5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
hoog olieverbruik
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 29 september 2013 03:19 PM
  [ # 61 ]

het blok uitlijnen geeft momenteel problemen. wph geeft aan 80 mm van schijf naar balk links en 80 mm rechts. dit kan niet want de ruimte van links en rechts is samen zo’n, 200 mm. momenteel rechts 20 mm en rechts 180 mm. de slinger zit ook scheef maar dat kan door een scheve bumber komen. uitgangspunt van de slinger vind ik dan ook niet betrouwbaar.

weet iemand wel betrouwbare waarden. gaat om een ds20 halfautomaat ‘74.

grtn

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7278
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 29 september 2013 06:24 PM
  [ # 62 ]

Wat dat slinger verhaal betreft: heb je de ophangbeugel van de versnellingsbak correct gemonteerd ??
zijn n.l. 2 varianten mogelijk…..... 1 is juist; bij de andere gaat de slinger er scheef in (als je mazzel hebt….). Als je voor de auto staat is links 20 en recht 180mm spelling ???
Dan die ophangbeugel maar eens goed controleren.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9910
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 september 2013 11:28 PM
  [ # 63 ]

Ik heb het WPHB niet meer, maar volgens mij zijn die afstanden niet gelijk!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 29 september 2013 11:42 PM
  [ # 64 ]

Volgens mij staat er in het WPHB dat het VERSCHIL in afstand tussen schijf en balk op beide kanten 80 (+/- 2) mm moet zijn.
Jij hebt nu 20 en 180 cm, dat zou dus 60 om 140 cm moeten zijn.

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 30 september 2013 11:24 AM
  [ # 65 ]

ok dat lijkt te kunnen. zal vanavond meten.

ik heb trouwens gezien dat SPAM het blok ongeveer hetzelfde heeft hangen. dus weinig ruimte tussen de rechter remklauw en balk, 2cm, en veel meer aan de andere kant.

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 02 oktober 2013 10:10 PM
  [ # 66 ]
nltecoko schreef:

Volgens mij staat er in het WPHB dat het VERSCHIL in afstand tussen schijf en balk op beide kanten 80 (+/- 2) mm moet zijn.
Jij hebt nu 20 en 180 cm, dat zou dus 60 om 140 cm moeten zijn.

80 mm verschil, klopt! maar dan nog past met moeite de slinger er scheef in. zit voorin misschien iets niet helemaal pluis…

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 27 oktober 2013 02:51 PM
  [ # 67 ]

blok zit goed assen ook, nu verder met koelsysteem…

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 23 december 2013 08:48 PM
  [ # 68 ]

on the road again!

nu nog het 1 en ander afstellen.

ff een vraag wbt de carburateur en lpg afstellen;
aangezien de lpg van bovenaf de venturi inkomt,lijkt mij de afstelling van de carburateur niet van belang als je de lpg afsteld, de gasklep afstelling buiten beschouwing gelaten.

klopt mijn stelling?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25395
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 december 2013 08:57 PM
  [ # 69 ]

Yep!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 29 december 2013 11:07 AM
  [ # 70 ]

volgend probleem; het overschakelen gaat niet echt soepel de koppeling schakelt te snel in volgens mij.
afstellingen aan centrifugaal reg. kopp. reg en vrije slag hebben weinig invloed volgens mij. ik verdenk de kopp. cil aangezien de bout bijna op het einde gesteld staat en het een nieuwe kopp. betreft.

iemand sugesties?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7278
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 29 december 2013 03:34 PM
  [ # 71 ]

Kopp.regelaar goed afgesteld (dus stukje terug, spijker erin, vastdraaien) ??, cetrifugaal regelaar ontlucht ???, palletje onder schakelpook (boven de knieen) goed teruggezet ??, etc,etc…
Heb je de basis afstelling gedaan conform WPHB ??

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 29 december 2013 07:28 PM
  [ # 72 ]
citroen23 schreef:

Kopp.regelaar goed afgesteld (dus stukje terug, spijker erin, vastdraaien) ??, cetrifugaal regelaar ontlucht ???, palletje onder schakelpook (boven de knieen) goed teruggezet ??, etc,etc…
Heb je de basis afstelling gedaan conform WPHB ??

de “spijker” methode ken ik niet, kan je die verder uitleggen?
ontluchten is gebeurd, palletje zit goed. bedoel je afstellingen volgens wphb 314 afstellingen en controle? daarbij heb speciaal gereedschap (manometers) nodig die ik niet heb. ik heb eerder opmerkingen als rtfm gehad maar als ik deze niet kan vinden wordt t lastig misschien mis ik de goed info. dus welk hoofdstuk ik kan ander dan 314 niet vinden.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7278
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 29 december 2013 07:43 PM
  [ # 73 ]

In plaats van “pen a” doe ik het met een spijker. dus stel deze eens opnieuw af conform WPHB
Als deze niet goed staat en teveel slipt dan ga je in jou geval teveel compenseren met de schakelvork in de uiterste stand wat vaak leid tot bruuks aangrijpen/inslaan v/d koppeling.
P.s. deze kopp. regelaars kunnen ook kapot gaan….

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
heinrich
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 246
Geregistreerd: 05-08-2008

Gepost: 29 december 2013 09:27 PM
  [ # 74 ]

ik heb t volgens deze methode gedaan http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/199059/

maar ik zal t nogmaals proberen.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 31 december 2013 02:07 PM
  [ # 75 ]

Eerste de grove afstelling perfect uitvoeren zoals beschreven in wphb. Deze slipkoppeling is heeeel erg belangrijk voor de afstelling achteraf. De afstelling op de CR en KR is een fijne afstelling. Als je de grove afstelling niet goed doet,krijg je met de fijne afstelling NOOIT goed. Gewoon de citroen bijbel volgen en je komt er we’ll uit.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
 
5 van de 9
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook