2 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Laivert
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3882
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 18 februari 2013 05:47 PM
  [ # 16 ]

gaaf, mooi project !
zorg dat ze straks weer rijdt !

alle sis te doen, maar is het interieur lastig om weer compleet te krijgen (achterbank) ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27806
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 februari 2013 05:51 PM
  [ # 17 ]

Dat was eigenlijk een goed punt, zit er eigenlijk Diravi op?

En welke uitvoering is het precies?

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 18 februari 2013 06:17 PM
  [ # 18 ]

Nee, geen diravi! Dat vind ik op zich wel jammer, ik vind diravi een belangrijk deel van de CX-beleving, maar 75-ers mét diravi zijn dun gezaaid! Heeft ook voordelen, het was erg handig zaterdag, bij het manouvreren zonder dat de motor draaide Smile

Ik weet nog lang niet alles, ga straks weer ff kijken dance maar het is een CX 2200, geen Pallas iig. Of het dan een Economique of een Confort is, dat hoop ik via het conservatoire te weten te komen (of weet iemand hoe ik de verschillen kan zien?)

Ze is behoorlijk kaal, ik heb nog geen enkel accessoire weten te ontwaren - of het moet de rechterbuitenspiegel zijn, dat was in die tijd toch nog niet zo gebruikelijk?

Die ontbrekende achterbank en wieldoppen, tsja, de eigenaar was er niet bij zaterdag, die was ziek en ik heb hem sinds het ophalen nog niet weten te bereiken. Maar ik hoop wel dat die er nog zijn want vooral die achterbank zal bepaald niet makkelijk te vinden zijn in de correcte stof…

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 18 februari 2013 06:30 PM
  [ # 19 ]

Is dat dat camel-kleurige, egalen stofje? Of rib-fluwelen-stof?

(kan ik mijn ogen ophouden voor mijn dagelijkse rondje-langs-de-velden-zoektochtje)

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
Gepost: 18 februari 2013 07:30 PM
  [ # 20 ]

Zal wel geen ribfluweel zijn, want dat was meen ik pas in ‘77 beschikbaar.
Het zal wel van die dunne nylonkousachtige tere stof zijn. Jammer, want daar is echt lastig aan te komen.

@Jaco: ga je die motor lopend maken, of er een andere inzetten.
Aart heeft nog de 2200 liggen die oorspronkelijk in zijn Eusje zat.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7521
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 februari 2013 07:38 PM
  [ # 21 ]
jmmj schreef:

... het is een CX 2200, geen Pallas iig. Of het dan een Economique of een Confort is, dat hoop ik via het conservatoire te weten te komen (of weet iemand hoe ik de verschillen kan zien?)

Ze is behoorlijk kaal, ik heb nog geen enkel accessoire weten te ontwaren - of het moet de rechterbuitenspiegel zijn, dat was in die tijd toch nog niet zo gebruikelijk?

De economique was altijd een 2000. Zou het dus een Confort moeten zijn. Mooie kleur, leuke vroege auto. Ik duim dat de ontbrekende delen nog boven water komen.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 18 februari 2013 09:53 PM
  [ # 22 ]

Economique is inderdaad een aanduiding van zuinige bakverhoudingen op een 2000, niet van een uitrustingsniveau. Als je 2200 geen Pallas is, dan is het een Super met hoofdsteunen en elektrische ramen voor of een Confort zonder die beide zaken.

Die vroege stof is juist prima te verkrijgen, want die komt direct uit de DS. Daarvoor kun je bij Chyparse of bij CitroClassique terecht, tenzij je natuurlijk een niet-DS kleur hebt.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 19 februari 2013 11:59 AM
  [ # 23 ]

Ze leeft! Een draaiende motor ligt nog ver in de toekomst maar ik kon het toch niet laten om er even een accu in te zetten en de contactsleutel op de accessoirestand te zetten. Kijk! Lampjes!

Een bezoek aan de loods bracht nog iets moois aan het licht: bij het ophalen viel het me meteen op dat het kleurplaatje - het metalen cirkeltje waar AC 530 (het AC-nummer van Vert Guèrande) op zou moeten staan - niet aanwezig was: op de plaats waar het plaatje hoort te zitten was wel kleurverschil te zien, maar het plaatje zelf zat er niet meer op. Daar baalde ik bijna nog meer van dan van het ontbreken van wieldoppen en achterbank! Het gaat eigenlijk nergens over maar die bijzondere en zeldzame kleur is een belangrijk aankoopargument geweest dus dan was het leuk geweest als het bewijs van de originaliteit van die kleur op zijn plek zou hebben gezeten. Maar niet getreurd, want tussen wat bougies in het wielkuipbakje vond ik mijn eerste cadeautje: het kleurplaatje is terecht!

@Leo: We gaan eerst nog wel kijken of we de motor aan de praat kunnen krijgen maar ik heb zeer waarschijnlijk een andere motor nodig. Aart noemde die 2200 uit Eusje al, maar weet nog niet of hij die wel kwijt wil, misschien wil hij Eusje ooit in oude luister (laten) herstellen…

@Rens: Dank je wel, de info over de bekledingsstof doet me goed! Ik heb de hoop nog niet opgegeven dat de bank gevonden wordt maar mocht dat niet het geval zijn, dan is alle hoop dus nog niet vervlogen. Merci.

Laivert heeft hoofdsteunen en electrisch bediende ramen voor, maar weet je zeker dat het dan ‘dus’ een Super is? Op de achterklep staat alleen CX 2200, werd de naam van de type-aanduiding pas later op de auto vermeld?

@Niels: Volgens Michael Buurma (en die kan het weten) is de bekleding ‘Jersey Caramel’, een beetje gelig beige. En idd van die nylon stof die heerlijk zit maar niet echt onverwoestbaar overkomt…

Weet iemand misschien wat de knop onder het versnellings-schema-plaatje (zie afbeelding) is, en of dit origineel is? Ik zie het niet staan in het instructieboekje, maar het ziet er in ieder geval niet recent bijgeknutseld uit! De knop lijkt mij bakeliet, dat wordt tegenwoordig niet meer zo vaak toegepast Smile

Profiel  
 
Gepost: 19 februari 2013 01:06 PM
  [ # 24 ]

Die knop is er later beslist ingeknutseld (=jammer). Geen idee waarvoor, maar ik tref weleens vaker zulk soort ‘oplossingen’ aan. Als je het heel lelijk vindt, kun je het er altijd uithalen en het gat afdichten met een rond dopje o.i.d., dan valt het veel minder op.

En voor wat betreft die motor van Eusje: je kent Aart toch? Die wil alleen maar Powerrrr dus ik denk niet dat hij zijn huidige 2400 weer zal willen verruilen voor de 2200.  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3882
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 19 februari 2013 01:21 PM
  [ # 25 ]

leuk zo’n loods met allerlei leuke voitures !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 19 februari 2013 01:22 PM
  [ # 26 ]

Hee Jaco, gefeliciteerd man! Is dit de CX die in Zeeland te koop stond?
Succes met de restauratie! Raid Arctique 2014 of is dat te optimistisch…? Smile

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 19 februari 2013 01:26 PM
  [ # 27 ]

Ja en ja haha

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 19 februari 2013 01:49 PM
  [ # 28 ]

Hee jaco (jou een beetje kennende), heb je geprobeerd te starten? Laughing

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 19 februari 2013 02:03 PM
  [ # 29 ]

Hmm red face
Ik heb kennelijk een naam want Theo zag me met die accu in de weer, keek gealarmeerd op en vroeg (of eigenlijk, verordonneerde) precies hetzelfde: ‘je gaat hem toch niet starten he?’

Maar dat was ik ECHT niet van plan cry

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43025
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 februari 2013 02:04 PM
  [ # 30 ]

Waarom niet… Olie op pijl, koelvloeistof op peil. Stroom er op en benzine er in en draaien maar!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
2 van de 14
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook