3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
de c6 van giel
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 31 maart 2013 11:26 AM
  [ # 31 ]

Het mag niet. Net als waterman beweerd mag de c6 maar 1700 kg trekken.
In dit geval kon het even iet anders en moest ik even de wet overtreden.
Neemt niet weg dat het heerlijk rijdt en dat de auto genoeg trekkracht heeft voor deze combi plus dat het een mooi plaatje is vond ik zelf.

Gelukkig hoeft de auto nooit dit soort lasten te trekken, daar heb ik een sprinter.
Straks moet deze auto wel een caravan van 1500 kg trekken. Dat mag wel van de wet en zal toch niet zo’m probleem zijn voor de auto en automaat?

gr giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 15 april 2013 06:08 PM
  [ # 32 ]

Afgelopen zaterdag met vriend sander eindelijk na twee weken de c6 weer opgehaald. Ik had hem weggebracht voor wat puntjes die moesten worden bijgewerkt onder het mom van “garantie”.

Al de punten die ik had vermeld zijn netjes opgelost. Zo is de achterklep uitgelijnd, is de bodem behandeld en netjes gemaakt, is het knopje van de cruise control vernieuwd, koplampunit vervangen, mislicht vervangen en last but not least; de versnellingsbak geflushed en is de auto en bak weer voorzien van alle nieuwe updates.

Wat een verschil; de auto rijdt weer zijdezacht en schakeld weer netjes zoals het hoort.

Ik kan ook niet anders zeggen dat ik enorm te spreken ben over de service van garage Citroen Ruesink in Ruurlo. De manier waarop je behandeld en geluisterd wordt; SUPER!

Gr giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 15 april 2013 06:08 PM
  [ # 33 ]

oja, nu heb ik hem netjes met de ds opgehaald zonder ambulance.

want dat mag niet.

haha.

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
Revrok
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 145
Geregistreerd: 03-11-2011

- ID/DS DS20h Pallas
Gepost: 22 april 2013 11:30 PM
  [ # 34 ]

Nu gebeurde er gelukkig niets dat niet mocht, toch Giel?

{stop politie} En meneertje waar zijn wij mee bezig?

Laughing

Het is een eind weg vanaf hier, maar wel een prachtige rit, met de DS heen en met de C6 terug mogen rijden.

Ik leer het wel…

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 06 juli 2013 04:38 PM
  [ # 35 ]

goedemiddag,

ik vroeg mij af of het met een flinke caravan achter de c6 beter is om in de sportstand te rijden?

Dit omdat de auto in de normale stand vrij snel schakelt en het dan misschien vrij stevig op de versnellingsbak aankomt. Zelf vind ik het ook met een zware last achter de c6 prettiger rijden in de sportstand.
Heb ik gelijk in deze of maakt het niets uit?

groet giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
A3 rijdt C6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 20-09-2010

Gepost: 06 juli 2013 11:43 PM
  [ # 36 ]

Dag Giel,

Ik houd zelf vooral de toerenteller in de gaten. En gebruik dan op zwaardere trajecten de cruisecontrole niet. Heb gemerkt dat de automaat al snel naar 5 of 6 gaat. En bij ca 90 km/h maar net 1500 toeren draait. Temperatuur loopt dan helling wel op. En schakelt dan eigenlijk te laat terug.
Ga zelfs dan wel eens over naar handschakeling. Om voldoende toeren te houden. In ieder geval boven de 2000.
Dan gaat het allemaal heel soepel. Want er is power genoeg.

Groetnis
Adri

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 08 juli 2013 01:56 PM
  [ # 37 ]

hallo adri,

daarom kies ik ook voor de sportstand. Verder cruise ik met de caravan rond de 110 km per uur en draait hij iets van 1600 toeren in zn 6. Met het inhalen schakelt hij dan ook eerder terug.

En zeker power zat.

gr giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 24 juli 2013 01:50 PM
  [ # 38 ]

goedemiddag,

ik vroeg mij af of er meer mensen last hebben van het inklappen van de spiegels, met de caravanspiegels erop, met het passeren van een vrachtwagen of bij ferme tegenwind.
Bij mij gebeurt dit namelijk en dat is pittig vervelend. Helaas is de c6 net niet breed genoeg om om de caravan heen te kijken!

Nu gebruik ik schilderstape om het probleem tegen te gaan. Dit vind ik echter goedkoop staan en vroeg mij af of meerdere mensen hier last van hebben en wat ze er tegen doen. (ik had dit probleem ook met mn c5 trouwens).

gr giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 06 augustus 2013 07:03 PM
  [ # 39 ]

Hallo,

wij zijn net terug van vakantie uit de belgische ardennen tegen frankrijk aan. Wat is het toch een genot om met deze auto en caravan de hellingen te nemen. op alle vlakken ga je iedereen voorbij!
Verder is het ook een genot om lekker rond te rijden in de heuvel, bergachtige omgeving.

