3 van de 21
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Met je DS naar de States, okt 2013
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 januari 2013 07:28 PM
  [ # 31 ]

Daarom bied ik ook de achterbank aan, dan heb je 2x zoveel ruimte Laughing

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 08 januari 2013 11:25 PM
  [ # 32 ]

Ik heb vanavond een mail gestuurd aan organisator Marcel Dehue, om wat meer duidelijkheid te krijgen over de overige kosten en enkele andere vragen die ik had.

Hallo Marcel,

ondanks bedenkingen tav de groepssamenstelling (waar we dus niet de enige in zijn - zoals ik wel dacht) zijn wij wel degelijk geïnteresseerd om in te gaan op je aanbod.

Daarom nu enkele praktische vragen. Mogelijk kun je een indicatie geven op basis van eerdere ervaringen (zal je er niet op vastpinnen):
1 Is de reis in- of exclusief maaltijden? Welke?
2 Wat zouden kosten per equipe bedragen voor een servicemonteur (indien nodig, wat ik me afvraag)?
3 Wat bedragen de douanekosten?
4 Wat bedragen kosten verzekering auto? Op basis taxatiewaarde € 15.000.
5 Is het geen probleem om auto’s met LHM in te voeren (hydraulische olie veer- en remsysteem Citroën)?
6 Kunnen gereedschap, onderdelen en verpakkingen LHM meegenomen worden, in de auto? (Waarbij deelnemers onderling bespreken wie welke onderdelen meeneemt.)
7 Hoe worden de auto’s vervoerd? Welke voorzieningen moeten wij daarvoor treffen? Gebeurt dat door een ervaren en betrouwbaar bedrijf?
8 Hoe lang van te voren wordt de auto verscheept? En hoe lang duurt het voor die weer terug is in NL? Ik neem aan vanuit Europoort?
9 Welke andere bijkomende kosten zijn er en wat zijn de bedragen?
10 Is LPG verkrijgbaar in de VS? (Voor ons niet van toepassing, maar voor andere ID/DS’en vast wel.)

Ik vind het ook prima als je mijn vragen beantwoordt op het Citroën-Forum.

Groeten,
Michel Coenen

Daarop kwam het volgende antwoord:

Beste Michel,
Ik ben bezig een totaaloverzicht te maken van wat wel en wat niet in de reissom inbegrepen is en wat de geschatte kosten zijn van de niet inbegrepen kosten.
Dat overzicht wil ik dan naar alle geinteresseerden mailen.
Gun me een paar dagen om dat overzicht te finaliseren aub.

Je hoort spoedig van me.
Met vriendelijke groet,
Marcel Dehue

Leek me goed om met jullie te delen en duidelijk. We hebben nog even.
Prettig dat er wat meer duidelijkheid komt waar we in stappen.

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 08 januari 2013 11:53 PM
  [ # 33 ]

LPG heb je geen kans op, maar dat boeit ook niet echt met 3.30 USD per gallon (3.78 liter).

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43073
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 08 januari 2013 11:56 PM
  [ # 34 ]
T(h)ijs schreef:

LPG heb je geen kans op

Zeker wel. In the us of a wordt LPG ook gebruikt in auto’s. Niet veel, maar onbekend is het niet hoor.. Je kunt het alleen niet tanken bij een tankstation. Wel weer bij een firma die gastanks van campers enzo vult.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 08 januari 2013 11:59 PM
  [ # 35 ]

Het wordt voornamelijk voor bussen en vrachtwagens gebruikt voor zover mij bekend maar het is niet beschikbaar voor particulieren. Ik heb op mijn trips althans nog nooit ergens een tankstation gezien waar je het kon tanken (in TX, NJ, PA en NY) dus in die zin geen kans op Wink

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 09 januari 2013 09:38 AM
  [ # 36 ]

LPG is zeker wel te verkrijgen in de VS, alleen niet bij de pomp zoals Waterman al schreef. Het is net zo duur als benzine Laughing

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 09 januari 2013 09:45 AM
  [ # 37 ]

Meerdere merken welkom. Ikkan een balletje opgooien op het Peugeotforum maar ik verwacht dat 20 equipes daar TEZAMEN max 9.000 euro kunnen ophoesten…
Blijkbaar vormt het ledenbestand meer een dwarsdoorsnede van de samenleving, met dure schoolgaande of KDV’ende kinderen, waarvan 27% in2013 uberhaupt niet op vakantie kan.
En men zich vooral zorgen maakt over afschaffing van de vrijstelling van mrb. Ik neem aan dat dat hier dus geen issue is…
Maar hoe zit het eigenlijk met de CO2 uitstoot van deze missie? Kunnen mijn kleinkinderen zich straks ook nog zo’n uitstapje veroorloven?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Marcel Gosselink
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 09 januari 2013 01:12 PM
  [ # 38 ]

Boogaard77 schreef: Wow… Nu nog ergens 9000 euro vandaan halen…

Nog even afgezien van het geld… waar halen jullie toch allemaal die 25 aaneengesloten vrij dagen vandaan?

Groet, Marcel

DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43073
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 januari 2013 01:35 PM
  [ # 39 ]

Een maand weg. M’n werkgever verslikt zich gelijk in z’n koffie Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 09 januari 2013 03:56 PM
  [ # 40 ]

Voor een goede vergelijking moet je de tijd, kosten en CO2 belasting van een normale vakantiereis eraf trekken.
Het zijn 18 werkdagen, waar de herfstvakantieweken (ik heb altijd te maken met verschillend regio’s) in zitten. Ik ben zelfstandige en als ik het maar vroeg genoeg weet kan ik mijn werk eromheen plannen. Mijn vrouw werkt deeltijd en kan nu ook nog schuiven. Een normale zomervakantie kost ook 15 of 20 werkdagen.
Als we meegaan, gaan we in de zomer niet op vakantie, in de herfst geen weekje weg en andere zaken hiervoor ook beperken.
Qua kosten is het 3 keer zo duur als een voor ons normale vakantie (goedkoop kamperen met een tent in Frankrijk). Kost ons dus een deel van ons spaargeld. Hebben we er voor over.
Qua CO2 is vooral de vliegreis belastend. Vliegen doe ik zo min mogelijk. Scheepvaart is ook heel vervuilend maar transport auto is maar zeer klein stukje daarvan. KM over de weg vallen wel mee: 6500, net zo veel als 2 normale vakanties.
Kleinkinderen zullen deze reis vast niet meer kunnen maken. Onwaarschijnlijk dat er dan nog een ID/DS op de weg is.
Dat geldt voor veel dingen die we nu normaal vinden, dat die over 30 jaar niet meer kunnen. Mobiliteit zal dan zeker heel anders georganiseerd zijn.
Deze crisistijd is voor mij zéér onzeker qua inkomen. Best kans dat ik tegen die tijd geen opdracht en dus ook geen inkomen heb. Maar moeten we daarom nu niets meer doen?
Bang in een hoekje gaan zitten is niet mijn ding.

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 09 januari 2013 06:01 PM
  [ # 41 ]
pvanessen schreef:
Matthijs164 schreef:

die ‘linkse DS excentriekelingen’

kleine nuancering:
wat mij betreft is een DS excentriekeling niet per sé links Wink

Mwah, kijkende naar sommige van bovenstaande reacties zat ik er niet zo ver naast met deze stereotypering Wink

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 09 januari 2013 06:16 PM
  [ # 42 ]

En de rest is gewoon salon-socialist… Laughing

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 januari 2013 06:41 PM
  [ # 43 ]

Gaan we tegenwoordig echt zo ver dat we aan het nadenken zijn hoeveel Co uitstoot een vakantie is…
Ik geloof dat je dan ook niet goed af ben met een oldtimer…

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4872
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 09 januari 2013 07:33 PM
  [ # 44 ]

Als er over 30 jaar nog een stuk of wat DSsen rijden, voor welk promillage zullen die dan verantwoordelijk zijn voor vervuiling?

Ik vind het ver gaan en de echt grote vervuilers moet je ergens anders zoeken.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 09 januari 2013 07:45 PM
  [ # 45 ]
IDealist schreef:

Maar hoe zit het eigenlijk met de CO2 uitstoot van deze missie? Kunnen mijn kleinkinderen zich straks ook nog zo’n uitstapje veroorloven?

Die milieu kant vind ik zeker een issue. Ik was van plan om in mei naar een congres in SanFransisco te gaan en daar een VS vakantie te koppelen. Als de route66 door gaat, dan gaat dat congres voor mijn niet door.
Goed om te zien dat er hier op het forum meerdere mensen zijn die serieus denken om mee te gaan!

Tzt ook maar eens over de reserve onderdelen gaan brainstormen: hoeveel veerbollen, pakkingen, aandrijfassen etc nemen we met elkaar mee.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
3 van de 21
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook