18 van de 18
« Eerste  < Vorige 16 17 18
   
Hoe gaat het met Xantia Break Turbo CT..en weer verder!
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 10 januari 2019 01:00 PM
  [ # 256 ]

Gisteren een z.g.a.n. Bumperbalk voor op de achterklep met mooie chroomstrip en mooier leer stuurwiel gescoord bij van Gompel in Eindhoven.
De rest van mijn contacten had niets meer liggen.

Ik zal deze week de foto plaatsen.

Waar ik me wel een beetje druk om maak is dat ook de TCT van mij het Activa systeem heeft.
Hier schijnt een cilinder ofzo van kapot te kunnen gaan. Dit onderdeel is niet meer nieuw te krijgen en ook zeer lastig gebruikt te vinden.
Wie weer wat er dan kapot aan gaat? Zijn er misschien al oplossingen voor bedacht wanneer het systeem defect gaat hoe dit te fixen is?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Menno
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1319
Geregistreerd: 29-07-2003

- 2CV AZ-A
- Xantia 2.0i 16V SX AL4
Gepost: 10 januari 2019 02:38 PM
  [ # 257 ]

Je bedoelt hydractief neem ik aan, een break heeft nooit het activa systeem ( tenzij zelf geknutseld ) ,....

Xantia 2.0i 16V SX AL-4 ‘99 & 2CV AZ-A ‘68 & Peugeot 2008 1.2 Allure automaat ‘17
-> C5club.nl <-

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 10 januari 2019 04:22 PM
  [ # 258 ]

Ik wist wel dat mijn TCT het hydractive2 veersysteem heeft, maar ik begon te twijfelen toen ze bij van Gompel begonnen over die Activa dingetjes…
Dus voor de duidelijkheid de TCT Break heeft nooit een Activa systeem gehad. De Berline TCT heeft altijd als extra het Activa systeem? Bijzonder waarom ze dit niet bij de Break hebben gemonteerd…
Het Activa systeem zorgde dat voor het meesturen van de achteras?

Gelukkig dan dat ik me hier in ieder geval niet druk om te maken hoef dat het kapot gaat. Het zit er immers niet op!

Ik heb nog even de bumperbalk van de achterklep licht gepoetst met Commandant4, de chroom/ sierstrip komt mooi glimmend te voorschijn!

Tct op de brug voor inspectie by Egbert de Jong, on Flickr
inspectie technische staat bij Citroville

Stuurwiel Xantia met knopjes voor radiobediening by Egbert de Jong, on Flickr

Stuurwiel Xantia met knopjes voor radiobediening by Egbert de Jong, on Flickr
bumperbalk achterklep na het poetsen

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Feije
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 09-05-2016

- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
Gepost: 10 januari 2019 06:08 PM
  [ # 259 ]
Toit plat schreef:

Dus voor de duidelijkheid de TCT Break heeft nooit een Activa systeem gehad.

Klopt.

Toit plat schreef:

De Berline TCT heeft altijd als extra het Activa systeem?

Nee, de berline TCT is ook als gewone VSX geleverd in sommige landen. In Frankrijk zie je die soms te koop staan. In Nederland was de berline TCT wel altijd een Activa (behalve misschien als je het in je bestelling specifiek weg zou laten).

Toit plat schreef:

Bijzonder waarom ze dit niet bij de Break hebben gemonteerd…

Heb ik ook wel eens over nagedacht. Misschien dacht Citroën dat een Activa Break te weinig zou verkopen, of misschien is het chassis van een Break er net niet sterk genoeg voor.

Toit plat schreef:

Het Activa systeem zorgde dat voor het meesturen van de achteras?

Nee, dat heeft iedere Xantia bij mijn weten. Het Activa-systeem voorkomt dat de koets overhelt in bochten.

Heb je al een nieuwe voorbumper gevonden of deze gerepareerd? Voor de rest ziet ‘ie d’r goed uit! very good

Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)

Profiel  
 
Pablo Fanque
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 15-03-2018

- Xantia 1.8i 16v PLUS
Gepost: 10 januari 2019 07:18 PM
  [ # 260 ]

Heeft het niet te maken met het feit dat de break in een andere fabriek is geassembleerd waardoor het logistiek lastig was om het activa-systeem in een break te frummelen?

Xantia 1.8 16v plus 2001 ORGA:8934

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 11 januari 2019 06:59 AM
  [ # 261 ]

Ik heb ee door voorbumper gevonden met een kleine barst.
Deze heb ik gemaakt, de rest kan strak gemaakt worden door de spuiterij.
Vanmiddag heb ik een afspraak om de laatste dingetjes met hem door te nemen.

Ik twijfel nog over het vervangen van de sierstrips in de zijpanelen door RVS strips. (H&S Harderwijk)
Heeft iemand hier ervaring mee qua kwaliteit en bevestiging?

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Menno
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1319
Geregistreerd: 29-07-2003

- 2CV AZ-A
- Xantia 2.0i 16V SX AL4
Gepost: 11 januari 2019 09:47 AM
  [ # 262 ]

Ja ik heb die op m’n Xantia gezet ...
Staat mooi en ze blijven ook mooi ! Wel wat gepriegel ( lijmen ) om ze erop te zetten.
Prima zelf te doen Wink

Xantia 2.0i 16V SX AL-4 ‘99 & 2CV AZ-A ‘68 & Peugeot 2008 1.2 Allure automaat ‘17
-> C5club.nl <-

Profiel  
 
Citroensmgz
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1744
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 11 januari 2019 10:39 AM
  [ # 263 ]
Pablo Fanque schreef:

Heeft het niet te maken met het feit dat de break in een andere fabriek is geassembleerd waardoor het logistiek lastig was om het activa-systeem in een break te frummelen?

Ook, maar dat hadden ze bij Heuliez ook nog wel klaar gekregen. 
Een activa heeft een compleet aangepast achtersubframe waar de vering in zit omdat daar de Activa cilinder direct aan vast zit, ik denk niet dat ze dat passend hebben willen maken voor een break, en in de 90’er jaren was een break een familie auto en de Activa’s sportieve auto’s dat ging toen nog niet samen.  ( Voor zijn de veranderingen veel kleiner, extra gaatje voor de bevestiging van de “stangetje” en de regelaar, de activa cilinder zit in plaats van de koppelstang van de torsiestaaf,  dat past ook wel in een break).

 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Menno
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1319
Geregistreerd: 29-07-2003

- 2CV AZ-A
- Xantia 2.0i 16V SX AL4
Gepost: 11 januari 2019 10:51 AM
  [ # 264 ]

Er bestaat wel een Activa break , maar die is zelf geknutseld ( mooi gedaan overigens )...
In Duitsland als ik het goed heb, draadje staat op XCNL.
https://www.youtube.com/watch?v=x7usvJuWT4g

Xantia 2.0i 16V SX AL-4 ‘99 & 2CV AZ-A ‘68 & Peugeot 2008 1.2 Allure automaat ‘17
-> C5club.nl <-

Profiel  
 
Toit plat
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 17-11-2010

Gepost: 11 januari 2019 11:05 AM
  [ # 265 ]

Als de ervaringen goed zijn met die rvs strips, dan ga ik die ook aanschaffen.
Dat draagt ook bij aan een strak eindresultaat wanneer de auto terug komt van de spuiterij.

Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976

Profiel  
 
Menno
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1319
Geregistreerd: 29-07-2003

- 2CV AZ-A
- Xantia 2.0i 16V SX AL4
Gepost: 11 januari 2019 11:13 AM
  [ # 266 ]

Met monteren vooral uitkijken dat je ze niet ( teveel ) buigt, als ze eenmaal zitten ziet het er idd strak uit, mooie upgrade als je auto van de spuiterij terug komt very good

Xantia 2.0i 16V SX AL-4 ‘99 & 2CV AZ-A ‘68 & Peugeot 2008 1.2 Allure automaat ‘17
-> C5club.nl <-

Profiel  
 
 
18 van de 18
« Eerste  < Vorige 16 17 18
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook