Hoi, ik ben aan’t overwegen om mijn chassis, voor het te laat is, terug in haar oude glorie te herstellen. Daar ik zelf helemaal geen ervaring heb met een lasapparaat en ik toch zeker wil zijn dat het goed gedaan is wil ik het uitgeven. Kan iemand mij vertellen hoe lang zoiets duurd, waar ik dat best kan laten doen en wat dat ongeveer kosten kan? De rotte plekken zijn: rechter chassisbalk, C-stijlen en hoedenplank, achterkant, dakrand, en kriksteun links achter.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand




























Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
CitroClasiek te borculo,levert mooi werk en ook deel restauraties,
Succes
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.











Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Inderdaad; en er wordt hier goed meegedacht.
Een ander adres is citroplaque in Zelhem; daar is mijn chassis gedaan.
Leveren grondig werk!


Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 31-07-2011
- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
It depends on whether you like your car perfect or just solid.
With a list like you gave I don’t know if the metal is completely gone to dust or not.
However, you listed the whole rear of the chassis. If you mean the rear shelf is rotten through in the corners then this alone is very expensive to fix (~2-3000 I recall). A new shelf, probably new trunk sides and some new upper C pillars. Also, if it leaks water in here then for sure the trunk bottom is bad and the 9 box section too.
Unfortunately a DS is almost always worse than it looks and you think. They rust from the inside out.
Take your car to Borculo anyway, Richard will take a look with an endoscope, give you a coffee and Toon will tell you it is cheaper to buy a solid car if it is as bad as it sounds. I hope you didn’t buy my old car
Alternatively, buy a welder and have at it for 6 months - can be alot of fun if you take it easy and remember it is only metal. Take a look at SPAM site, there is a large section on his chassis restoration with a lot of similar problems (i imagine).
Success!
1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?
Ze is zeker niet compleet rot. En wat de achterkant betreft heeft een van de vorige eigenaars ze ooit tegen een paaltje geparkeerd daardoor is de linkerkant niet heel recht meer. De kofferbak bodem ziet er wel nog goed uit het zijn juist de hoeken en de zijkanten die minder zijn. En helaas inderdaad een DS is nooit wat het lijkt dat heb ik eerder al ondervonden.
qoute: I hope you didn’t buy my old car
Ik hoop het inderdaad van niet. Ik heb haar gekocht in Putte bij Mechelen, daarvoor werd ze door een zeker Roger Zwerts in Amsterdam gereden en ging ze bij Citro-Classiqeu op onderhoud
Wanneer het kosten plaatje te duur word wil overwegen om het chassis in stappen zelf aan te pakken. Maar ik denk toch wel aan een prijskaartje van om en bij de 3000
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand




























Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Wanneer het kosten plaatje te duur word wil overwegen om het chassis in stappen zelf aan te pakken. Maar ik denk toch wel aan een prijskaartje van om en bij de 3000
Dan is citroclasiek echt wel het juiste adres ,vooral omdat je het in delen wilt aanpakken.
Succes
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.


Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 31-07-2011
- ID/DS DSpécial Confort - ID19B
Just a little joke from me - my old car was sold for scrap - though according to the RDW is still running (worryingly)
This is how I know how much these repairs cost; old car had rotten roof rails at the back, rotten c pillars at the bottom, rotten shells, rotten parcel shelf, rotten rear jacking points, rotten floor down both sides. etc. I didn’t have it fixed - if it was a Chapron or some ‘56 DS it might have been worth it but for a ‘68 ID of no historical or sentimental value who cares.
If I had time to have a go myself it would be a different story.
1968 ID 19B -> 1970 DSpecial -> ?
Na 2 avonden rondom de auto “kijken en voelen” is dit de voorlopige staat van het chassis
Ondertussen begin ik mezelf deze vraag te stellen: “Zou ik nu opereren of cremeren?”.
Mocht er iemand zich geroepen voelen om een kijkje te nemen en enig advies te geven? Altijd welkom!!
En ja, ik weet het plaatjes zeggen veel meer dan praatjes, maar ik krijg ze er niet op gezet. Sorry!!
Rechterzijde:
- voetenbodem
- bodemplaat voor
- instapdorpel voor
- instapdorpel achter
- regengoot koffer
- binnenschermbalk
- binnenspatbord
- kriksteun midden
- kriksteun achter
- kofferbak driehoek
- hoek hoedenplank
- onderzijde C-stijl
Linkerzijde:
- instapdorpel voor
- instapdorpel achter
- binnenspatbord achter
- binnenschermbalk
- houderbumper achter
- achterpaneel???
- kofferbak driehoek
- hoek hoedenplank
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Denk eens aan een ander chassis, dit geeft in zulke gevallen wat meer mogelijkheden. De lijst is behoorlijk stevig.
Ik word al moe van het lezen van het lijstje…













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Heb je al onder de rvs daklijst gekeken?
Ik mis namelijk de dakrand, die kan ook geweldig roesten.
Succes Peter.
@ Pavang: Ik denk omdat ik al 2 avonden op de grond lig dat ik het vergeten te melden. Zal mijn lijstje aanpassen.
@ SPAM: Dat is zeker al een paar keer door mijn hoofd geschoten. Ook om haar weg te doen en een andere “betere” te kopen. En wat een zonde van de tijd en het geld geweest kan zijn. Tijd brengt raad.
@ H@ns: Dan ben ik toch niet de enige.
Het is niet allemaal rot en slecht sommige delen kunnen zeker nog gebruikt worden mits een beetje laswerk.
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
http://www.leboncoin.fr/voitures/409106941.htm?ca=1_s
Dit iets voor je? 8 uur rijden en hij is voor jou! (En ook weer 8 uur terug… )
Ziet er goed uit en niet duur!




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Dat past niet, is een tweede neus chassis en voor zover ik weet is de voorsnip anders.
Ik dacht dat een 65er nog centrale wielbouten had…
Maar dat was misschien in F al eerder 5 gats.
Is het chassis van het oude type hetzelfde als van de latere typen?
Edit: Matthijs was me net voor…
.....volgens mij geldt dat ipv eerste en derde neus…die zijn niet uitwisselbaar. Tweede en derde, als ik mij niet vergis, zijn wel uitwisselbaar. Toen de derde neus werd geïntroduceerd zijn er DSen omgebouwd van tweede naar derde neus, omdat klanten zich “bekocht” voelden en modern (!) wilde rijden…dus met derde neus! Ik heb het hier -zo mag duidelijk zijn- dus over de carrosserie…lijkt me dat chassis dan ook “past”...