30 van de 32
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende > 
   
Cabrio maken; Verkocht en weg…
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 29 november 2014 10:06 PM
  [ # 436 ]

Vanochtend een Citrotech stuurbekrachtiging rondsel in de cabrio gezet; leuk werk! Intervan van 5 seconden naar 40 seconden en met auto in laagste stand 2 minuten. De hoogteregelaars lekken maar een heel klein beetje (een druppeltje per seconde of 10, dat geeft geen drukval van 170 maar 140 bar in 40 seconden, dus een van de veercylinders lekt. Dat wordt het volgende project

Iets vreemds ontdekt tussen mijn 2 dssen; Alletwee hebben ze een DY3 motor, maar de cabrio (gebouwd in Zuid-Afrika) heeft geen watertemperatuur contact voor waarschuwings lamp in de kop, terwijl Pierre (gebouwd in Frankrijk) dat wel heeft.

Heeft een van de DY3 motoren een verkeerde kop?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 30 november 2014 12:41 AM
  [ # 437 ]

Waar heb je de lek van de hoogteregelaar bekeken! Heb je naast de lekleiding ook naar de retour leiding gekeken?

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 30 november 2014 10:32 AM
  [ # 438 ]

Een DY3 onderblok is altijd geleverd met een cilinderkop met een temp.sensor (tussen 3de en 4de inlaat) voor de rode waarschuwingslamp.
De andere kop lijkt mij van een DX te komen, de eerste generatie 21.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 01 december 2014 08:09 AM
  [ # 439 ]
Egbert schreef:

Waar heb je de lek van de hoogteregelaar bekeken! Heb je naast de lekleiding ook naar de retour leiding gekeken?

Nee, das een goeie! Dat zal ik eerst doen. Wat is het beste; onder het vat losmaken? of op de hoogteregelaar zelf?

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 01 december 2014 08:18 AM
  [ # 440 ]
repelsteeltje schreef:

Een DY3 onderblok is altijd geleverd met een cilinderkop met een temp.sensor (tussen 3de en 4de inlaat) voor de rode waarschuwingslamp.
De andere kop lijkt mij van een DX te komen, de eerste generatie 21.

hmmm interessant. Zijn er ergens nummers in de kop meegegoten zodat ik dit kan controleren?

In ieder geval werkt de combinatie erg goed. Blok is zeer soepel. Fantastisch karakter dat goed bij de cabrio past. Naar mijn werk en terug van 80 terug naar 60 in zn 5 gaat makkelijk, en wanneer je gas intrapt begint ie gewoon te sleuren. Dat was met de Break ook (ook DY3, maar met temp sensor) maar de cabrio is pak hem beet een kwart ton lichter, dus dat rijdt iets vlotter.

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 01 december 2014 11:19 AM
  [ # 441 ]

Ja, het nummer is in de kop meegegoten. DX112101A bijvoorbeeld. Zichtbaar na demontage kleppendeksel, tussen 2de en 3de inlaat.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 01 december 2014 12:02 PM
  [ # 442 ]

Ah!

Wat moet het zijn voor DY3? Iemand lijst met mogelijkheden?
oh wacht RTFM;
DY 112-010 of 112 023 volgens parts manual 604 en 112-010 of 112-016 volgens manual 648 Het is weer op zn frans…

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 01 december 2014 12:08 PM
  [ # 443 ]

DY3 heeft 112101A.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25386
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 december 2014 12:12 PM
  [ # 444 ]
Stef Sep schreef:
Egbert schreef:

Waar heb je de lek van de hoogteregelaar bekeken! Heb je naast de lekleiding ook naar de retour leiding gekeken?

Nee, das een goeie! Dat zal ik eerst doen. Wat is het beste; onder het vat losmaken? of op de hoogteregelaar zelf?

Want als je veercylinder lekt gaat je auto dansen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 03 januari 2015 05:44 PM
  [ # 445 ]

Oke, Hij is dus verkocht! Over 6 weken komt de nieuwe eigenaar vanuit de UK (die de 327 pagina tellende google vertaling van deze draad heeft gelezen)hierheen voor proefrit en persoonlijke check. Ik heb dan mooi plek en budget voor het volgende project! (Pierre)
Ik ga hem wel ontzettend missen!

Hartelijk dank voor al jullie hulp.

Groeten uit Afrika,

Stef

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 03 januari 2015 07:06 PM
  [ # 446 ]

gefeliciteerd! Kan me het gemis goed voorstellen, maar dat maakt dat Pierre weer sneller klaar is Smile

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 03 januari 2015 09:06 PM
  [ # 447 ]

Gefeliciteerd!
Wel jammer dat we nu gaan missen hoe je het dak aan ging pakken.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 04 januari 2015 01:41 PM
  [ # 448 ]

Dat dak komt nog wel bij Pierre, al weet ik nog niet zeker of Pierre nu cabrio #2 gaat worden, wellicht toch maar een twingo dak voor practische doeleinden. Gisteren weer teruggekomen van een 5000 km rit door Zuid Afrika met de oersaaie Honda Accord. Dat was met de DS toch altijd leuker. Wil volgend jaar gewoon weer met de DS. Temeer omdat ik van mijn schoonvader in Stellenbosch zijn oude Suzuki K50 uit 1969 (eerste serie met staande cylinder!) heb gekregen. Volgend jaar dus met hele gezin met Pierre naar Stellenbosch en dan alleen met de Suzuki in de DS weer terug (vrouw en kinderen blijven dan nog een of 2 weken langer en vliegen terug)

Vanmorgen een filmpje van de cabrio voor de koper gemaakt om een en ander zo eerlijk en duidelijk mogelijk op afstand te doen, zal de link zometeen hier plaatsen. De soepelheid van de motor van de cabrio is echt heerlijk. Vanochtend acceleratie van 60 - 140 in zn 5 gefilmd, kijk zelf maar.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1330
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 04 januari 2015 02:32 PM
  [ # 449 ]
Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 04 januari 2015 10:28 PM
  [ # 450 ]

Mooi filmpje van een erg gave en goed gelukte auto!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
30 van de 32
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook