3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De Citroën BX van Chris B - Zitterij
PieterSanders
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012

- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Gepost: 17 februari 2013 01:23 AM
  [ # 31 ]
ChrisB schreef:

Als je een lange krullebol in een knaloranje overall hebt gezien… ja dat was ik. Prima geslaagd voor klokkenwinkel en verwarmingsdingetje. Had alleen ook de verwarmingskabels en een kvstempsensor mee moeten mee moeten nemen!

Hahaha, ja, dan hebben we elkaar gezien. Ik was diegene met de spijkerbroek en donkerblauw vest met witte “sierstrepen” erop met het kortgeknipte haar.

Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 17 februari 2013 09:12 AM
  [ # 32 ]

Bij mij bedient de middelste draaiknop naast het toerental van de blower ook nog een afsluitklep. vlak voordat je de aanjager uit zet, voel ik dat die klep gesloten word.
Waar in Friesland woon je?

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 17 februari 2013 12:27 PM
  [ # 33 ]

Zeg Autofan, je kent de auto dus…. Vertel! Klopt er wat van? (kilomterstand, onderhoud, etc…) Wordt namelijk razend nieuwsgierig. Een lampje wordt toch eerst geel bij iets van 100 graden, dat zou toch op tijd moeten zijn.

Ik woon in Akkrum, dus als iemand in de regio een kabeltje heeft en zou willen helpen zou heel fijn zijn.

groeten,

Chris

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991

Nu
Acadiane

 

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 17 februari 2013 06:24 PM
  [ # 34 ]

Roel Tiemersma van http://www.citroenbx.nl woont ook in Akkrum volgens mij, die moet je zeker verder kunnen helpen!

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 17 februari 2013 11:41 PM
  [ # 35 ]

Vanavond weer fijn bezig geweest. Van twee tellerbakken 1 goede gemaakt, leuk prutsklusje. Zit nu weer een originele in de BX. Nu zit ik alleen nog met een aantal vragen, hopelijk kunnen jullie mij daarmee helpen:
- Als je de auto op kontakt zet gaan diverse lampjes branden. Horen de waarschuwingslampjes van de kvstemp ook te gaan branden?
- Waar achterop de kop zit de sensor voor deze lampjes? Heb gezocht maar kan niks vinden, er hangt wel een geel stekkertje los bij de verdeelkap.
- De draad van de koelwatertemp die achteraf is aangesloten zat op een draad van de kabelboom gesoldeerd die aan een stekker van de tellerbak zit. Die verbinding heb ik weer losgehaald, alleen het eind waar het stukje draad van de stekker origineel op hoort kan ik helaas niet meer vinden huh

Daarnaast nog even bezig geweest met het lampje van de achterruitverwarming. Van mijn eerste BX meen ik mij te herinneren dat deze normaal brand en als je deze aanzet feller begint te branden, klopt dat? Die in deze BX geeft helemaal geen licht en ik zat een lampje in een geel voetje zitten, is dit zo los verkrijgbaar of moet er gesoldeerd worden?

Nu nog een setje veilige bandjes en de BX is me voorlopig naar t zin Grin

Groeten,

Chris

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991

Nu
Acadiane

 

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 18 februari 2013 07:44 AM
  [ # 36 ]

Dat van de verlichting in de achteruitverwarmindschakelaar klopt met wat je je herinnert, maar hoe die schakelaar er van binnen uit ziet? Ik heb geen idee….
Ook wat je overige vragen betreft kan ik je helaas niet verder helpen huh

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 18 februari 2013 08:20 AM
  [ # 37 ]

Ik ken de auto wel een beetje. Voor zover ik weet klopt de km-stand.
De kvs-temp-meter kwam uit een oude tellerbak waar de stekkers nog afgeknipt aanzaten. Welke stekker was er gebruikt voor de meter?

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 18 februari 2013 09:03 AM
  [ # 38 ]

Dat is in ieder geval goed om te horen. Als je van bovenaf kijkt op dasboardstekkers, dan zat het rode stukje draad zat op de meest rechter stekker. In die stekker was de 2e of 3e aansluiting van links gebruikt. (zeg ik uit mijn hoofd, de boel zit weer in elkaar)

Als ik maar weet of de waarschuwingslampjes het ook moeten doen als de auto op kontakt staat en ik weet welke stekkertjes bij het motorblok even aan massa gelegd moeten worden om te testen weet ik al heel wat meer.

Groeten,

Chris

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991

Nu
Acadiane

 

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 18 februari 2013 10:13 AM
  [ # 39 ]

Hoi Chris, zie je topic nu pas, welkom op het citroen-forum! binnenkort de bixnix maar een goed bekijken. Had je ook al ingeschreven voor de proloog op 3 maart naar het 2cv museum in Winkel Smile
groeten Maarten

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 18 februari 2013 10:23 AM
  [ # 40 ]

Onze vriendschap begon ooit toen wij in 2000 samen gingen werken als uitzendkracht in de Rai. Wij reden van Leeuwarden richting Amsterdam en ik stond op het punt om de DS23 Pallas te kopen en jij je witte 2CV. Zo raakte wij aan de babbel over onze grote passie CITROEN, gelukkig heeft onze vriendschap veel meer diepgang dan alleen Citroen maar blijft wel een gedeelde hobby Smile Terug bij de BX!
Ik kan mij herinneren van mijn BX toulouse dat deze type LM velgen langzaam leeg liepen, let dus even op je banden spanning, zo nodig kan je de velgen wat opschuren waardoor het probleem verholpen is.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 21 februari 2013 09:43 PM
  [ # 41 ]

Lang geleden Maarten! Maar nog lang niet vergeten Smile

De bix doet het goed, vandaag 4 andere bandjes eronder, Continental Ecocontact. Heb er namelijk vertrouwen in, nu ongeveer 800 km gereden zonder problemen en durf dus geld er aan uit te geven.

De bix heeft jammer genoeg wel dorst, hele, hele flinke dorst! Het verbruik is 1 op 10 en dat vind ik veel, nu rijd ik niet als een sloma maar ook niet als speedy gonzales. Voor zover ik weet is een gemiddeld verbruik van 1 op 14 normaal.

Gasklepsensor heb ik schoongemaakt (was nodig, eigenlijk moet er een nieuwe op), de computer is gereset en veel stekkers schoongemaakt en in de kontaktspray gezet.

Iemand een idee wat er nog meer aan de hand kan zijn?

Groet Chris

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991

Nu
Acadiane

 

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 21 februari 2013 09:47 PM
  [ # 42 ]

Luchtfilter, bougies, bougiekabels. En laat even een 4-gas meting doen.

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 25 februari 2013 11:21 PM
  [ # 43 ]

Beurtje is een goed idee, op zich is er vorig jaar mei nog een grote beurt uitgevoerd. Daarna is er nog geen 1.000 km meer mee gereden. Maar het kan geen kwaad na een jaar. 4 gasmeting zal ik ook nog proberen te regelen, ben benieuwd. Om het helemaal af te maken zal ik ook nog kleppen stellen.

Heb nog olie in de schuur staan, 15w40, mineraal, API SF/CD. Viscositeit is volgens mij wel ok voor de TU, maar de minerale API codering, kan dat? Voor zover ik weet zit er in de SF/CD wat minder dopes, das al. Die olie gebruikte ik altijd voor de Suzuki Swift driepitter van mijn vriendin en is nu over.

Overigens, Citroën rijden is pure therapie! Gisteravond met een hele dikke grijns van Lelystad naar Akkrum gereden, Is Ook Schitterend in de cd speler, lekker tuffend met 100/110 op de klok, lekker achterover hangend en zwevend over de snelweg… Waarom heb ik toch 6 jaar in een Volvo rondgekard als het ook zo kan…

groet, Chris

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991

Nu
Acadiane

 

Profiel  
 
ChrisB
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 01 april 2013 06:57 PM
  [ # 44 ]

Nu dik 2.000 km-er verder en ben erg verrast. De BX doet het (zo goed als) probleemloos! De enige “malheur” die ik tussendoor gehad heb is een temperatuurlampje dat te pas en te onpas aanging. Na enig zoekwerk bleek dit de vlotter te zijn van de radiateur, deze blijft af en toe hangen. Nu “for the time being” even doorgelust.

Verbruik is ook een stuk beter geworden, beurtje en kleppen gesteld, daarna is het verbruik verbeterd naar tussen de 1 op 12 en 1 op 14. Kan volgens mij nog beter, maar dan zal er denk ik een andere monopoint op moeten. Heb ondertussen een nieuwe monopoint gekocht voor een schappelijk prijsje.

Kan deze zo uitgewisseld worden of moeten er dan nog dingen afgesteld/ingeleerd worden? Nog pakkingen nodig?

Verder ben ik aan het rondkijken naar ander meubilair, ben wel van de originaliteit maar dat basismeubilair is echt crisis. Dat zit Citroën onwaardig. (dusss, als iemand wat heeft dat bij een grijs dashboard past)

Omdat de BX goed bevalt wil ik wat verder investeren, komende zomer ben ik van plan om een behandeling met MS vet te geven (Mike Sander). Tegen die tijd meer info.

Groet, Chris

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991

Nu
Acadiane

 

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 01 april 2013 09:01 PM
  [ # 45 ]

Mike Sanders, toe maar, dat schijnt het beste van het beste te zijn, heb mijn eigen BX in Leeuwarden vol laten pompen met Dinitrol.
Verder, goed bezig. Ik wist trouwens niet dat er een vlotter in de radiateur zit Shocked !? Of zit die er alleen maar op 1 april Laughing
Serieus, als het peil goed is, zal je sensor wel overleden zijn!

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook