3 van de 32
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Cabrio maken; Verkocht en weg…
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 20 april 2013 11:13 PM
  [ # 31 ]

Hahaha, dankje SPAM
Ja en mijn handen jeuken!
Maar eerst even met mijn gouden bak rondrijden.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 20 april 2013 11:15 PM
  [ # 32 ]
rien van der winden schreef:

Voor de 3-punts gordel kan je kijken naar de gordelconstructie in de stoel van een Range Rover Classic 2-deurs. Omdat de stoel moest kunnen klappen voor achterpassagiers zit de gordelhouder in de onderkant van de rugleuning, uit het zicht.

Hee Das een goede tip! dankjewel. Daar zijn er heel veel van hier!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 20 april 2013 11:47 PM
  [ # 33 ]

Inderdaad een mooie auto.

Succes met je cabrio project.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 21 april 2013 08:30 PM
  [ # 34 ]

Vandaag weer verder gegaan met schoonmaken en kleine reparaties. Radiator gespoeld; heel veel prut, Veel lampjes van hat Dashboard deden het niet,
Heb jullie hulp even nodig;
Probleem 1;
Nu doet mijn thermometer het nog niet.
Er zitten 2 thermo opnemers in het blok; eentje bij de waterpomp en eentje links onder aan het blok, bij de drukregelaar. Welke is nu ook alweer van het thermo lampje en welke is van de thermometer?
Probleem 2;
Net startte hij niet meer, + lipje van de voorschakelweerstand bij de bobine afgebroken door roest, kon er niet eens meer aan solderen. Heb hem maar op de andere aansluiting van de voorschakelweerstand gezet, Is dat ok of kan de bobine dan te heet worden?
Probleem 3
Koplampen; Dimlicht is nu de kleine cirkel onderin in de grote lampen, maar bij mijn andere DS is het de bovenste halve maan van diezelfde lampen. Welke hoort het nu te zijn?
Probleem 4
Kofferbakverlichting deed het maar half, lijkt erop dat er een contrakt zit in de uitzetveer? Deze moet ik in ieder geval even uitelkaar halen want de voorspanning in de veren is niet goed genoeg, maar klopt het dat het contakt van de kofferbakverlichting daar in zit?

Groeten uit Zuid-Afrka

Stef

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7536
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 april 2013 08:51 PM
  [ # 35 ]

Ik weet alleen iets van probleem 3: de grote lamp moet het dimlicht geven, de kleine lamp die daarin is ingebouwde is voor het grootlicht. En nou maar hopen dat anderen de andere drie problemen kunnen duiden. Wink

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9904
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 april 2013 09:01 PM
  [ # 36 ]

Normaliter wordt de kofferbakverlichting bediend met een kwikschakelaar. Die zit dan aan de linkerbovenhoek van het kofferdeksel. Thermocontact/sonde: dat kan verschillen. Maak de draad van die aan de waterpomp los en verbind hem met massa. Als dan de lamp gaat branden is dat de draad voor het lampje. Meet vervolgens de weerstand van wat er in de waterpomp zit. Bij weerstand oneindig is dat de thermoschakelaar voor het lampje. Bij weerstand +/- 2k is dat de sonde voor de meter.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 21 april 2013 09:37 PM
  [ # 37 ]

1) Sensor in waterpomp is voor de meter
2) Voorschakel weerstand mag er tijdelijk tussnen uit, maar niet zo laten. Het is een 9v bobine.
3) zoals Break23M zegt. Stekkertjes boven aan spadbord misschien verwisseld

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 21 april 2013 09:58 PM
  [ # 38 ]

4) kofferbakverlichting schakelaar is een soort koperen schakelaar met een kogeltje erin wat contact maakt als de klep opengaat.
Ik heb er ergens nog een foto van.
Die ga ik nu even zoeken.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 21 april 2013 09:59 PM
  [ # 39 ]
Stef Sep schreef:

Probleem 1;
Er zitten 2 thermo opnemers in het blok; eentje bij de waterpomp en eentje links onder aan het blok, bij de drukregelaar. Welke is nu ook alweer van het thermo lampje en welke is van de thermometer?

Probleem 4
Kofferbakverlichting deed het maar half, lijkt erop dat er een contrakt zit in de uitzetveer? Deze moet ik in ieder geval even uitelkaar halen want de voorspanning in de veren is niet goed genoeg, maar klopt het dat het contakt van de kofferbakverlichting daar in zit?

Ad1: op de waterpomp/huis zit sensor voor lampje, op de kop tussen de inlaatpoorten zit de sensor voor het lampje voor oververhitting, bij de drukregelaar/onder de benzinepomp is oliedruksensor.

Ad4: er komt draadje onder de achterruit die aangesloten zit op de schakelaar voor de verlichting van de kofferruimte. Deze schakelaar zit los gemonteerd aan het scharnier.

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 21 april 2013 10:04 PM
  [ # 41 ]

Hé Peter, goede aanvulling!

knuffel

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 21 april 2013 10:20 PM
  [ # 43 ]

Komt op hetzelfde neer, maar het is technisch gezien geen kwikschakelaar maar een metalen balletje in een buisje, dat vrij kan rollen en in de open stand contact maakt tussen het buisje (massa) en de aansluiting op één van de einden.
Er is ook een versie met een standaard Seima deurschakelaar. Die zit dan in een blikken behuizing , die zit dan linksboven in de bagageopening in plaats van aan de klep.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 21 april 2013 10:58 PM
  [ # 44 ]

Klopt,

Die laatste heb ik.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 22 april 2013 09:27 AM
  [ # 45 ]

AHA!

Nou snap ik hem met dat kofferbak lichtje.
De vorige eigenaar heeft nogal lopen goochelen met de bedrading van de verlichting; toen ik het lampje eruit wou pulken viel de hele koplamp uit zn behuizing.
Ik zal een gewone bobine bestellen zonder voorschakelweerstand, samen met een lang ander verlanglijstje. Op de bobine zelf staat trouwens 12 volt?

Vanochtend mee naar mijn werk gereden; rijdt al veel beter; hij beging echt te sleuren als je bij 100 km/uur volgas geeft.

Nu ben ik erg benieuwd naar het jaartal van mijn DS, maar het chassisnummer is in 2004 vervangen, dus dat helpt niet. Hij heeft ook niet meer de originele motor erin liggen dus dat helpt ook al niet! Het is een 20/5, laatste dashboard. Wat zijn de kenmerken van de ds in de laatste periode? Zijn de volstrekt waardeloze gordels een aanknopingspunt? mijn break uit Januari 1973 heeft fatsoenlijke rolgordels die in een stevige beugel haken, deze heeft een raar los geheel met een soort vliegtuigsluiting. Ik neem aan dat dat betekent dat hij van voor 1973 is?

Profiel  
 
 
3 van de 32
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook