12 van de 13
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 Volgende > 
   
De BX van Rex // Uitval…
Rex
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 306
Geregistreerd: 07-12-2011

- BX Cannes
Gepost: 01 maart 2015 03:17 PM
  [ # 166 ]
Marviin schreef:

Kan die niet gewoon laten zitten als je de radio vervangt?

Nee, het is een klep [die je omhoog kunt doen, zodat je de radio ziet] die aan de radio vast zit. Ik wou deze graag rond mijn radio zetten, zodat ik deze kan aansluiten.

Ik dacht misschien weet iemand een handige manier om dit te doen.

Citroën BX Cannes // 1991

Profiel  
 
bx16vert
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 211
Geregistreerd: 16-10-2008

Gepost: 01 maart 2015 04:19 PM
  [ # 167 ]

Dan heb je de radio verkeerd gedemonteerd, de klep is een onderdeel van het dashboard.
Jij hebt waarschijnlijk de 4 schroeven 2 boven en 2 onder de radio los gehaald.
Dat is niet de bedoeling.
De Blaupunkt Stockholm 21 is een ouderwetse radio met 2 draai knoppen. Deze knoppen kan je er af trekken, en vervolgens ook de knoppen daarachter (die met de uitsteeksels).
Uiteindelijk zit achter de knop een moer (zeskant of rond met 2 gaatjes er in), deze moet je los draaien.
En dan komt als het goed is de radio los.

Profiel  
 
Rex
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 306
Geregistreerd: 07-12-2011

- BX Cannes
Gepost: 01 maart 2015 06:23 PM
  [ # 168 ]
bx16vert schreef:

Dan heb je de radio verkeerd gedemonteerd, de klep is een onderdeel van het dashboard.
Jij hebt waarschijnlijk de 4 schroeven 2 boven en 2 onder de radio los gehaald.
Dat is niet de bedoeling.
De Blaupunkt Stockholm 21 is een ouderwetse radio met 2 draai knoppen. Deze knoppen kan je er af trekken, en vervolgens ook de knoppen daarachter (die met de uitsteeksels).
Uiteindelijk zit achter de knop een moer (zeskant of rond met 2 gaatjes er in), deze moet je los draaien.
En dan komt als het goed is de radio los.

Bedankt, ik ga het proberen.!!!

Citroën BX Cannes // 1991

Profiel  
 
Rex
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 306
Geregistreerd: 07-12-2011

- BX Cannes
Gepost: 16 april 2015 11:48 PM
  [ # 169 ]

GOED NIEUWS…de radio is aangesloten en doet het als een zonnetje.
SLECHT NIEUWS…mijn rechtervoorlamp is kapot.

Vraag me niet hoe, maar na een dagje carpoolen met een collega kom ik terug en zie ik dat mijn rechterlamp kapot is. Misschien dat er iemand tegenaan heeft gezeten, maar vreemd genoeg is alleen de rechter voorlamp kapot.

Nu komt de vraag, heeft er iemand nog een rechter voorlamp over [bouwjaar ‘91]?? En woont in de buurt van Assen [of in iedergeval in het noorden van het land]?? Ik hou mij graag, hééél graag aanbevolen.

whistle

Of misschien dat iemand ergens een sloopauto weet te staan, waar ik deze van kan overnemen.
In iedergeval, alleen tips en trics zijn welkom.

Citroën BX Cannes // 1991

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 16 april 2015 11:55 PM
  [ # 170 ]

in welke zin is hij kapot? heb er zat liggen.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 17 april 2015 12:07 AM
  [ # 171 ]

Ik heb er genoeg liggen en woon in het Noorden, stuur maar een PM!

Kom volgend weekend vlakbij Assen, opsturen kan ook.

Profiel  
 
Rex
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 306
Geregistreerd: 07-12-2011

- BX Cannes
Gepost: 17 april 2015 09:40 AM
  [ # 172 ]
McDean schreef:

in welke zin is hij kapot? heb er zat liggen.

Het glas is kapot en het binnenste gedeelte [zilveren omhulsel] is beschadigd, dus dat vervang ik ook. Vreemd genoeg zijn de lampjes nog intakt.

Het is toch altijd jammer dat mensen niet even een berichtje onder je ruitenwisser doen, met adres gegevens. Maar goed, het is niet anders.

Nog tips waar ik op moet letten? En kan ik elk type 3 lamp gebruiken, of zitten er kleine verschillen tussen?

Citroën BX Cannes // 1991

Profiel  
 
Marviin
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1312
Geregistreerd: 20-06-2011

- BX 16 TRS
Gepost: 17 april 2015 10:29 AM
  [ # 173 ]

Je moet even kijken of het merk het zelfde is. Het verschil zit m in de lens.

1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk

Profiel  
 
CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 855
Geregistreerd: 07-07-2007

- BX 19 GTI
Gepost: 17 april 2015 10:47 AM
  [ # 174 ]

Rex, ik heb ze ook nog wel liggen.
Volgens mij zit ik het dichtste bij voor je Wink

Mijn Fotosessie’s
_____________________________________

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  
 
Rex
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 306
Geregistreerd: 07-12-2011

- BX Cannes
Gepost: 31 mei 2015 02:00 PM
  [ # 175 ]
CitroMarty schreef:

Rex, ik heb ze ook nog wel liggen.
Volgens mij zit ik het dichtste bij voor je Wink

Nog bedankt voor je aanbod, maar ik heb ondertussen de lamp weer gemaakt.
Heb er een van de sloop gehaald. Raar, maar dit was mijn eerste bezoekje aan een sloop.

Hierna ben ik bezig geweest met het eruit halen van de kapotte lamp. Dit voel reuze mee, alleen het metalen stang die achter de voorlamp zat was behoorlijk verbogen. En om de lamp erin te zetten moest deze metalen stang dus recht worden gebogen. Dus zodoende met een waterpomptang de stang zo goed als het kon rechtgezet en steeds de lamp erin gezet om te zien dat de lamp goed aansloot.

Na een half uurtje zat de lamp erin en kon ik hierna doorgegaan langs de garage, om de lampen te laten controleren. Deze moest een klein beetje worden aangepast, en hierna kon ik er weer mee door.

Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken..!!

Citroën BX Cannes // 1991

Profiel  
 
Rex
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 306
Geregistreerd: 07-12-2011

- BX Cannes
Gepost: 22 juni 2016 04:36 PM
  [ # 176 ]

Zo zo, dat is weer een tijdje geleden.

Afgelopen weken lekker op vakantie geweest naar Frankrijk, natuurlijk mét de BX.
De heenreis heeft de BX zich voorbeeldig gedragen, alleen de terugweg ging niet van een leien dakje.

Het begon rond Lyon, op de peage. Ik reed 130 in de 3e baan, en wou 2 inhalende vrachtwagens inhalen.
Halverwege viel ineens de auto uit, tot grote schrik van mijn vriendin. Alarmlichten aan, en rustig afgezakt tot we aan de vluchtstrook belande. Hier de sleutel uit de BX gehaald en geprobeerd om de auto opnieuw te starten. Dit lukte tot mijn verbazing, en de reis ging [met dicht geknepen billen] weer verder.

2 uur later idemdito, al reed ik dit keer 130 máár 110. Weer terug laten zakken tot op de vluchtstrook en wederom de sleutel uit het contact gehaald en weer terug erin, om deze weer om te draaien en te starten. Dit ging, alleen niet zo makkelijk als de eerste keer. Maar ze deed het weer.

Eenmaal aangekomen op een peage, wou ik gaan betalen…slaat de auto ineens af. 3 Auto’s en 1 motor achter mij toeterend. Ik weer hetzelfde riedeltje, maar dit keer had de BX er geen zin in. Alarmlichten aan en even gewacht. Op een gegeven moment weer de auto gestart, die ging niet van harte en moest er gas bijgeven. Maar toch, we konden weer verder.

In het begin dacht ik nog aan vuil in de benzine [tank in Frankrijk altijd 98] maar volgens is dit het niet. Wie heeft er een idee? Ben zojuist weer even gaan rijden, maar op het moment dat ik stationair laat draaien slaat hij op een gegeven moment af.

Wie heeft er een idee? Alle ideeën zijn welkom.

Citroën BX Cannes // 1991

Profiel  
 
BX 1.4 TE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 04-02-2011

Gepost: 22 juni 2016 05:15 PM
  [ # 177 ]

Ik heb exact hetzelfde gehad met een Peugeot 309 en een BX. Allebei met 1.4 TU motor.
Afslaan, na een tijdje weer starten en lopen.
Beide gevallen was de ontstekingsmodule gaar. Is makkelijk te vervangen.

Profiel  
 
Gepost: 22 juni 2016 05:26 PM
  [ # 178 ]

Dat valt niet mee van een afstand. Geen horten of stoten vooraf, gewoon afslaan terwijl je 100 of harder rijdt? Mogelijk geen vonk(en), bobine gaar, ontsteking? Mijn eerste gedachte is een elektrisch probleem. Succes met zoeken!

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 22 juni 2016 06:51 PM
  [ # 179 ]

Bobine en/of de ontstekingsmodule, zou ook mijn eerste gedachte zijn.

[edit] Goeie BX, als er ruim een jaar voorbij gaat zonder noemenswaardige zaken…  cool smile [/edit]

Profiel  
 
Rex
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 306
Geregistreerd: 07-12-2011

- BX Cannes
Gepost: 22 juni 2016 07:41 PM
  [ # 180 ]

@BX 1.4 TE
ontstekingsmodule? Dat zou heel goed kunnen, we zijn namelijk langs een Franse garage geweest. Hier was een oud mannetje, en die is heel erg druk bezig geweest met de BX. Al met al was hij wel 2 uur met de BX bezig geweest, maar heeft hiervoor niks gerekend. Heeft veel stekkers losgehaald en schoongemaakt. Mijn idee is dat de auto hierdoor wel iets is opgeknapt, omdat we hierna geen problemen meer hebben gehad op de snelweg. Wel dacht de Fransoos aan dat het probleem waarschijnlijk zat in de “Ignition electronic card” zat, maar dat hij [was een Renault garage] hier niks aan kon doen.

@HvdL
Nee, geen horten en stoten. Ik ben zelf niet heel technische, maar de BX reed en rijd nog heel goed. Ze slaat ook niet meer af als ik aan het rijden ben, maar wel als ik even met de auto heb gereden en hierna de auto even [minuut of 2] stationair laat draaien dan stopt ze ermee.

Hilko16TZI schreef:

Bobine en/of de ontstekingsmodule, zou ook mijn eerste gedachte zijn.

[edit] Goeie BX, als er ruim een jaar voorbij gaat zonder noemenswaardige zaken…  cool smile [/edit]

Ben ook heel trots op de auto, terwijl vrienden zeggen dat ik de BX het beste weg kan doen…geen haar om mijn lijf die dit ook denkt. Ze heeft ons nog prima thuisgebracht en zit én rijd nog heerlijk. Nee, deze BX ga ik niet gauw wegdoen.

Misschien een domme vraag, maar wat doet een ontstekingsmodule precies?
En hoeveel kost dat ongeveer om dit te laten vervangen?

Citroën BX Cannes // 1991

Profiel  
 
 
12 van de 13
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook