4 van de 12
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Nieuwe Citroën C4 Picasso II (2013)
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 02 april 2013 10:10 AM
  [ # 46 ]

Filmpje!

Grtn Martijn

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 13 april 2013 10:48 PM
  [ # 47 ]

van de voorpagina

De nieuwe C4 Picasso: lichter en schoner

De nieuwe C4 Picasso is écht nieuw. Hij staat op een nieuw platform dat een behoorlijke gewichtsbesparing biedt. In combinatie met efficiënte dieselmotoren zorgt dit ook voor een vermindering van de uitstoot. De buitenzijde is in krachtige lijnen getekend, de binnenzijde baadt in het licht. Nieuwe assistentiesystemen tillen het comfort naar een ongekend niveau.

De nieuwe Citroën C4 Picasso wordt op een nieuw platform van PSA Peugeot Citroën gebouwd: EMP2 wat staat voor “Efficient Modular Platform 2”. Dit platform biedt een aantal voordelen ten opzichte van het platform waarop de huidige C4 Picasso staat. Kenmerkend zijn daarbij de compacte buitenmaten, een in vergelijking met het vorige model tot 140 kilo gereduceerd gewicht en een verbeterde stroomlijn.

Dit afslankprogramma heeft ertoe geleid dat de nieuwe C4 Picasso net zo licht is als een C3 Picasso. Door het gereduceerde gewicht, een verbeterde stroomlijn en geoptimaliseerde motoren worden schadelijke uitstoot en verbruik aanzienlijk gereduceerd. Gemiddeld wordt in vergelijking met het vorige model 30 gram CO2 per kilometer bespaard, wat gelijkstaat aan een besparing van meer dan een liter op 100 km. De gewichtsreductie en de verlaging van het zwaartepunt zorgen voor een goede balans van dynamisch weggedrag en comfort, met als gevolg een plezierig rijgedrag, meer veiligheid en ongeëvenaard veercomfort.

Het design van de nieuwe Citroën C4 Picasso is verrassend, zonder dat men de auto niet meer als C4 Picasso zou herkennen. Dankzij het nieuwe platform konden nieuwe dimensies en vormen worden ontwikkeld. Zo is de overhang korter, het motorblok en de bodemplaat lager en de spoorbreedte groter geworden. Hierdoor gaan de compacte buitenmaten niet ten koste van interieurruimte. Op de neus vallen de doorgetrokken dubbele chevrons op en de aan weerszijden geïntegreerde LED-verlichting met daaronder de koplampen. De verlichting aan de voorzijde wordt gecompleteerd door de mistlampen. Net zoals bij de DS3 cabrio zijn de achterlichtunits uitgevoerd met een 3D-effect. De achterklep loopt tot aan de uiterste zijkanten door en de achterruit biedt zodoende uitstekend zicht. Ook biedt hij een grote opening die het laadgemak ten goede komt.

Een ruimtelijk interieur met allure
Het interieur is zeer ruimtelijk. Die indruk wordt nog meer versterkt door de panoramische voorruit en het grote glazen dak waardoor het interieur baadt in het licht. Op het asymmetrische dashboard worden verschillende materialen en kleurstellingen gecombineerd. Aan de bestuurderszijde domineert zwart om de technologie te benadrukken, terwijl aan de zijde van de passagier lichtere kleuren worden toegepast. Chroomaccenten en zwarte inlegdelen completeren het geheel. Ook de deurpanelen werden grondig onder handen genomen en zijn bekleed met bijzondere materialen die met behulp van lasertechnologie zijn gegraveerd. Op de bekleding van de voorstoelen is een grafisch effect toegepast waarmee de suggestie wordt gewekt dat de twee voorstoelen een bankstel vormen.

De nieuwe C4 Picasso is daarbij voorzien van een noviteit voor Citroen: 100% digitale bediening door middel van een touch screen. Het dashboard heeft twee schermen: een exemplaar van 7 inch en een panoramisch scherm van 12 inch in HD-kwaliteit. Met het 7 inch touch screen kunnen zeven functies worden bediend, zoals het instellen van temperatuur in twee zones, navigatie, audio, telefoon en rijassistenten. Op het panoramascherm wordt informatie uit de boordcomputer weergegeven en het kan naar wens van de bestuurder worden geconfigureerd. Hij kan ervoor kiezen navigatie weer te geven of ingeschakelde rijassistenten. Ook kunnen eigen foto’s op het scherm worden vertoond als achtergrond. Daarnaast is er op het gebied van veiligheid ook n en ander toegevoegd. Zo kan de auto worden voorzien van adaptive cruise control, actieve veiligheidsgordels, grootlichtassistent, dodehoekdetectie en Citroën eTouch.

Innovatieve dieselmotoren
Het gamma van motoren onderscheidt zich ook met innovatieve technologie. Zo zijn alle dieselmotoren leverbaar met Stop&Start; en micro-hybride technologie en zijn er diverse nieuwe motorconfiguraties leverbaar. Het hart van het gamma is de e-HDi 115 die 105 gr/km CO2 uitstoot in combinatie met een handgeschakelde 6-versnellingsbak. Deze motor zal tot en met 2015 in de 20%-bijtellingscategorie vallen. De nieuwe C4 Picasso is het eerste model van Citroën dat profiteert van een BlueHDi-motor die voldoet aan de Euro 6-norm: de BlueHDi 150 stoot 110 gr/km CO2 uit en is uitgerust met SCR (Selective Catalytic Reduction), een voorziening die het meest effectief de uitstoot van NOx (-90%) en CO2 tegengaat. Ook deze motor zal tot en met 2015 in de 20%-bijtellingscategorie vallen.

bron: persbericht Citroën Nederland, redactie: waterman

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 13 april 2013 11:04 PM
  [ # 48 ]

Ik heb het apparaat een week of 2 geleden in real life zien rijden op de rondweg in Eindhoven. Ik vond hem er werkelijk fantastisch uitzien, terwijl ik op basis van de foto’s eigenlijk behoorlijk sceptisch was.

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
FelixBr.
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 26-06-2011

Gepost: 15 april 2013 11:26 AM
  [ # 49 ]

op de spionagefoto’s ziet de Picasso er werkelijk afschuwlijk uit maar in alle andere kleuren die ik al gezien heb is het een mooi model. Het is weer een typische out-of-the-box-Citroën en dat kan aanslaan of niet aanslaan (zo zullen sommigen de C3 picasso afschuwlijk vinden en vind ik hem geniaal). very good

Het interieur vind ik helemaal geweldig. hopelijk is de GPS dit maal wel touch, was namelijk een grote afknapper bij onze C4 picasso.

de achterlichten zijn ze blijkbaar bij Volkswagen gaan kopen maar goed, de nieuwe mercedes A klasse rijdt ook rond met lichten van een DS3 :p (of ben ik de enige die hier zo over denkt?  Laughing )

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 15 april 2013 12:21 PM
  [ # 50 ]

Het staat met die lange wielbasis en korte overhang in ieder geval weer dichter bij de oorspronkelijke Xsara Picasso. Ik vind hem er goed uitzien!

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 15 april 2013 12:54 PM
  [ # 51 ]
FelixBr. schreef:

de achterlichten zijn ze blijkbaar bij Volkswagen gaan kopen maar goed, de nieuwe mercedes A klasse rijdt ook rond met lichten van een DS3 :p (of ben ik de enige die hier zo over denkt?  Laughing )

Nee hoor, je bent niet de enige

Ik had vorig jaar al een keer een foto van de achterzijde van de A-klasse op het C5 forum geplaatst met de opmerking daarbij ‘waar ken ik dit van?’

Ik kreeg allerlei verbaasde reacties, terwijl ik het toch echt een kopie van een DS3 vind………

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 17 april 2013 12:58 AM
  [ # 52 ]

A-klasse en DS3 klopt inderdaad. En ook die Audi achterlichten die ik op sommige Picasso’s hier zie.

Profiel  
 
harryhonda7
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 16-01-2007

Gepost: 19 april 2013 02:19 PM
  [ # 53 ]
Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 17 mei 2013 09:24 AM
  [ # 54 ]

persbericht Citroën Nederland

Citroën Nederland maakt prijzen nieuwe C4 Picasso bekend

Amsterdam, 17 mei 2013 - Citroën introduceert in juni de nieuwe C4 Picasso en maakt vandaag de prijzen bekend voor Nederland. Vijf uitrustingsniveaus, waaronder een Business versie, en zes motorisaties zorgen voor een compleet aanbod van deze nieuwe MPV. De C4 Picasso is voorzien van 4 bijtellingsvriendelijke dieselmotoren. De vanafprijs van de Citroën C4 Picasso is €25.790 [incl. BTW/BPM].


Vanaf deze zomer schildert Citroën verder met de Picasso-reeks door de nieuwe Citroën C4 Picasso te introduceren. Deze nieuwe Picasso kenmerkt zich door:
- Een krachtig en markant design met dynamische lijnen, smalle, rechthoekige koplampen met hoge lichtopbrengst en achterlichtunits met 3D-effect die zijn geïnspireerd op conceptmodellen.
- Ruimtelijk interieur met een geraffineerde ambiance van licht en hoogwaardige materialen. De nieuwe Citroën C4 Picasso zorgt voor eersteklas vervoer en beschikt bijvoorbeeld over een ‘Relax’ stoel voor de voorpassagier die extra ondersteuning biedt aan de onderbenen.
- Technologie die comfort verhoogt, zoals een 7 inch touch screen voor rijassistentie dat is gekoppeld aan een panoramisch scherm van 12 inch in HD-kwaliteit. Voor ontspanning bij de besturing zorgen verder Vision 360 (vanaf tweede halfjaar 2013), parkeerassistentie en adaptieve cruise control.


Brede keuze aan uitrustingsniveaus

De nieuwe Citroën C4 Picasso wordt leverbaar in de volgende vijf uitrustingsniveaus:
1. Attraction: dual zone airconditioning, connectingbox, cruise control, 7” touch screen, elektronische handrem, elektrische ruiten voor en achter, LED dagrijverlichting.
2. Tendance: automatische airco, regen-en lichtsensor, 16” lichtmetalen wielen, mistlampen, parfumeur.
3. Intensive: keyless entry & start, panoramisch 12” HD scherm, navigatiesysteem, achteruitrijcamera, lederen stuurwiel, bochtverlichting, chromen zijmarkering.
4. Business: keyless entry & start, panoramisch 12”HD scherm, navigatiesysteem, achteruitrijcamera, lederen stuurwiel, bochtverlichting, chromen zijmarkering en 230 volt aansluiting.
5. Exclusive: Active Cruise control, gemotoriseerde achterklep, LED 3D lampen achter, automatisch inparkeren, SAM dodehoekdetectie, eTouch, halflederen bekleding, relax passagiersstoel, 17” lichtmetalen velgen.

Alle versies van de nieuwe Citroën C4 Picasso zijn uitgevoerd met een 7” Touch Screen waarmee alle functies van de auto worden bediend zoals airconditioning, rijhulpsystemen, multimedia, navigatie, configuraties en telefoon.

Vanaf het 3e niveau (Intensive en Business) is de nieuwe C4 Picasso uitgerust met een 12” HD panoramascherm. Dit scherm kan aan de persoonlijke voorkeur worden aangepast. Er kunnen eigen foto’s geupload worden en er is keuze uit twee verschillende thema’s voor de weergave van de rijsnelheid.

De rijk uitgeruste Business uitvoering kent een vanafprijs van €26.790 [incl. BTW/BPM]. De zakelijke berijder zal het meest aangesproken worden door de Business versie met handgeschakelde e-HDi 115 motor waarop 20% bijtelling geldt; deze auto is verkrijgbaar vanaf €29.990 [incl. BTW/BPM].


Ruim aanbod bijtellingsvriendelijke motorisaties

In totaal zijn er 6 motorisaties beschikbaar op de nieuwe Citroën C4 Picasso, waarvan 4 bijtellingsvriendelijke versies de zakelijke rijder het meest zullen aanspreken.

Benzinemotoren
- VTi 120, 88 kW, 145 g CO2/km, 25% bijtelling
- THP 155, 115 kW, 139 g CO2/km, 25% bijtelling
Dieselmotoren
- e-HDi 90 ETG, 68 kW, 98 g CO2/km, 20% bijtelling
- e-HDi 115, 84 kW, 105 g CO2/km, 20% bijtelling
- e-HDi 115 ETG 84 kW, 105 g CO2/km, 20% bijtelling
- BlueHDi 150, 110 kW, 110 g CO2/km, 20% bijtelling

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
harryhonda7
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 16-01-2007

Gepost: 24 mei 2013 09:40 AM
  [ # 55 ]

hierbij de complete prijslijst en optie mogelijkheden.
Volgens de prijslijst is ie leverbaar vanaf juli.

http://www.citroen.nl/page/BrochureRedirect.aspx?guid=fd3137de-985a-4513-8abd-4df7b4e8a76a&from=CPP&mediumsource=site&type=pdf

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 24 mei 2013 09:49 AM
  [ # 56 ]

Ja, dat ziet er niet slecht uit, ik moet nog een jaartje wachten voordat ik mijn C4 kan vervangen door deze nieuwe Picasso. De Ligne Business prijzen zijn nog niet te vinden op de site. De huidige C4 Picasso is al wel uit de configurator gehaald. In juni volgt de officiële persintroductie die plaatsvindt in Spanje.

Profiel  
 
harryhonda7
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 324
Geregistreerd: 16-01-2007

Gepost: 24 mei 2013 02:01 PM
  [ # 57 ]

op de franse citroen site kun je hem al wel configureren !!

Profiel  
 
Jorikl
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 424
Geregistreerd: 10-04-2006

- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gepost: 24 mei 2013 02:37 PM
  [ # 58 ]

En de Grande Picasso is ook al bekend: http://www.autoblog.nl/nieuws/nieuwe-citroen-grand-c4-picasso-betrapt-59220

Citroen ID19P Confort (1966)  Citroën 2cv AZ (1968)  Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006)  Citroën C4 VTS (2006)  Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010)  Citroën DS3 (2012)  Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006)  Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019)  Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 24 mei 2013 03:16 PM
  [ # 59 ]
harryhonda7 schreef:

op de franse citroen site kun je hem al wel configureren !!

Heb ik al eens gedaan kom dan uit op +/- 37000 euro voor een exclusive met alle opties 16HDI 115 pk

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 24 mei 2013 03:30 PM
  [ # 60 ]

nog meer grand picasso

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?12,4517397,5122015,page=6#msg-5122015

 

maar voor 37k koop ik geen picasso..
maar goed, 1 jaar C4P is wel genoeg geweest… Surprisedops:  Wink

Profiel  
 
 
4 van de 12
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook