2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Contactpunten + condensator vervangen CX Athena 2.0
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 december 2012 12:01 AM
  [ # 16 ]

De vraag blijft natuurlijk: is het gelukt???

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 03 december 2012 06:00 PM
  [ # 17 ]

Nog een tip: Gooi die verdeler met contactpunten er helemaal uit en zet er een electronisch exemplaar in. Loopt het gelijk een stuk beter en hoef je ook niets meer af te stellen.

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
corné325i
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 22-06-2010

Gepost: 09 december 2012 11:25 AM
  [ # 18 ]
CEE-IKS schreef:

Nog een tip: Gooi die verdeler met contactpunten er helemaal uit en zet er een electronisch exemplaar in. Loopt het gelijk een stuk beter en hoef je ook niets meer af te stellen.

dat is helemaal een strak plan! want contactpunten afstellen enz enz mijn god dat is van voor de oorlog, ouwe meuk.. heb zelf een aantal oldtimer bmw’s maar daar is dat goddank al electronisch!

maar effe ontopic: kan geen electronische ontsteking vinden voor een cx, wel voor de ds en diverse andere types maar niet voor de cx.

@ jantje1948: ga daar nu aan beginnen, en gelijk de kleppen stellen aangezien ik de boel toch weer op tijd moet zetten..

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 december 2012 11:27 AM
  [ # 19 ]

Jawel. Uit een sloper. Van ca 82 zit er een elektronische unit op de cx 20 en 22. ff zoeken bij een specialist dus.
Maar loopt dat ding nou al weer?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
corné325i
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 22-06-2010

Gepost: 09 december 2012 11:28 AM
  [ # 20 ]

ga der nu aan beginnen:)

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 09 december 2012 09:07 PM
  [ # 21 ]

Als je het apparaat electronisch maakt let dan wel op dat je er ook de juiste bobine bij neemt, die is namelijk anders en zonder voorschakelweerstand.
Module en kabeltje en alu koelplaat moet er ook bij zijn.
Dan is het gewoon plug en play!

Oja en vervroegingsdoosjes schijnen nogal eens stuk te gaan, dus die moet je ff controleren (niet dat ik er ervaring mee heb) maar daar weet La Leo weer alles van!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 30 maart 2021 06:15 PM
  [ # 22 ]

Hallo,

Ik ben bezig met het bijwerken van achterstallig onderhoud op mijn Athena (bj 1980).
Ik vermoed dat de stroomverdeler op de foto een elektronische is, of moet ik dieper graven om de contactpunten tegen te komen?

Afbeelding Bijlagen
166998167_146154814079344_2273153534025777180_n.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 30 maart 2021 06:26 PM
  [ # 23 ]

Ik zou zeggen rotor eraf en bruine plastic dekseltje eraf.
Dan zie je of er punten inzitten.
Meestal zit er bij een puntenontsteking ook een condensator tegen het verdelerhuis geschroefd.

Ik vermoed ook dat dit al een elektronische is

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 31 maart 2021 08:44 PM
  [ # 24 ]

Is elektronisch.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook