er onder vandaan kan worden gerold.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 11 december 2015 09:56 PM
  [ # 41 ]

Duidelijk.

Een flink karwei maar daarna kan je overal geweldig goed bij.

Kan je zon kale koets dan op z’n zij op wat autobanden leggen of is ie daar te zwaar voor ?
Om goed bij de onderkant te kunnen.

Dat heb ik al veel mensen zien doen bij de restauratie van kleinere autos.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9492
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 december 2015 10:14 AM
  [ # 42 ]

Volgens mij is een kale CX-koets niet stijf genoeg om op z’n kant te rollen zonder eerst een verstijvigingsframe er in aan te brengen.
F.SvM heeft dat in zijn Prestige wel gedaan.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 12 december 2015 11:39 AM
  [ # 43 ]

Inderdaad niet zonder versteviging en ik zou ‘m al helemaal niet op zijn kant leggen!. Ben jij niet in de war met een kantelbrug, waarbij je auto als het ware aan het spit gaat? Ik heb ook altijd begrepen dat er ook een extra band/verbinding nodig van motorblok tot achterbrug om vervorming van het subframe te voorkomen.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 12 december 2015 01:22 PM
  [ # 44 ]

Ja een kantelbrug ken ik wel. Das luxe gereedschap en mooi als je het hebt.

Ik bedoel een kale kooi, dus zonder motor en subframe.

Maar zou best kunnen dat de cx koets op zn kant niet aankan zonder versteviging en steun, hij ziet er wel fragiel uit in ieder geval

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 12 december 2015 02:21 PM
  [ # 45 ]
Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook