30 van de 40
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
   
de beige gsa pallas van jasper.
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 03 januari 2014 05:30 PM
  [ # 436 ]

Het is aan te raden om de hele set ineens te vervangen: plaat, drukgroep, druklager en het messing busje in het vliegwiel. Zal ergens in de buurt van €150,- zitten.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 03 januari 2014 10:18 PM
  [ # 437 ]

En….. vergeet het prise-as keerringetje in het vliegwiel niet!!!

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 11 februari 2014 11:11 PM
  [ # 438 ]

Heerlijk! Vanavond de valeo koppelingsset opgehaald en er direct opgezet! Binnenkort kan de motor er weer in, kinnebakje en lampenframe er weer voor, en rijden maar!

Huidig wagenpark:

Citroen c5 break service 2.0 HDI automatique

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 22 februari 2014 01:00 PM
  [ # 439 ]

Update

De motor hangt er weer in! Nu alles weer aansluiten en de T-mof vervangen.  Hoe zet je zo’n mof er weer in?
Dan kinnebakje etc er weer aan en naar de voorkeuring van de APK.
Heb nu vakantie, dus verwacht dinsdag klaar te zijn!

Huidig wagenpark:

Citroen c5 break service 2.0 HDI automatique

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 22 februari 2014 02:25 PM
  [ # 440 ]

Da’s niks ingewikkelds. Hij zit origineel vast met ligarex-bandjes maar niet al te brede slangenklemmen werken net zo goed.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 22 februari 2014 02:31 PM
  [ # 441 ]

Op de motor zit een weber carburateur, deze wil ik vervangen naar een solex, omdat de gaskabel bijv te kort is bij de weber. Kan ik die zomaar uitwisselen zonder problemen met de motor?

Huidig wagenpark:

Citroen c5 break service 2.0 HDI automatique

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 22 februari 2014 04:00 PM
  [ # 442 ]

Uitwisselen is, motorisch gezien, geen probleem. Mits je de goede carburateur hebt natuurlijk. Het spruitstuk is echter wel anders, dus dat moet je mee vervangen.

Het is volgens mij makkelijker om een andere gaskabel te regelen + de houder met kabelgeleider die bij een Weber hoort. Dat zijn geen zeldzame onderdelen ofzo.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 22 februari 2014 08:30 PM
  [ # 443 ]

Webers zijn gemakkelijker in onderhoud.
Een solex goed afstellen is een drama.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43092
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 22 februari 2014 08:44 PM
  [ # 444 ]
vanderiet schreef:

Op de motor zit een weber carburateur, deze wil ik vervangen naar een solex

Nee, dat wil je écht niet Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155
Geregistreerd: 26-10-2013

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 22 februari 2014 08:48 PM
  [ # 445 ]

De wissel in de andere richting lijkt me meer voor te komen! Ik ben zelf van plan om een Weber in de GS te zetten!


Groeten
Matthias

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 22 februari 2014 08:56 PM
  [ # 446 ]

Als de motor goed loopt met een Solex, dan lekker laten zitten. Maar mochten zich problemen voordoen, dan wisselen voor een Weber. Bespaart je dan een hoop problemen. Ombouw is vrij eenvoudig te doen. Onder een Weber zit wel een andere hotspot, op de Weber zit een andere haakse mof en de gaskabel van een solex is te kort.

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 23 februari 2014 10:43 AM
  [ # 447 ]

ga vandaag de gaskabels omwisselen, is dit een klusje waar ik nog op dingen moet letten?
eerst laat ik die weber wel zitten, daar liep pekeltje anders altijd goed mee, en lekker stationair!
toch gek dat de beige nooit goed startte en Pekeltje na een maand stilstaan gewoon lekker liep!
ik ben alleen vergeten hoe ik de bobine weer moet aansluiten, ik heb de bobine gewoon laten hangen en alleen losgehaald wat los moest. waar moeten draadjes aangesloten op de motor? ben op dit moment aan ‘t lezen in de vraagbaak, dus kom het nog wel tegen hoop ik.

Huidig wagenpark:

Citroen c5 break service 2.0 HDI automatique

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 23 februari 2014 02:06 PM
  [ # 448 ]

Altijd fotootjes maken voordat je draden losmaakt waar je je later in kunt vergissen. Wink

Het slechte starten na lang stilstaan komt waarschijnlijk niet door de carburateur maar door een poreuze brandstofpomp, dan zakt de benzine terug naar de tank én heeft de pomp (veel) meer slagen nodig om aanwezige lucht uit de leiding te zuigen. Te krappe of te ruime elektrode-afstand van de bougies kan ook tot moeilijker koud starten leiden.

Na wat simpel afregelen vond ik dat blokje van ‘t beige beestje trouwens mooi lopen met die Solex. Zolang ze niet versleten zijn doen die dingen het ook gewoon goed.

Afbeelding Bijlagen
Module-01.jpgModule-02.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43092
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 februari 2014 02:13 PM
  [ # 449 ]

Let op, de bobine kan zomaar 180 graden gedraaid in de steun zitten hé.. Wink dus misschien kan midfriesland ook even vermelden waar de grijze en witte draadjes op moeten? Min, of plus op de bobine?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 23 februari 2014 02:24 PM
  [ # 450 ]

Da’s een goeie. Links is rup, rechts is +.
De twee groene draden aan de rechter kant zijn bij Lies rood en zwart trouwens…

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
30 van de 40
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook