2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
nieuw hier met cx turbodiesel 1986
Martinbap
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011

- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Gepost: 13 september 2012 07:12 PM
  [ # 16 ]

Welkom hier. Je hebt in ieder geval een leuk projectje op de kop getikt zo te lezen. Veel succes ermee. Wat je voorstel betreft rommelen in een grote schuur klinkt aanlokkelijk ik heb wel een nieuwe plek nodig. Maar vanaf Arnhem toch wel een beetje van het goede denk ik.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9155
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 september 2012 07:12 PM
  [ # 17 ]

3662 is op 18-11-1986 van de band gerold.
Daar hoort een motor zonder intercooler in.

Wat zijn de motorcodes van beide motoren?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9155
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 september 2012 07:20 PM
  [ # 18 ]

Nog meer info levert het VIN (=chassisnr.) op, dit staat in de watergoot van het rechter voorscherm.

Staat daar MANB in, dan is het een Turbo 1, dus zonder intercooler.
Als er MANT in staat, dan is het een Turbo 2, dus met intercooler.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9155
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 september 2012 07:22 PM
  [ # 19 ]
waterman schreef:

Na de zomer: vanaf eind augustus, nieuw modeljaar.

Volgens het boek Le CX de mon pêre lopen de modeljaren van 1-7 tot 30-6.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 13 september 2012 08:20 PM
  [ # 20 ]

Dus: waarom heb ik hier dan een CX Turbo 2 staan die op 30 juni 1987 op kenteken is gezet????
Die is dan toch altijd eerder gebouwd en dus modeljaar 1987?

Even opgezocht: Orga 3866 = 10 juni 1987. Is dat dan modeljaar 1988, dat denk ik dan toch niet.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9155
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 september 2012 08:26 PM
  [ # 21 ]

Ik heb het idee dat ze nog eerder starten dan 1-7 met het modeljaar.
De mijne is van 26-06-86 met VIN VF7MANB0007NB8451.

Dat zou volgens het boek ook al modeljaar 1987 zijn, die serie begint met VF7MANB0007NB7001.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9155
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 september 2012 08:29 PM
  [ # 22 ]

Volgens mijn RTA zijn de Turbo 2’s leverbaar geweest vanaf maart 1987, dus gedurende het modeljaar 1987.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9155
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 september 2012 08:47 PM
  [ # 23 ]

Hierbij een plaatje van de intercooler.
Onder de radiateur loopt een buis, van de turbo naar de linkerkant van de intercooler, tussen turbo en buis zit een bochtvormige slang en ook tussen buis en intercooler.
Aan de rechterkant van de auto de kromme slang naar het inlaatspruitstuk.
De intercooler hangt tegen de onderkant van het subframe m.b.v. de beide sleepogen.

Afbeelding Bijlagen
M25-669 2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 13 september 2012 09:56 PM
  [ # 24 ]

Inderdaad turbo diesel intercooler is vanaf 1987 leverbaar geweest,alleen de GTI turbo 2 is er al vanaf eind 1986,en deze is vrij zeldzaam.

Je kan als je dat wilt wel de inercooler die je over hebt inbouwen in je auto en aansluiten op je turbo 1 blok!!Wel moet je dan even het spruitstuk van je turbo 2 blok over zetten op je turbo 1 blok.

Profiel  
 
Gepost: 13 september 2012 09:58 PM
  [ # 25 ]

Heeft de Turbo 2 geen verbeterde cartersmering, met oog op grotere warmteontwikkeling?
M.a.w. is dat safe om te doen, een intercooler op de Turbo 1 motor aansluiten?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 13 september 2012 10:16 PM
  [ # 26 ]

Heb al meerdere diesel Turbo 1 omgebouwd zien worden en deze rijden allemaal naar mijn weten gewoon lekker rond,dus het is safe.

Je moet ook weer geen wonderen verwachten van de intercooler,die paar Pk vermogenswinst zal zich niet uiten in een te grote warmteontwikkeling.Ik vind wel dat een turbo 1 iets rustiger gaat lopen,maar dat is meer een gevoel van mijn kant.

Maar als je toch een intercooler heb liggen dan is het natuurlijk een kleine moeite om deze in te bouwen.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 14 september 2012 12:03 AM
  [ # 27 ]

Vergeet niet dat je dan ook een andere turbo erop moet zetten, want volgens mij kun je niet zo maar een intercooler tussen een turbo 1 turbo zetten.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 14 september 2012 12:14 AM
  [ # 28 ]

Die intercooler geloof ik nog wel, maar die turbo zou ik zeker niet zomaar overzetten.
Dan zou je ook pomp en verstuivers moeten doen, en dat vermogen kan het blok niet aan.

Wat is er mis met een turbo I dan?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9155
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 september 2012 12:17 AM
  [ # 29 ]

25 pk en 40 Nm, als je eenmaal een Turbo 2 heb ervaren, wil je niet terug naar een Turbo 1.

Spreek uit ervaring!

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 14 september 2012 08:31 AM
  [ # 30 ]
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:

Vergeet niet dat je dan ook een andere turbo erop moet zetten, want volgens mij kun je niet zo maar een intercooler tussen een turbo 1 turbo zetten.

Jawel hoor geen probleem,je moet wel alle slangen hebben van een turbo 2

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook