29 van de 35
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
René‘s vieille dame grise: gedoneerd aan het CX-clubmagazijn
Gepost: 08 februari 2016 01:45 PM
  [ # 421 ]
René Jongejan schreef:

Het is inderdaad een gelaste/gesoldeerde radiateur met aan weerszijden een metalen bak.
Dus volledig van koper volgens jou. Wink

Ik heb in totaal 4 Turbo-radiateuren.
1 nog in m’n geschorste TD2-ambulance, fabrikaat onbekend.
Daarnaast twee stuks van IPRA, 1 afkomstig uit m’n donor-TD2 waarvan de lamellen volledig verweerd zijn en vermoedelijk lek, en 1, aangekocht en volgens verkoper dicht, maar wel al met verweringsverschijnselen bij de lamellen.
De IPRA’s hebben aluminium pijpen en lamellen en kunststof bakken.
De 4de, van Nissens, is nu gemonteerd, dicht en qua lamellen nog erg netjes.
Wel een zichtbaar verschil tussen de Nissens en de IPRA, bij de laatste is het lamellenpatroon fijner en daardoor lijkt deze radiateur meer VO te hebben.
Maar mogelijk wordt dat bij de Nissens gecompenseerd door de 70 % grotere warmtegeleidingscoefficient van koper t.o.v. aluminium.

Het grote voordeel van de Nissens zit hem ook in het 2 rijen koelblok, hierin zitten meer koelkanalen dan in de eerste originele radiator die af fabriek werd gemonteerd.
Dit was een Blackstone met koper 2 rijen koelblok en kunstofwaterbakken.
De Ipra (originele montage vanaf de T2 diesel) heeft normaal ook een koper koelblok met slechts 1 rij koelkanalen welke duidelijk dichter op elkaar zitten.
Het is mijn ervaring dat een CX Turbo met de Ipra radiator sneller koelproblemen krijgt zeker als deze ook is uitgerust met airco.
Ik heb enige jaren terug mij bezig gehouden met welke radiatoren en gemonteerd en leverbaar waren voor de CX Turbo, volgens wat ik toen gevonden heb zijn er dat maar 3 waarvan de Nissens duidelijk de beste keus is en de Ipra te vermijden is.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 februari 2016 02:04 PM
  [ # 422 ]

Zuinig op zijn dus.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 februari 2016 02:48 PM
  [ # 423 ]

Mijn auto verzamelde water in de zekeringenkast - ook alleen bij stilstaan in de regen. Kwam toch echt via het ruitrubber, de gaatjes in het ruitrubber ter hoogte van het miniscule gootje in de buurt van de ruithoek zaten dicht met rommel. Omdat in de onderhoeken altijd een klein beetje water blijft staan bij stilstand, kan dat ìn het ruitrubber lopen. Flink WD40 gespoten tussen ruit en rubber tot dat ik de WD40 weer uit het rubber zag weglopen en sindsdien is mijn auto weer droog.
Een andere verdachte voor de lekkage kan trouwens ook de afwatering van de ventilatie zijn: bij stilstand loopt het water door het rooster op de motorkap die kunstof ‘trechter’ in. De afwatering daarvan kan ook verstopt zitten. Speelt eigenlijk ook alleen bij stilstand.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 08 februari 2016 02:52 PM
  [ # 424 ]

Kan mij niet voorstellen dat die gaatjes binnen 2 jaar dicht zitten.
Maar niet geschoten is mis, dus zal ik even dezelfde truuk uithalen.

De afwatering van de luchtaanzuigkoker is open, dus die is niet verdacht.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 10 februari 2016 01:24 PM
  [ # 425 ]

@ break23m

Waar spoot je trouwens precies die WD40?
Middenboven, vlak voor de antenne?
Of bij beide bovenste hoeken?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 februari 2016 11:08 AM
  [ # 426 ]

Bij de onderhoeken, aan beide zijden van de plek waar bij stilstand een klein beetje water blijft staan. Daar het spuit-tuitje van de WD40 tussen gestoken. In eerste instantie bedacht ik dat er zo iets vettigheid tussen rubber en ruit zou zitten, waardoor het water er niet meer tussen zou lopen. Maar even later zag ik dat de overtollige WD40 onder het ruitrubber uit liep. Eerst met wat prut, later schoon.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 11 februari 2016 12:53 PM
  [ # 427 ]

Wacht even, kijken of ik het goed snap. Dus er zitten gaatjes IN het rubber, waardoor er water door het rubber, over het door het rubber aan het zicht onttrokken plaatwerk wordt afgevoerd? Bizarre oplossing lijkt me, geen wonder dat dit bijna een standaard roestplek is…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 februari 2016 01:01 PM
  [ # 428 ]

Nee, geen gaatjes in het rubber.
Bedoeld worden de deukjes in het plaatwerk.

Deze zijn bestemd om het water wat eventueel achter het ruitrubber in de sponning komt af te voeren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 februari 2016 01:05 PM
  [ # 429 ]

De foto toont overigens nog de oude situatie met de niet-originele dunne voorruit en de door de vorige Franse eigenaar afgekitte onderhoeken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 11 februari 2016 01:40 PM
  [ # 430 ]

Ah, ik dacht al.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7531
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 11 februari 2016 02:36 PM
  [ # 431 ]

Boven het deukje in het plaatwerk zitten wel degelijk een paar kleine gaatjes in het ruitrubber. Zodat als er onverhoopt een beetje water tussen ruit en rubber komt, dat weer weg kan. En via dat deukje wordt het dan afgevoerd naar buiten.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 februari 2016 03:08 PM
  [ # 432 ]

Zal eens kijken of ik nog ergens een los voorruitrubber heb om te zien waar precies die gaatjes dan zitten.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 februari 2016 04:24 PM
  [ # 433 ]

Nu snap ik het niet meer…?
Maar er zitten wel degelijk gaatjes in het rubber zoals break23m schreef.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 februari 2016 04:35 PM
  [ # 434 ]

Wat snap je niet meer, Frank?

Waar het water vandaan komt?

Ik namelijk ook niet. Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 februari 2016 04:35 PM
  [ # 435 ]
René Jongejan schreef:

Zal eens kijken of ik nog ergens een los voorruitrubber heb om te zien waar precies die gaatjes dan zitten.

Boven die “deukjes” in de hoek van de ruit.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
29 van de 35
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook