31 van de 40
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
   
de beige gsa pallas van jasper.
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 25 februari 2014 04:50 PM
  [ # 451 ]

Solexen en Webers kunnen beide heel goed problemen geven. Het is meestal te vinden in de slijtage op de asjes.
Er heerst altijd een soort Pro Weber verhaal op allerhande fora, maar het is naar mijn mening een fabeltje dat de één beter is dan de ander.

De onderdelen voorziening is voor een Solex bijvoorbeeld stukken makkelijker dan voor een Weber. Maar als één van beide versleten is dan is het onmogelijk om ze goed te laten lopen of het nu een Weber of een Solex is…

Voor de Visa 2 Cilinder gaat deze Weber myte ook altijd te ronde.

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9913
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 februari 2014 06:12 PM
  [ # 452 ]

Bij mijn weten lopen de asjes van Webers in kogellagertjes ipv bronzen busjes. Daarom hebben Webers vrijwel nooit last van het bekende euvel.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43075
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 25 februari 2014 06:16 PM
  [ # 453 ]

Nee. Alleen bij hele dure webers zoals op de sm gebruikt worden is dat zo. De rest van de webers hebben gewoon ongelagerde gasklepassen die zelfs zonder busje in het gietwerk van de carburateur lopen.

Toch moet ik zeggen dat ik de afgelopen 20 jaar minder problemen heb gehad met weber carburateurtjes dan met solexen. De algehele kwaliteitsindruk van webers is toch wel wat beter. En wat die onderdelen betreft, ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat ik een weber onderdeel niet kon krijgen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 25 februari 2014 10:30 PM
  [ # 454 ]

Goed nieuws! De motor loopt als ‘n tierelier!
Ben Echt heel blij dat het me gelukt is

Huidig wagenpark:

Citroen c5 break service 2.0 HDI automatique

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43075
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 25 februari 2014 10:51 PM
  [ # 455 ]

Nou, dat heb je goed gedaan! Top!

very good

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 25 februari 2014 11:10 PM
  [ # 456 ]

Terecht dat je dan blij bent.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9913
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 februari 2014 01:36 AM
  [ # 457 ]
waterman schreef:

Nee. Alleen bij hele dure webers zoals op de sm gebruikt worden is dat zo. De rest van de webers hebben gewoon ongelagerde gasklepassen die zelfs zonder busje in het gietwerk van de carburateur lopen.

Toch moet ik zeggen dat ik de afgelopen 20 jaar minder problemen heb gehad met weber carburateurtjes dan met solexen. De algehele kwaliteitsindruk van webers is toch wel wat beter. En wat die onderdelen betreft, ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat ik een weber onderdeel niet kon krijgen.

Ik ging er even van uit dat het voor alle webers zo is. I stand corrected!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 26 februari 2014 11:08 PM
  [ # 458 ]

Een fikse tegenvaller.
Tijdens mijn proefritje op de oprit, vanavond, begon de auto in zn achteruit een heel raar geluid te majen, net of ie niet goed in de versnelling zat, maar dit was wel zo. Heel raar. Waarschijnlijk is de druklager niet goed. Dus moet de motor er weer uit. Goede nieuws is dat de motor stationair wel heel goed loopt! Dus vrijdag ist weer goed!

Huidig wagenpark:

Citroen c5 break service 2.0 HDI automatique

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 26 februari 2014 11:33 PM
  [ # 459 ]

heeft ie dat ook in de versnellingen vooruit?
Soms wil ie wat moeilijk in de versnelling klikken, vooral de achteruit.
Het helpt soms om de pook weer in z’n vrij te zetten, koppeling op laten komen, koppeling weer intrappen en nog eens proberen in z’n achteruit te zetten.
Heb je je vader al gevraagd om te kijken?
Straks heb je de motor er weer uit en blijkt er niets aan de hand…
Ik neem aan dat je het druklager vlak voor de inbouw wel even hebt bekeken?

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 26 februari 2014 11:46 PM
  [ # 460 ]

Pap geeft uiteindelijk ook nog een stuk gereden, en vooruit doet ie t ook. Heel apart. Het druklager komt nieuw uit de verpakking. we zetten er een ander druklager op.
Echt balen, maarja, de motor is er zo weer uit. Een uurtje, omdat ik nu weet hoe het precies werkt. Heb nu alles alweer los, dus alleen de motorsteunbouten en de 4 moeren waarmee de motor vastzit los, en dan ie ie er alweer uit.

Huidig wagenpark:

Citroen c5 break service 2.0 HDI automatique

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43075
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 26 februari 2014 11:47 PM
  [ # 461 ]

Maar Jasper, wat doet ie dan? en wanneer? En, wordt het geluid minder of erger als je het koppelingspedaal intrapt?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 26 februari 2014 11:50 PM
  [ # 462 ]

Bij het koppeling op laten komen begint er een heel raar geluid. Zodra je de koppeling weer intrapt stopt het langzamerhand. Moet haast t druklager wel zijn.
Hetz is het geluid wat je hoort als je de koppeling op laat komen als ie niet goed in de versnelling staat alleen dan iets erger

Huidig wagenpark:

Citroen c5 break service 2.0 HDI automatique

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 27 februari 2014 01:34 AM
  [ # 463 ]

had je wel een vrije slag van je pedaal, of liep je druklager constant aan?

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 27 februari 2014 03:37 AM
  [ # 464 ]

Beugeltje van het druklager misschien vergeten vast te zetten? Dan tolt ie mee rond en dat maakt gekke ratelgeluiden.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 27 februari 2014 09:57 AM
  [ # 465 ]

Ik denk dat Midfriesland het juiste antwoord heeft gegeven….
Ahjoh uurtje werk en dan ben je weer een stuk wijzer geworden toch?

Denk niet dat het lager dan al stuk is, maar dat zul je straks wel zien, heb je al een nieuwe?

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
 
31 van de 40
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook