5 van de 47
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
BX TZI Cabrio GJ-PJ-58 hoera! 9 jaar onbetrouwbaar rijden <3
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 02 oktober 2012 10:24 PM
  [ # 61 ]

dankjewel! op de a tm zx markt was men ook posetief verast over het resultaat Very Happy

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 04 oktober 2012 01:37 AM
  [ # 62 ]

Leuk! Ik heb deze actie zelf ook een keer gedaan bij mijn VW Passat Variant B1. Inderdaad met een mal (dakplaat van de Twingo uitgezaagd met een ruime cm extra rondom het gat).
Moet wel zeggen dat ik een recipro-zaag geleend had, de decoupeer lijkt me eigenlijk nog het meest hachelijk?

Het Twingo-dak sluit erg goed af, en het frame biedt meer stevigheid dan een standaard-dakplaat zonder dwarsbalken/kokers.

Het valt me vooral op dat het zo goed smoelt bij een rode BX!

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 04 oktober 2012 10:24 PM
  [ # 63 ]

ik probeer mijn tzi rood met zwart te houden met wat kleine witte details met die kleuren kun je vrijwel nooit iets fout doen Wink

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 05 oktober 2012 12:05 AM
  [ # 64 ]

Ik vind het iig een mooie update! (in tegenstelling tot de dagrijlichten bijvoorbeeld…)

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 05 oktober 2012 12:13 AM
  [ # 65 ]

ik heb er matten van een mercedes in liggen dus dan vind ik de dagrij verlichting nog niet t ergste haha

maar tis aleen de ster die ik er af moet halen de matten zelf vind ik gewoon beter materiaal dan wat je in een auto handel kopen kunt, ik heb het niet zo met mercedes maar nimand kan de kwalitijd ontkennen.

de dagrijverlichting is puur voor de veiligheid Wink zijn maar 4 gaatjes in de bumper dus nix kapot gemaakt!

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 05 oktober 2012 12:57 AM
  [ # 66 ]

ik wou nog even deze afbeelding delen, mijn gloria naast de 4tc!

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 15 oktober 2012 09:11 PM
  [ # 67 ]

Hallo beste forum leden, ik heb een vraag met betreking tot het roesten bij de spatborden en de veerbollen.

de veerbollen:

mijn bx rijd een beetje zweverig zijn de bollen aan vervanging toe of moeten ze bij gevult worden? de auto zakt heel langsaam in en rijd verder okay. de veerbollen zitten er zeker meer dan 2,5 jaar in.

de roest:

de roest voren bij mij is een serieus probleem zij is 2 keer probleemloos met deze grote gaten door de keuring gekomen maar aangezien binnekort geld vrij komt wil ik de roest aan pakken, is het mogelijk vervang spatkasten (of hoe het ook genoemt word) te krijgen of worden het toch groote las werkzaamheden? heeft er imand tips?

de tzi is verder in top staat en word absolut niet vervangen voor een andere bx

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 15 oktober 2012 09:17 PM
  [ # 68 ]

De veerbollen hebben geen invloed op het zakken. Alleen de voorraadbol, die op de drukregelaar zit. Verder kan je bollen vullen, maar nieuw zijn ze niet zo duur. Bij de club kosten ze iets van 30 euro per stuk.

Voor de spatkasten zou je op zoek kunnen gaan naar een donor, maar vaak zijn die stukken daar ook al slecht. In dat geval zal je beroep moeten doen op de handigheid van de lasser/plaatwerker.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 oktober 2012 09:17 PM
  [ # 69 ]

Heb je ooit iets laten doen aan het veersysteem?
Zo nee dan zou ik eerst LHM laten vervangen en de bollen laten vullen. Dan eens kijken of de auto beter rijdt Wink
24 November is er een speciale meeting van het forum hiervoor, dan krijg je nog korting ook.

Die roest in de wielkasten is een BX kwaal, hier kan je nieuw plaatwerk in laten lassen.
Daarna goed in de antiroest houden.

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 15 oktober 2012 09:21 PM
  [ # 70 ]

Netjes nieuwe stukken plaatwerk inlassen en goed afwerken is het beste (Je weet nog waar ik mee bezig was met die witte bx? ohh  )

Bollen kun je laten vullen, weet je gelijk of ze nog goed zijn en anders koop je toch een setje nieuwe, goedkoper dan het lassen denk ik Laughing

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 15 oktober 2012 09:33 PM
  [ # 71 ]

Jouw bollen zijn alle 5 prima, maak je daar niet druk over Kevin.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 15 oktober 2012 09:39 PM
  [ # 72 ]
banaanepit schreef:

mijn bx rijd een beetje zweverig zijn de bollen aan vervanging toe of moeten ze bij gevult worden? de auto zakt heel langsaam in en rijd verder okay. de veerbollen zitten er zeker meer dan 2,5 jaar in.

tja daar staan citroen’s nou eenmaal bekend om,  Wink als het gas eruit loopt wordt ie juist stug en verder heeft het inzakken niks met de bollen de maken, maar met interne lekkage’s in de diverse componenten die er altijd is.

De ene zal iets sneller zaken dan de ander afhankelijk van de interne lekkage’s niks om je zorgen over te maken behalve als je pomp het op een geveven moment niet meer kan aanvoeren en je drukregelaar blijft tikken als een gek.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
banaanepit
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012

- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 15 oktober 2012 09:49 PM
  [ # 73 ]
deur63 schreef:

Jouw bollen zijn alle 5 prima, maak je daar niet druk over Kevin.

de vorige eigenaar zei dat ik op zweverigheid of stuiten moest letten zoals ik aan geef t rijd nog lekker maar ik zou graag even van te voren informeren MOCHT het erger worden.

maar de roest wil ik graag snel aanpakken je hebt het gezien mark Razz ik rijd een prachtig gatenkaasje!
roest repareren rond de 850 euro ? alles in begrepen dan wel

“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 15 oktober 2012 11:22 PM
  [ # 74 ]
banaanepit schreef:

Hallo beste forum leden, ik heb een vraag met betreking tot het roesten bij de spatborden en de veerbollen.

de veerbollen:

mijn bx rijd een beetje zweverig zijn de bollen aan vervanging toe of moeten ze bij gevult worden? de auto zakt heel langsaam in en rijd verder okay. de veerbollen zitten er zeker meer dan 2,5 jaar in.

de roest:

de roest voren bij mij is een serieus probleem zij is 2 keer probleemloos met deze grote gaten door de keuring gekomen maar aangezien binnekort geld vrij komt wil ik de roest aan pakken, is het mogelijk vervang spatkasten (of hoe het ook genoemt word) te krijgen of worden het toch groote las werkzaamheden? heeft er imand tips?

de tzi is verder in top staat en word absolut niet vervangen voor een andere bx

Bollen vullen: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/218805

Waren de bollen nieuw toen ze er 2,5 jaar geleden onder gingen?
Meestal moet je ze na een jaar of 5 wel weer vullen, of zelfs iets eerder als je optimaal veercomfort wilt hebben.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 oktober 2012 06:25 PM
  [ # 75 ]
deur63 schreef:

Jouw bollen zijn alle 5 prima, maak je daar niet druk over Kevin.

Heb je met de auto gereden?

Hij geeft zelf al aan minimaal 2.5 jaar niets mee gedaan, dan ga ik er even vanuit dat het ook geld voor de LHM.
Dat hoort elke 2 jaar ververst te worden (vergeet ook niet dat het je remsysteem is!), de bollen elke 2 jaar vullen zou ik ook aanraden, na 2 jaar kan je het verschil meestal wel voelen.

Profiel  
 
 
5 van de 47
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook