Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Nee hoor, je hebt een Haynes voor modellen tot -ik meen- ‘81 en je hebt ongetwijfeld ook een boek van daarna. Maar jouw motor is van modeljaar > 1987.
Ik adviseer de Vraagbaak van Olving ook aan te schaffen, de latere drukken daarvan hebben automatisch een supplement met de ‘Série 2’ aanpassingen erin.
En als je eraan kunt komen: koop dan de bekende donkerrode mappen van Citroën zelf. Er bestaat zelfs een aparte genaamd: ‘Diesels’
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 7548
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Oh ja - de Haynes loopt wel van 1975 tot 1988, maar daar zit de diesel niet bij.
Totaal aantal Berichten: 9208
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
atak schreef:WELK HANDBOEK MOET IK KOPEN, VOOR ‘85 OF NA 85 VOOR HET BLOK?
Ad
Diesel Turbo 2 was leverbaar vanaf voorjaar 1987.
Blok wordt behandeld in de RTA Citroën CX Diesel tous moteurs.
Heb je in een oude en nieuwe druk, zie plaatjes.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9324
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
La Léo schreef:Nee hoor, je hebt een Haynes voor modellen tot -ik meen- ‘81 en je hebt ongetwijfeld ook een boek van daarna. Maar jouw motor is van modeljaar > 1987.
Ik adviseer de Vraagbaak van Olving ook aan te schaffen, de latere drukken daarvan hebben automatisch een supplement met de ‘Série 2’ aanpassingen erin.
En als je eraan kunt komen: koop dan de bekende donkerrode mappen van Citroën zelf. Er bestaat zelfs een aparte genaamd: ‘Diesels’
Ik heb er 1 over/ dubbel.
En woon vlak bij lichtenvoorde.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Hij staat bij huis en is al door de buurt bewonderd, ze willen hem zo overnemen voor €500,-
En direct de eerste lekkage: de bestuurders zijde veerbol lekt erg en zo te zien kont dat van de toevoer leiding. Aan die kant van het huis is het helemaal nat en er blijft ook olie uit lopen. Morgen bij licht maar nog eens kijken. Het is wel mooie heldere HLM dus dat lijkt goed. Kan je hem gewoon starten om te kijken waar het eruit spuit?
6 november gaat hij voor een kenteken dan laat ik hem ook apk keuren om eventuele dingen die nog moeten gebeuren en ik niet zie te ondervangen.
Hier staan hele interessante dingen: http://ftp.psyborg.rpg.pl/cx/
Ad
cx 22trs ‘85
Totaal aantal Berichten: 9324
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi dat ze thuis is.
De PDF bestanden die erop staan,kun je ook op cd krijgen.
Komen regelmatig voorbij op internet.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7548
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mooi dat je al een bod hebt - betekent in elk geval dat ze ‘t wel leuk vinden dat ie in de straat komt te staan. En ja, mits je er netjes een lekbak onder zet, kun je gerust even starten om te kijken waar de olie vandaan komt. Maar als ‘t een hogedrukleiding is, spuit ‘t wel echt alle kanten op. Brilletje opzetten?
Totaal aantal Berichten: 234
Geregistreerd: 14-06-2011
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
Inderdaad mooie wagen Ad. Als het de aanvoerleiding naar de drukverdeler is zoals je dacht, kan dit een los zittende wartel zijn of een rubber die poreus is geworden. De retourleiding vanaf de verdeler naar de voorraad tank is ook een beruchte hoor. Deze wil vlak boven de verdeler nog wel eens scheuren.
Mijn eerste begin van een reparatie aan de cx is een feit
De retour leiding lekt dus flink bij de slangenklem van de drukregelaar. De slang eraf gehaald en boven de versteviging is hij ook ingescheurd. Kan ik die doorknippen en dan met een buis ertussen een nieuw stuk slang erop zetten? Vlak bij het voorraadvat bovenaan zitten 4 leidingen die erin zijn gegoten dus die wil ik niet allemaal los halen.
Bedankt, Ad
cx 22trs ‘85
Totaal aantal Berichten: 9324
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ja dat kan,effe stukkie pijp ertussen en een nieuwe slang er aan en klaar .
Wel zorgen dat ie LHM bestendig is.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
atak schreef:Kan ik die doorknippen en dan met een buis ertussen een nieuw stuk slang erop zetten?
Ahaaa, je begint meteen toepasselijk met een reparatie aan de beruchte ‘treiterslang’ zie ik!
Maar… ik denk niet dat die truuk zoals hierboven beschreven afdoende gaat werken in dit geval. Namelijk: je hebt aan de dikke zijde niets om het stukje pijp mee vast te klemmen. Er komt serieus veel druk op die slang te staan hoor, veel meer dan op de overige retourleidingen.
Reparatie van de treiterslang op deze wijze kan alleen, als beide kanten van de pijp echt strak met een slangklem kunnen worden geborgd, aan een slang van gelijke dikte. Maar aangezien het dikke stuk taps toeloopt, verwacht ik dat het daar niet genoeg zal klemmen. Ik zeg niet DAT het niet lukt, maar er bestaat risico dat het niet zal houden. En als hij er onderweg dan écht afschiet, verlies je in één klap heel veel LHM.
Mijn advies: Beter een nieuwe, originele treiterslang kopen (nog nieuw te koop!) en die dan met het bewuste stukje HD-leiding of pijp m.b.v. slangklemmen verbinden aan de rest van de zogenoemde ‘Octopus’.
Succes!
Léo
Edit: ik lees je tekst nu nogmaals en je hebt het over een “nieuw stuk slang verbinden met een buis” maar die verdikking aan de drukregelaar is echt noodzakelijk. Dus een gewoon stuk slang (LHM-bestendig dan ook nog) is af te raden, wegens de druk die erop komt. Hooguit als tijdelijke oplossing.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Je kunt desnoods wel van een sloper dat aansluitinkje met 10 cm extra afhalen en dan koppelen.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Als het op die sloper ook niet al gescheurd is. Even goed opletten dus, want het is een berucht punt.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43115
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Of je koopt gewoon een nieuwe slang…. Doe het goed, of doe het niet want van broddelwerk krijg je spijt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Dat zeg ik! Kost je 3 tientjes ofzo en dan ben je écht gerust dat het althans in die hoek heel blijft.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D