Die inklappende spiegels vind ik nog steeds erg vervelen;. En dus weer met plakband aan de gang. Zeker met een tussenstop. Dan kan je boel weer loshalen omdat ze anders niet inklappen (wanneer het wel moet).

gr giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 11 augustus 2013 01:14 PM
  [ # 40 ]

Deze week ben ik nog tel vanwege onze vakantie ff langs een schadeherstelbedrijf geweest.
Tijdens ons verblijf kregen we een hagelbui over ons heen met stenen zo groot als pingpong ballen! Ik had de c6 wel onder een boom staan en dacht dat het wel meeviel. Maar bij daglicht bleek het toch tegen te vallen; deuken in de motorkap, dak, dakrails, spoiler, achterklep, sierstrips en voorschermen!!!

Volgens het schadeherstelbedrijf ben ik de auto zo’n vijf werkdagen kwijt!
Ik wilde de auto na de vakantie professioneel laten reinigen binnen en buiten en laten polijsten, maar ik wacht nog even het bezoekje aan het schadeherstelbedrijf af.

gr giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 11 augustus 2013 01:20 PM
  [ # 41 ]

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
Basfeijen
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 601
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 11 augustus 2013 01:40 PM
  [ # 42 ]

Poeh wat een joekels!! Hagelschade is erg vervelend, hopelijk valt het een beetje mee voor je.. Zowel qua schade als qua richtprijs van het schadeherstel! Even over de spiegels, mijn vader zette vroeger een extra balkje tussen de deur en de spiegel, zodat de spiegels niet in konden klappen. Hoe hij dit erop geknutseld had weet ik niet, en het was ook geen C6, maar misschien kun je er een idee mee opdoen zo.. succes!

doei

Profiel  
 
A3 rijdt C6
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 20-09-2010

Gepost: 12 augustus 2013 12:49 AM
  [ # 43 ]

Hallo Giel,

Ik heb zowel bij mijn vorige C6 als mijn huidige last van het inklappen van de spiegels bij “tegenwind”  van bijvoorbeeld vrachtauto’s.
Ik schakel in ieder geval het automatisch inklappen uit van de spiegels bij het vergrendelen van de auto. Truc moet je even weten.
En plak de spiegels vast met verschillende lagen zwarte DuckTape. Valt het bijna niet op. Ik plak het op de naden van de spiegels.
Net een rondreis door Noorwegen gemaakt. Geen problemen meer gehad.
Je kunt ook speciale stangen voor je opzetspiegels kopen. Zet je met een zuignap op je deur vast.
Tape bevalt mij goed.

Truc
Spiegels met draaiende motor inklappen via knopje in de deur.
Spiegels dan met de hand uitklappen, motor laten lopen.
Bij vergrendelen blijven de spiegels dan uitgeklapt staan.

Kan weer opgeheven worden door bij draaiende motor het knopje in de deur te gebruiken.

Groetnis
A3

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 13 augustus 2013 01:51 PM
  [ # 44 ]

A3 bedankt voor de tip. Ik ga het de volgende keer gebruiken.

Blijf het wel apart vinden voor zo’n auto in deze prijsklasse.

gr giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
giel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 28-01-2007

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- C6 (2005-2012) 2.7 hdi exclusive
- 2CV 2cv6
Gepost: 13 september 2013 09:18 PM
  [ # 45 ]

Deze week is de auto eindelijk naar het schadeherstelbedrijf geweest. De auto was vier dagen weg!
Alle raamlijsten, dakrails en de spoiler zijn vervangen. tevens is het dak opnieuw gespoten.
Alles ziet er weer bijzonder netjes uit.

hieronder een aantal fotos van de ravage. In totaal waren er een kleine 350 deukjes.

gr giel

Eenmaal citroen, altijd citroen

Reeds gehad: ID19P 1965, Xantia 2.0i 16v sx 1996, BX 1.9 tzi 1991, xsara 1.6i Ligne Prestige, C5 2.0i 16v break exclusive 2003, ducati st 2, ducati 996, cx gti 1983, DS23 ie 1974, 2 maal 2cv6 1984, c3 1.4i exclusive, ds 23ie halfautomaat break 1971, ducati 748
In bezit: SM 2.7 carburateur, 1973, C6 2.7 HDI 2006, C5 v6 2001, gs 1220 1973, en ducati diavel

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook