3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Diesel, Teflon, MoS2 toevoegen aan olie en LHM? ervaringen..
Gepost: 24 december 2012 03:05 AM
  [ # 31 ]
waterman schreef:
jantje1948 schreef:

Leo, waarom heeft die sm-klant het ook niet in zijn motor gedaan? Juist de sm heeft nogal wat tijd nodig voordat de olie op druk is.

Omdat die SM klant een verstandig mens is.

‘t Zit óók in zijn motorolie hoor! Wink Al eerder dan dat het bij de LHM zat. Maar dat was de vraag toch niet?

TSL geeft zeker geen ‘meuk’ van zichzelf. Absoluut geen enkel residu waarneembaar als je de olie aftapt.
Slick 50 is dus wél van die meuk die een kwal vormt, net zoals Xado, ook grote troep. Wellicht was er zoiets al eerder in gedaan door een vorige eigenaar? Dat spul gaat namelijk nooit meer weg.


En waarom doen oliefabrikanten het zelf niet bij de olie of waarom adviseert de fabrikant het niet? 
Ik vermoed omdat ze menen dat olie voldoende smering geeft. Maar de Timmken test liegt niet. Toen ik dat zag, was ik in elk geval overtuigd van de werking.
En wat een ander doet of vindt, moet hij/zij zelf weten uiteraard.  huh

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 24 december 2012 11:27 AM
  [ # 32 ]

Gebruik je het zelf dan ook La Leo?

En Waterman, je zegt die meuk, maar alle toevoegingen zijn toch niet hetzelfde? Ik heb nog nooit zo iets gehoord met de Fin 25 die ik gebruik, een kennis van mij heeft autotechniek gestudeerd en heeft ook positieve ervaringen met Fin25. Gezien je ervaringen snap ik dat je niks hebt met toevoegingen maar het zou mooi zijn als we hier het koren van het kaf kunnen scheiden…

En het verhaal dat fabrikanten het beste met je voor hebben geloof ik niet, die gaan voor het geldelijk gewin. Toen ik bij een groot concern een keer stage liep moest ik iets ontwerpen. Het ontwerp moest zo gemaakt worden dat het nog net aan de specificaties voldeed met zo min mogelijk onderdelen, alles eruit wat eruit kon, bij auto’s gaat dit echt net zo, en wat voor belang heeft een autofabrikant om jou iets te verkopen waardoor de auto langer mee gaat? Waarom roesten al onze dames van voor 1985 weg? Waarom zijn die niet verzinkt? Waarom hebben we zoveel last van slechte contacten? Er konden toch echt wel betere contacten in onze dames geplaatst worden en zo kan ik nog wel een tijdje door gaan…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43092
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 24 december 2012 11:29 AM
  [ # 33 ]
Ed P schreef:

een kennis van mij heeft autotechniek gestudeerd ....

Ik ook, en wij hebben ook wel lopen testen met toevoegingen. Daarbij viel op dat Slick een snoeiharde laag op metalen delen achterlaat en dat het effect van niet hechtende toevoegingen na 3000 km al verwaarloosbaar was geworden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 24 december 2012 11:38 AM
  [ # 34 ]

Dat van die 3000 km snap ik niet, toen ik mijn Peugeot 204 van Fin 25 voorzag moest ik het stationair toerental al snel bijstellen, ik heb het nooit meer omhoog moeten draaien wat voor mij een bewijs is dat de Fin 25 nog steeds zijn werk deed.

Ik hoop dat er nog meer gebruikerservaringen komen want ik ben wel benieuwd of meer mensen slechte ervaringen hebben met toevoegingen, ook ik heb namelijk zo iets van geen zooi erbij zolang ik het niet vertrouw…

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 24 december 2012 11:46 AM
  [ # 35 ]

Ed, wat mij uit dit topic niet duidelijk wordt, is waarom je meer wilt weten over toevoegingen aan LHM. Scheelt er iets aan jouw auto? Welke redenen heb je om aan te nemen dat LHM alleen niet voldoet?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 24 december 2012 12:25 PM
  [ # 36 ]
Ed P schreef:

Gebruik je het zelf dan ook La Leo?

La Léo schreef:

Het IS ook heel goed spul. Anders zou ik het echt niet in mijn eigen wagens gooien waar zoveel uur werk inzit.


Wink

Moet wel zeggen dat ik het zelf niet bij de LHM heb gedaan, alleen in bakken en motoren.


Oh en v.w.b. slechte ervaringen kan ik alleen hartgrondig zeggen dat je Xado écht moet vermijden (gelukkig nooit zelf slachtoffer geworden van die troep maar voorbeelden genoeg).


@Rens: goede vraag!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 24 december 2012 01:09 PM
  [ # 37 ]
RensKorevaar schreef:

Ed, wat mij uit dit topic niet duidelijk wordt, is waarom je meer wilt weten over toevoegingen aan LHM. Scheelt er iets aan jouw auto? Welke redenen heb je om aan te nemen dat LHM alleen niet voldoet?

Rens, mijn veersysteem werkt niet optimaal, de auto zakt in de kont eerst in bij het starten en komt dan langzaam weer op de goede hoogte. Daarnaast heb ik het gevoel dat hij beter moet kunnen veren. De LHM heb ik 2 jaar geleden ververst en de garagehouder zegt dat hij alle bollen op druk heeft gebracht 2.5 jaar geleden (30.000 km geleden), of dit ook zo is kan ik niet controleren.

Mijn plan van aanpak is dan ook als volgt
1 spoelbeurt met hydraurincage;
2 nieuwe LHM erin;
3 als het resultaat dan niet voldoende is een dagje Chyparse, bollen checken en vullen;

Ik zit erover te denken om bij de nieuwe LHM een toevoeging te voegen zodat het systeem langer soepel en schoon blijft en de HA klepjes soepeler kunnen schakelen.

Omdat ik goede ervaringen heb met Fin25 in de motorolie ben ik benieuwd of anderen dat hebben met een toevoeging in de LHM

Als ik dus niets positiefs hoor gaat er gewoon schone LHM in…

Ik hoop dat ik je vraag hiermee heb beantwoord Rens

Daarnaast is het gewoon interesse, ik ben benieuwd of anderen toevoegingen gebruiken en wat hun ervaringen zijn.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 24 december 2012 01:27 PM
  [ # 38 ]

Dat zakken na het starten duidt op te weinig druk. Dit kan aan de pomp liggen of waarschijnlijker aan de voorraadbol.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 24 december 2012 02:32 PM
  [ # 39 ]

Of ergens een klein lekje in een ventiel?

edit:als ik het beter lees kan het zijn dat ie wat stroef scharniert in de ophanging?
Als de auto een tijd stil heeft gestaan en je geeft hem duwtje zakt ie ook in, maar dat stroeve zou ik denk ik eerder in andere delen van de ophanging zoeken dan in de veercilinders…
Ik weet niet of mijn verhaal duidelijk overkomt?

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 24 december 2012 02:52 PM
  [ # 40 ]

Plaats eerst even een NIEUWE bol op de drukregelaar !

Dat was bij mij ook het probleem .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Ed P
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1187
Geregistreerd: 18-08-2010

- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Gepost: 24 december 2012 04:16 PM
  [ # 41 ]

Waarom een nieuwe Walter? Wat is er mis met op druk brengen?

Hij valt trouwens met een schokje naar beneden, net alsof er plots een klep opengaat, vandaar ook mijn plan voor een spoelactie en een eventuele toevoeging.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 24 december 2012 04:50 PM
  [ # 42 ]

Omdat opvullen al de helft van de nieuwprijs is ,

en ik geen goede ervaringen heb ( veel te snel terug leeg ) met de bol op de drukregelaar .

andere veerbollen is dat overigens prima .

Dit is de bol die het meeste werk van heel de wagen doet !

Als je nog wat verder blijft rijden , kom je op een moment dat na een stevige tankbeurt( vol )  ,

je het tankstation verlaat en “even ” geen remmen hebt   ahh

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43092
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 24 december 2012 04:55 PM
  [ # 43 ]
wbogaerts schreef:

en ik geen goede ervaringen heb ( veel te snel terug leeg ) met de bol op de drukregelaar .

Eens. Ook ik heb die ervaringen met het vullen van de voorraad- of hoofdbol. Soms ging ie een week na het vullen ook écht stuk. Ik schroef die bollen er dus liefst nieuw op.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25401
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 december 2012 05:08 PM
  [ # 44 ]

ik ook.

is het niet de anti sink bol die afschakelt bij starten? Dat ie dan valt?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 24 december 2012 05:38 PM
  [ # 45 ]

Als er na het starten terug druk op de anti inzak klep komt , worden de veercilinders terug met de hoogtereglaar verbonden .

Als er dan niet genoeg (reserve ) druk in de bol van de drukregelaar zit ,

dondert de achtertrein naar beneden .

Anti inzak bol is reservedruk voor de achterremmen .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook