7 van de 24
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Citroën ID19P 1958
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 04 november 2013 05:52 PM
  [ # 91 ]

De reparatie van het chassis is weer een stapje verder. De rechter longeron is gerepareerd. Ook zijn in het chassis bevestigingsmoeren voor de veiligheidsgordels gelast. Tenslotte zijn weer eens een paar doorgeroeste plekken gerepareerd. Het begint routine te worden… 
Meer informatie en foto’s op oktober 2013.

Afbeelding Bijlagen
IMG_5868_4_1.jpgIMG_5914_8_1.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 09 november 2013 01:55 PM
  [ # 92 ]

Gisteren zijn de blauw en geel verzinkte bouten en moeren terug gekomen van de verzinkerij. Prachtig werk. Jammer genoeg kunnen ze niet zwart passiveren. En in de ID zijn veel zwarte bouten, moeren en ringen gebruikt.
Na wat zoeken op internet begrijp ik dat er 3 soorten behandeling zijn, die een zwarte laag geven:
- bruneren: is niet erg roestwerend, kun je eventueel zelf doen;
- fosfateren: is meer roestbestendig, zou de oorspronkelijke behandeling zijn geweest;
- zwart passiveren: roestwering is prima.
Voor zwart passiveren was ik gisteren bij een bedrijf in Wieringerwerf die dat doet. Ze hangen alles op aan draden, en per draad wordt € 10 gerekend. Aan een draad zitten ongeveer 10 onderdelen. Kijkend naar de verzameling bouten en moeren wordt dat te kostbaar.
Ik ben nu op zoek naar een ander adres. Het zou mooi zijn als iemand ervaring heeft en me kan helpen.

Afbeelding Bijlagen
IMG_5967_1_1.jpgIMG_5966_1_1_1.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 november 2013 04:39 PM
  [ # 93 ]

Zwart maken kun je ook zelf.
Door ze eerst te stralen,en daarna warm te stoken en af koelen ik olie.dat werkt prima.
Of is dit het zogenaamde bruineren?
En wat betaal je voor dat passieveren van de rest?


Succes.vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 09 november 2013 05:20 PM
  [ # 94 ]

Bruineren kan op 2 manieren: bij ongeveer 100 graden in een chemisch bad, of bij kamertemperatuur. In beide gevallen ontstaat een ijzeroxidelaag die grijs en poreus is, en met olie wordt afgewerkt. De olie zorgt voor de roestwering. De laag is ca 1 micron dik. De laag kan dus gemakkelijk beschadigen, en dan is er geen roestwering meer. (samenvatting van diverse artikelen op internet).
Heet staal in olie onderdompelen heb ik niet teruggevonden, ik weet dus ook niet wat voor soort proces dat is.

€ 40,—voor alles wat je ziet op de foto.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 november 2013 06:51 PM
  [ # 95 ]

Dat beschadigen voorkom je toch niet,ook de moeren wie gepassiveerd zijn zullen snel beschadigen,dus roesten.
Om alles straks langdurig glimmend te houden,maak ze na montage iets vettig.
Dan blijven ze mooi.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 04 december 2013 06:59 PM
  [ # 96 ]

Even een update: de reparatie van het chassis is klaar! Na meer dan een jaar kan de slijpschijf voorlopig aan de kant.
De afgelopen weken is de rechter C-stijl vervangen door een nos-exemplaar. Ook is de voorsnip gerepareerd. Tenslotte is de gerepareerde kofferbodem geplaatst en zijn de bodemlassen vlak geslepen.
Nu het chassis klaar is, lijkt het alsof er nauwelijks aan gewerkt is, alleen aan de onderzijde vallen de nieuwe bodemstroken op. Ik ben benieuwd hoe het beeld straks, na het lakken, is. Hopelijk zijn dan alle reparaties onzichtbaar.

Vrijdag gaat het chassis naar een straalbedrijf. Om de lasmoeren te beschermen zijn ze afgeplakt met dik tape, de lasmoeren zijn met 3M glaskit tijdelijk dichtgezet. Een priegelwerkje, al die M5 lasmoertjes met een propje kit dichtzetten. En straks die kit er weer uithalen…

Al met al heeft de reparatie een half jaar langer plezier gegeven dan verwacht (dat schijnt altijd zo te zijn Razz ). Dat ziet er goed uit voor de komende jaren….

Meer foto’s en details op:
november 2013

Afbeelding Bijlagen
IMG_6018_1_1.jpgIMG_5990_1_1.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 december 2013 07:36 PM
  [ # 97 ]

Geweldig, very good
Op naar de straler,

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 04 december 2013 09:51 PM
  [ # 98 ]

Mooi stukje vakwerk!

F.SvM schreef:

Op naar de straler.
VgF

Heeft Jomanda ook weer wat te doen…

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 06 december 2013 05:51 PM
  [ # 99 ]

Ik zal volgende week eens opletten, of ze groenig straalt, of rozig….

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 06 december 2013 06:30 PM
  [ # 100 ]

Mooi werk, weer een mijlpaal verder! Ben benieuwd hoe eea er straks uitziet!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 12 december 2013 10:59 PM
  [ # 101 ]

Ze straalt echt!! Niet rozig of groenig, maar mooi crème.
Vanmiddag stond ze klaar. Gestraald, geschopeerd en in de epoxy, zowel interieur als exterieur.
De rest van het verhaal en meer foto’s komen eind december, maar dit is wel een moment om even te delen.

Afbeelding Bijlagen
IMG_6060_4_1.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43073
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 12 december 2013 11:01 PM
  [ # 102 ]

Prachtig!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 12 december 2013 11:04 PM
  [ # 103 ]

Supermooi! Heb je expres niet voor zwart gekozen?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 december 2013 11:07 PM
  [ # 104 ]

Helemaal goed,en nu lekker opbouwen,
Succes

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 12 december 2013 11:09 PM
  [ # 105 ]

Het aantal kleuren (tinten) van epoxy is beperkt, crème, zacht groen etc. Na het kitten van de naden, afwerken van de lasnaden die in het zicht blijven en antisteenslag, volgt uiteraard nog een laag 2k zwarte chassislak.

Profiel  
 
 
7 van de 24
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook