5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Nieuwe Citroën C4 Picasso II (2013)
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 24 mei 2013 04:41 PM
  [ # 61 ]

De Franse versies zijn niet te vergelijken met wat hier wordt aangeboden. Zo ontbreekt bij de Franse Business uitvoering de luxe uitvoering van het centrale display terwijl dat er hier waarschijnlijk wel op zit. Ik denk dat je voor 30K straks een prachtig complete Ligne Business hebt staan.

Profiel  
 
alwins
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 16-11-2008

- Xsara Picasso 1.6 16V Caractere
- Xsara Picasso 2.0 16V Exclusive Automaat Panoramadak
Gepost: 24 mei 2013 08:28 PM
  [ # 62 ]

Dat ziet er wel fraai uit, die grand picasso !!  points

Nu: Xsara Picasso 2.0 Exclusive
Hiervoor: Xsara Picasso 1.6 Caractere - Grand C4 Picasso 2.0 Exclusive -  Xsara Picasso 1.8 Difference 2 - C4 Picasso 1.6 THP Business - C5 Break 1.8 Ligne Prestige- C2 - AX

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 27 mei 2013 09:52 AM
  [ # 63 ]

De prijslijst van de Ligne Business uitvoering staat nu ook de Nederlandse Citroen site en wat opvalt is dat er veel meer opties mogelijk zijn dan voorheen op een LB model.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 07 juni 2013 01:54 AM
  [ # 64 ]

van de voorpagina

Bericht uit Lissabon

De persvoorstelling van de nieuwe C4 Picasso vindt in de regio rond Lissabon plaats. Op 6 en 7 juni is de beurt aan de Nederlandse autopers om kennis te maken met deze geheel nieuwe oplage van Citroëns succesnummer. Ook Citroën-Forum.nl is vertegenwoordigd, zodat we je al op 7 juni uitgebreid kunnen informeren over Citroëns bedoelingen met deze auto.

foto: 2d, tekst: RensKorevaar

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7706
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 07 juni 2013 02:25 AM
  [ # 65 ]

En nog een tipje van de sluier:

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 07 juni 2013 09:37 AM
  [ # 66 ]

En de Fransen hebben er inmiddels mee mogen rijden, zie:

https://www.youtube.com/watch?v=kGvnW8Rop6s

De auto is ook al op de Nederlande site te configureren

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 07 juni 2013 07:17 PM
  [ # 67 ]

Wat denk je, traks, dat Daan “2d” en ik ernaast gelopen hebben? Wink
Vanavond nog een eerste testbericht!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 07 juni 2013 09:08 PM
  [ # 68 ]

En ik heb er vandaag 2 gezien in de toonzaal bij mijn dealer, donker metaalkleur grijs en een zwarte,  maar ik heb ze niet nauwkeurig bekeken. Sorry, ik had niet dat wauw gevoel, dat anders wel opkomt bij nieuwe modellen die uitkomen.
Wel heb ik de verkoper een prijsopgave kunnen los peuteren voor overname van mijn 2 jaar jonge/oude C4 maar dat zal nog niet voor kortelings zijn.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 07 juni 2013 10:37 PM
  [ # 69 ]

van de voorpagina

Nu al getest: C4 Picasso 2013

In het weekend van 20 en 21 juni houden de Nederlandse Citroën-dealers open huis om de komst van de nieuwe C4 Picasso te vieren. Gezien het succes van zijn voorgangers zullen daar veel trouwe klanten op afkomen. Gezien de bijzonder positieve indruk die de nieuweling tijdens zijn perspresentatie heeft gemaakt, zullen de bestellingen niet lang op zich laten wachten.

De herdefiniëring van een overweldigend succes
De C4 Picasso is voor Citroën een belangrijke auto. Sinds de introductie van de Xsara Picasso in 1999 zijn er drie miljoen MPV’s met de naam van de grote schilder verkocht. Ook in Nederland geldt de Picasso als succesnummer. De Xsara Picasso bereikte hier steeds een marktaandeel van rond 8% in het MPV-segment. Toen de C4 Picasso in 2007 uitkwam, schoot Citroëns marktaandeel zelfs tot boven de 15%. Het ligt dus voor de hand dat Citroën hoge verwachtingen heeft van de nieuwe C4 Picasso. In Parijs en Amsterdam weet men echter ook dat succes niet zomaar uit de lucht komt vallen, dus zijn er bij de ontwikkeling van deze geheel nieuwe Picasso ambitieuze doelen gesteld.

Ambitieuze doelstellingen
Voor we gaan onderzoeken in hoeverre die doelstellingen behaald zijn, zullen we ze eerst eens benoemen:
1. Een krachtige stijl
2. Een compact en prettig voertuig
3. De laagste CO2-uitstoot in zijn klasse
4. Een rijkdom aan créative technologie
5. Dynamiek en comfort

Een krachtige stijl
Wanneer de C4 Picasso opduikt, doet hij dat niet onopgemerkt. De ongebruikelijk hoge plaatsing van de dagrijlichten aan weerszijden van de elegante grille overtuigt op foto’s misschien niet direct, omdat daarop de dieptewerking ontbreekt, in het echt past het gewoon. Daar de auto korter, lager en breder geworden is ten opzichte van zijn voorganger, werkt hij duidelijk gespierder en robuuster. De chromen lijsten aan de zijkant zorgen ervoor dat het optreden toch niet te massief wordt, maar dynamisch blijft. Aan de achterkant zorgen de driedimensionale lichtblokken voor nog meer dynamiek. We zijn mijlenver van de sympathieke, maar ook wat brave Xsara Picasso en zijn paaseivorm verwijderd. Hier staat geen familiekoets, maar een veelzijdig inzetbaar voertuig. Zaken, familie, hobby of vakantie; het kan allemaal en nog in stijl ook.
Het interieur mag ook gezien worden. Natuurlijk vormt de Exclusive met zijn tweekleurige en asymmetrische lederen bekleding het toppunt, maar ook de andere uitrustingsniveaus bieden mooie bekledingsstoffen en aangename materialen op het dashboard en aan de deurpanelen.

Een compact en prettig voertuig
De bodemplaat van de nieuwe C4 bevindt zich 2cm dichter bij de weg dan die van zijn voorganger en de motoren zijn 5cm lager ingebouwd. Door de vermindering van de overhang, voor met 7cm, zijn de wielen verder opgeschoven naar de hoekpunten. Een vergroting van de asbreedte draagt er verder toe bij dat de Picasso stevig op zijn wielen staat, of het nu om de 17” velgen van de e-HDI 115 Intensive gaat, of om de 18” velgen van de THP 155 Exclusive die wij hebben mogen testen. Bij het gebruik valt op hoeveel plaats inzittenden en bagage krijgen. Met de stoelen op de tweede rij in hun achterste stand is er nog altijd een ruime 537 liter bagageruimte, die gemakkelijk tot 630 liter vergroot kan worden.

De laagste CO2-uitstoot in zijn klasse
De C4 Picasso staat op de nieuwe bodemgroep EMP2, die we in de toekomst ook in andere PSA-voertuigen zullen terugvinden. Deze is 70kg lichter dan de bodemgroep van de voorganger. Dankzij lichtere materialen is ook de opbouw 70kg afgevallen. Het verlaagde gewicht, in combinatie met de voor een MPV goede CW-waarde van 0,3 zorgen voor een lager verbruik en een verminderde uitstoot. De e-HDi 90 produceert 98g CO2 per km, de THP 155 tot 142g. Het brandstofverbruik van de kleinste e-HDi komt in de Europese cyclus niet boven 3,8l/100km, dat van de THP 155 tikt de 6.1l/100km aan. Omdat wij ons bij het testen op bochtige en bergachtige weggetjes vooral op weggedrag en rijplezier hebben geconcentreerd, kregen wij het verbruik van beide versies op 8,8l/100km. Daar we ons na lange fotopauzes soms moesten haasten om op tijd bij de volgende afspraak te zijn, zijn dat zeker geen slechte waardes.

Een rijkdom aan créative technologie
Citroën heeft de C4 Picasso volgepakt met elektronica. Daarbij gaat het niet zomaar om gadgets, maar om assistentiesystemen die het rijden en het meerijden duidelijk aangenamer maken. De naam Technospace dekt de lading goed. Veel aandacht is er voor de veiligheid. Dodehoekwaarschuwing, dynamische snelheidsregeling en rijbaanwisseldetectie zijn slechts enkele van de perfect werkende veiligheidssystemen aan boord. Al bij het vastdoen van de gordels drukken deze je even aangenaam in de stoel om je te laten merken dat je in de C4 Picasso goed en vooral veilig zit.
De twee beeldschermen zijn andere prominente technische toevoegingen. De bediening van de belangrijkste functies, zoals klimaatregeling, navigatie en audio, is dankzij het 7” tactiele scherm zeer intuïtief. Het hooggeplaatste, dus goed zichtbare, 12” HD-scherm toont links de belangrijkste informatie voor de chauffeur en is voor twee derde zeer veelzijdig instelbaar. De multimedia-interface is bijzonder compleet. Buetooth- en USB-aansluitingen werken feilloos. Zorgen om lege batterijen van je draagbare apparaten hoef je je door de aanwezigheid van 220V- en 12V-contacten niet te maken. De optie Multicity biedt zelfs directe internettoegang.

wordt vervolgd

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 07 juni 2013 10:38 PM
  [ # 70 ]

vervolg

Dynamiek en comfort
Een auto is er eerst en vooral om mee te rijden. Zowel de e-HDi 115 als de THP 155 doet dat op een indrukwekkende manier. Bij beide motoriseringen valt de stilte in het interieur op. Die is duidelijk van een hogere klasse. De diesel heeft met 270 Nm een hoger koppel. Dit is beschikbaar tussen 1.750 en 2.500 toeren per minuut, dus zowel op lage snelheden als bij inhalen bergop op de snelweg moet je de juiste versnelling kiezen. De THP 155 stelt zijn 240 Nm in het grote bereik van 1.400 tot 4.000 toeren beschikbaar, dus deze kun je heerlijk tot ver bovenin de versnellingen doortrekken. Schakelen is echter geen straf: de koppeling is licht, maar direct en het pookje verlangt slechts korte tikjes. Het stuurgedrag past daar goed bij. Hoewel de vering eerder op comfort dan op sportieve prestaties is gericht, doet het stuurwiel precies wat je ervan verwacht. Zowel in lange bochten op de snelweg als op de kleine, bochtige weggetjes langs de Portugese kust blijft de C4 Picasso zeer koersvast. Het prettig in de hand liggende stuur is elektronisch bekrachtigd en heeft van aanslag tot aanslag precies drie omwentelingen nodig. Met een draaicirkel van 10,8m tussen stoepranden, paart de Picasso een grote en veelzijdige binnenruimte aan een zeer goede wendbaarheid, op de snelweg, op landweggetjes en in de stad.

Of we na het testen wensloos tevreden zijn? Niet helemaal… Wanneer in de herfst van 2013 ook de C4 Grand Picasso uitkomt en daarin de 2-liter BlueHDi-motor beschikbaar komt, die belooft zuinigheid en prestaties op ongekende niveaus te combineren, dan willen we die ook graag testen. De gerobotiseerde ETG6-bak die de kracht van de BlueHDi aan de wielen overbrengt, zal van een kruipfunctie en van geheel vernieuwde schakelprogramma’s voorzien zijn. Wie geen derde zitrij nodig heeft, vindt in de normale C4 Picasso zo veel techniek en zo veel veelzijdig bruikbare ruimte, dat we nu al durven voorspellen dat zowel de grote als de helemaal niet kleine variant een mooie toekomst tegemoet gaat. Technospace is een verdiende eretitel.

tekst: 2d en RensKorevaar, foto: 2d

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 07 juni 2013 10:40 PM
  [ # 71 ]

Mooi verslag! very good

Profiel  
 
Rob X
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 23-06-2012

Gepost: 07 juni 2013 11:18 PM
  [ # 72 ]
Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7706
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 08 juni 2013 12:41 AM
  [ # 73 ]

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 08 juni 2013 08:48 AM
  [ # 74 ]

Ik vind dit echt zo’n gaaf ontwerp! Ziet er goed uit, heeft mooie gadgets, mooi interieur. Je zou er bijna een familie op na gaan houden… Wink

Geweldig dat het CiFo naar de introductie mocht. Leuk verhaal en topfoto’s.

Groeten, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 08 juni 2013 10:23 AM
  [ # 75 ]

Mooie reportage, tekst en foto’s zijn van hoog niveau!
De foto in de tunnel is zo fraai!

Profiel  
 
 
5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook